AUTO..na vodu

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

TD

Příspěvek od sao »

Zkoušky u mě probíhají na TD .
Je sice pravda , že by relativně , podle někoho , mělo záležet na tom jestli je to D , TD nebo benzín – ne .
TD zapíná každému jinak , ale ve své podstatě by ten TD měl být lepší , protože má větší sání , tudíž z vyvíječe odebere všechnu energii , která tam vznikne a i jinou . viz - Seriál Iv-poznávání.


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od chiq »

Problém je v tom, kde zaradiť vstup BP z vyvíjača - pred turbo, alebo za turbo? Ja som predpokladal, ža za turbo čo najbližšie k sacím ventilom, najlepšie do sacieho potrubia na hlave motora. Ak pred turbo, zmes BP so vzduchom je stlačovaná v turbe s vysokou teplotou, stlačením sa teplota ešte zvýši, potom síce ide cez cooler, ale zdá sa mi to aj tak príliš dlhá trasa a veľký objem BP, ktorý zostane v saní po vypnutí motora môže byť rizikom.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Venturiho trubice

Příspěvek od Ilem »

Nevíte někdo, jakk se spočítá Venturiho trubice?
Vím, že je to pomocí Bernouliho rovnice, ale podařilo se mi najít Bernouliho rovnici pouze pro kapaliny, s odkazem, že pro plyny je rovnice složitější. Našel jsem i program pro výpočet, ale dostal jsem se za hranice mezí, ve kterých autoři programu uvažovali. Takže zase nic.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Venturiho trubice

Příspěvek od Ilem »

Pepo, i já tě zdravím. Nebylo by možné hodit sem příslušný vzoreček s popisem proměnných, abych nemusel shánět a studovat celou knihu? Dost by mi to ušetřilo čas.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro Ilema

Příspěvek od Ilem »

Peter píše:Vem si na pomoc starou dobrou Bernouliho rovnici.
Před chvílí jsem psal, že jsem našel Bernouliho rovnici jen pro kapaliny. U plynů se musí uvažovat stlačitelnost a to už jsem nikde nenašel.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro Ilema

Příspěvek od Ilem »

Peter píše: Stlačitelnost se uvažuje až od rychlosti M>0,3
0,3 čeho? Např. pro Š 120, (neměřil jsem to přesně) , ale odhaduju průměr každé komory na 40 mm a musí tím protýct při 3000 ot/min 60l/s. Tak mi vychází asi 23 m/s


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro Ilema

Příspěvek od Ilem »

Peter píše: Mach.
Myslím že je zbytečné to komplikovat. Za turbem je tlak vyšší než atmosférický. Podle obrázku si každý najde nejlepší místo.
Dík, takže do 100 m/s můžu použít klasiku. Moc jsi mi pomohl. Jde mi o to, udělat konstantní podtlak v širokém rozsahu otáček a pokud možno nedusit motor.


"Dum spiro spero"
Ciceron
sao
Zasloužilý člen
Příspěvky: 393
Registrován: sob 03 bře 2007 13:40
Bydliště: MORAVA
Dostal: 7 poděkování

chiq KAM TO ZAŘADIT ?

Příspěvek od sao »

No přece do auta :ewhistle:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

Auto na vodu

Příspěvek od tbest »

http://www.overunity.com/index.php/topi ... #msg108408
Teda, vypadá to jednoduše, že to snad ani není možné. :D
Tady je google překlad:
http://66.102.9.104/translate_c?hl=en&s ... 3msg108408
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Re: Auto na vodu

Příspěvek od Pego »

Tohlencto je kolega bastlic, kerej se snazi replikovat S1R9A9M9 system uvedenej v mym vlaknu pod Neoverene.... S1R Schema pry uverejni v dohledny dobe. U tohohle chyby zesilovac jiskry. V US na S1R systemu PRY dela cca 800 - 2000 lidi v 4 statech. No nevim, i kdyz nekric hop nez Ti nepreskoci.... .... tedy HV jiskra. Pego ;)


omikron
Stálý člen
Příspěvky: 96
Registrován: úte 06 úno 2007 15:50

Re: Auto na vodu

Příspěvek od omikron »

Ve schématu je evidentně chyba:

Popisy u diod jsou vyměněné - dioda u VN vývodu ze zapalovací cívky musí být nutně vysokonapěťová na několik desítek kV. Ta druhá by měla být pro impulsní provoz, něco, co se používá v řádkovém rozkladu CRT monitorů nebo TV. Nejsem si jistej, jak dlouho to vydrží 1N4007. Kdyžtak jich dejte několik do série.

Každopádně to je enormní záhul pro ten měnič a hlavně pro můstek. Je nutné ho předimenzovat jak po stránce proudu tak napětí. Můstek z PC zdroje co má na videu z YT podle mne po několika desítkách jisker odejde.


Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Měnič

Příspěvek od Aquarius1 »

Měnič za hubičku postavíte třeba takhle http://danyk.wz.cz/menic230_4.html
Jen to trafo je dražší,doporučoval bych toroidní ale to určitě znáte .Transformátor 300VA 1X230V 2X12V stojí 1244 Kč ale maká jako šroub a je i s upevňovacím materiálem.Stavba mne stála cirka 1900 Kč i s tranzistory IFRP064N ale to jsem jich kupoval 10 ks ale jsou i levnější tenhle stojí 44 Kč a je max na 400W takže paralelně za sebou . ;)


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
Uživatelský avatar
Edgar
Zasloužilý člen
Příspěvky: 201
Registrován: stř 29 lis 2006 18:10
Bydliště: Brno
Dal: 2 poděkování
Dostal: 24 poděkování
Kontaktovat uživatele:

pane Omikron

Příspěvek od Edgar »

..diody jsou správně, protože jde o jejich výdrž v závěrném, nikoli propustném, směru. Pokud by 1N4007 byla na straně NN okruhu, prorazila by ji první jiskra a toto přepětí by dále putovalo až do můstku a měniče. Při svých pokusech mám na místě 1N4007 deset kusů v sérii, pro sicher. Ale VN dioda musí nutně být v NN okruhu - tím jej chrání. Zároveň musí být dimenzována i proudově protože v NN okruhu tečou z celého obvodu největší proudy.
Zdar Vaší práci přeju
Edgar


Ještě u elektrotechnickýho vesla, ňákou dobu moh by sedět Tesla.
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Příspěvek od lajos »

hm, musím souhlasit s peterem že to usměrňují na záporné napětí, bohužel dodnes nevím proč, proto že mají pouze empirické vysvětlení že je to tak lepší!!?? proč, nevím, třeba mají pravdu.
Edgare-ta VN dioda ještě k tomu výslovně uvedená že je z mikrovlnky se moc nehodí do větve měniče, tam asi teče větší proud, než co i impulsně snesou ty VN diody??


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“