Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
     Aktuálně:   Prosba o finanční příspěvek na chod fóra pro rok 2018. Více zde...    
 
Právě je pát 15 pro 2017 17:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 609 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 41  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 04 úno 2007 21:29 
Offline
Nový člen

Registrace: ned 04 úno 2007 10:59
Příspěvky: 4
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Karel IV píše:
To si myslí většina lidí. Té energie se dá ale spotřebovat méně, akorát se musí vědět jak to udělat.


S tím souhlasím - proto jsem z té hory nesmyslů vybral GEET...to je zařízení, které pro rozklad využívá teplo z výfuku, tedy jinak odpadní...zvýšení účinnosti - tomu rozumím...(asi proto, že jsem jen inženýr přes spalovací motory) ...joo - až tedy vyrobíte nějaký fungující vyvíječ vodíku nebo vodíko-kyslíkové směsy, zkuste jí vstřikovat do dvoutaktu tryskou v přepoštěcím kanálu přímo do válce...mazání je už leta vymyšleno - v Čechách na JAWA Oilmaster

_________________
strojař skeptik...ale přesvědčitelný :-)


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 05 úno 2007 1:33 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 25 zář 2006 21:52
Příspěvky: 3030
Karma: 12 
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 66
Ziskaná ocenění: 287
Do dvoutaktu musí čistý vodík. Jak by se dostala kyslíkovodíková směs do karteru, mohlo by to špatně dopadnout.

_________________
"Dum spiro spero"
Ciceron


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: orogon jako pohon
PříspěvekNapsal: pon 05 úno 2007 18:42 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 09 led 2007 13:49
Příspěvky: 1719
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 20
danielbx píše:
Docela me zaujala debata popisovani vyroby takzv.orogonu ja bych misto tech odkazu na videa z Ameriky nespocet clanku chtel vedet jestli to nekdo ma nekdo namontovany v aute a jestli to funguje proste jestli někdo řekne ja to mam a jezdim

Když to pane nezkusíte, tak to nebudete vědět. Věřte nevěřte, anonymně se zeptat umí každý a anonymovi pravdu řekne jenom B. B


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 06 úno 2007 22:17 
Offline
Nový člen

Registrace: ned 04 úno 2007 10:59
Příspěvky: 4
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Ilem píše:
Do dvoutaktu musí čistý vodík. Jak by se dostala kyslíkovodíková směs do karteru, mohlo by to špatně dopadnout.


právě vstříknutí otevřeným přepouštěcím kanálem by mělo zabránit proniknutí paliva do karteru - ať už by to byl vodík nebo vodíko-kyslíková směs, následky by byly podobné

_________________
strojař skeptik...ale přesvědčitelný :-)


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 07 úno 2007 1:09 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 25 zář 2006 21:52
Příspěvky: 3030
Karma: 12 
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 66
Ziskaná ocenění: 287
Tohle už se tady na fóru jednou řešilo.

_________________
"Dum spiro spero"
Ciceron


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: vodikova krehkost
PříspěvekNapsal: stř 11 dub 2007 9:57 
Offline
Starší člen

Registrace: ned 25 čer 2006 21:20
Příspěvky: 126
Karma:
Bydliště: Zlin
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 1
Cerpano z knihy z roku 1963: Koroze v chemickem prumyslu a boj proti ni, Vodikova koroze a krehkost kovu od Rudolfa Fridricha...

Koroze diky vodiku je zpusobena prostupem volnych iontu vodiku H+,ktery prostupuje vsemi typy oceli, uhlikatou oceli lehce, austetickou oceli (kalena,nicmene krehka,tudiz malo pouzitelna) daleko hure.
Vodikova koroze a vodikova krehkost se deli na nekolik ruznych typu znehodnoceni materialu.A to bud tim,ze v oceli vznikaji puchyrky.Zpusobene je to ti,ze volne atomu H+ se v miniaturnich dutinach,ktre ma kazda ocel a pri valcovani,liti a vyrobe se jich nejde zbavit.Tam se H+ spoji s druhym a tomem a vznika molekula vodiku.Techto molekul pote zacne vznikat vice a vice,jak je z vnitrni strany prisun vodiku.Samozrejme jakmile tento prisun prestava, male dutinky samovolne opet snizuji tlak,jak vodik prostupuje dale.Vodikova krehkost je tedy jev,ktery ma maximalni nebezpecnost pri provozu.Pokud tlak bublin dosahne obrovske hodnoty, bublina pote praskne.Dalsi moznosti je ze se vodik nahromaduje v mistech,kde je ohnisko primesi (spatne zpracovana ocel) a taktez vznika bublina,navic korodujici diky primesi.Dalsi nebezpecnou moznosti je vznik prasklin v oceli,ktere maji kolmy smer na pusobeni.Vznikaji izokliny a zde muze dojit k rozpadu materialu v momente tahu.Nasledky jsou takove,ze material vystaven vodiku po dlouhy cas pote krehne a jeho pevnost v ohybu je minimalni.Prededjde se tomu zakalenim oceli,zihanim.Deformaci za studena ocel ma velice dobre predpoklady pro vodikovou krehkost (nici se mrizka kovu,tudiz vodik lehceji difunduje materialem). Cim tlustsi material,tim hure vodik prostupuje.Take je vliv pH je markantni na krehkost resp. na difundaci vodiku. Od pH 7.5 nahoru se zvysuje aktivita exponencialne.S pritomnosti O2 je vliv na pH opacny! Zase ale nastava jina reakce pokud je prostredi s vodikem sirnate (H2S) - na povrchu kovu vznika krusta,ktera brani do urcite miry H+ prostupovat.Mechanicke vlastnosti se po ohrevu na 320 stupnu zotavuji a zcela po prekroceni 650 stupnu. Krehnuti austeticke oceli nelze vyvolat elektrolyzou,ale pouze teplotnim vylucovanim vodiku (oblouk) !! Ochrana proti krehnuti je pomoci povlaku hliniku, zinku.Naprosty inert proti krehnuti je Med. Diky vodni pare se zvysuje aktivita difuze H+.

Tolik k teorii..
V praxi muzeme rict toto: vodikova difuze vznika vzdy,ALE vy vyvijeci neni tlak nekolik stovek atmosfer,jako v nadobach,ktery se vyzkum tykal.Tudiz obrovskym zpusobem klesa pravdepodobnost ze se vubec dozijete toho,ze vyvijec (napr. trubka pro experiment D18) vodikove zkrehne.a ted to hlavni!!! :

U uhlikate oceli (blok motoru) pri teplote NAD 170-200 stupnu VLIV DIFUZE VODIKU A TUDIZ VODIKOVE KREHKOSTI MIZI!!

Uhlikata ocel krehne pri beznych teplotach,ale ne pri horeni a teplote nad 200. Opak je s austetickou oceli,ktera pri teplote nad 600 stupnu zacina krehnout.

Pozor na material elektrod (el to uz vsichni vime): Vliv pruchodu vysokeho elektrickeho proudu se da srovnavat po dlouhodobem pusobeni s vlivem vodikove krehkosti na material za vysokych tlaku H2.Takze s elektrodama se stane asi to same co v hydrogeneracnich tlakovych nadobach s jejich stenami..

_________________
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech.. :)


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 11 dub 2007 14:36 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 25 zář 2006 21:52
Příspěvky: 3030
Karma: 12 
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 66
Ziskaná ocenění: 287
Conny díky, to je přínosný příspěvek

_________________
"Dum spiro spero"
Ciceron


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 11 dub 2007 16:42 
Offline
Stálý člen

Registrace: úte 06 úno 2007 16:50
Příspěvky: 96
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
a taky v motoru bude přítomnost O2, o kterém píšou že křehnutí brzdí. Nebude ale problém s teplem? Mám pocit, že H2+O2 hoří při mnohem vyšší teplotě než benzín...

_________________
Pojďte s námi psát Občanskou ústavu


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 14 kvě 2007 11:58 
Už se tu někdo ptal, tak to zopakuji: je tu někdo, kdo jakýmkoliv způsobem používá vodu (nebo i jiný alternativní zdroj) jako palivo? Teoretických keců jsem tu našel dost ale nic konkrétního. Nezajímají mě odkazy typu ten a ten v Americe na to jezdí, to se nedá ověřit, rád bych takové zařízení viděl. Ono návodů na různé skoro zázračné systémy je na netu dost, ale pustit se do něčeho a za rok zjistit, že to je na nic se mi nechce.


Nahoru
    
 
 Předmět příspěvku: Pro Sten
PříspěvekNapsal: ned 20 kvě 2007 1:16 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: sob 07 říj 2006 18:51
Příspěvky: 1080
Images: 0
Karma:
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 7
Kup si brýle,aby jsi dobře četl,topil jsem s vodou celou minulou zimu,tak si ty invektivy nech pro svý kámoše,jasný?! :ptrain:


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 30 kvě 2007 18:48 
Offline
Stálý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 07 bře 2007 19:08
Příspěvky: 35
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Jedna blbustka k zamysleni.Treba se to ujme.Je to jen takovej rychlej napad.


Nejste registrován nebo přihlášen, takže nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 30 kvě 2007 18:59 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: stř 17 led 2007 2:59
Příspěvky: 328
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 1
MILAN píše:
Jedna blbustka k zamysleni.Treba se to ujme.Je to jen takovej rychlej napad.


ak som to spravne pochopil tak chces nasavat vzduch do motora cez vyvijac? :-)) no stalo by to za pokus


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 30 kvě 2007 19:54 
Offline
Stálý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 07 bře 2007 19:08
Příspěvky: 35
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Presne tak.Samozrejme je tohle jen jednoduchej nacrt.Bez detailu a postupu zapojeni.Jasne ze by tam musel byt jeste asi jeden otvor pro nasavani vzduchu.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Blbůstka
PříspěvekNapsal: stř 30 kvě 2007 20:26 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 25 zář 2006 21:52
Příspěvky: 3030
Karma: 12 
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 66
Ziskaná ocenění: 287
Opravdu jen rychlý nápad. Přisávání vzduchu tam musí být, a to pořádné, jinak by sis vypláchnul válec vodou. A to nedělá dobře kompresním poměrům. Pak ale nevidím rozdíl mezi tím, co dělají ostatní, kromě toho, že půlka plynu odejde do vzduchu, protože pak se ta šipka v pravo otočí obráceně.
Jedna rada. Než začneš něco vymýšlet, zkus si postavit jednoduchý vyvíječ, ať víš, co to vlastně dělá.

_________________
"Dum spiro spero"
Ciceron


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Blbůstka
PříspěvekNapsal: stř 30 kvě 2007 20:41 
Offline
Stálý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 07 bře 2007 19:08
Příspěvky: 35
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
ten uz postavenej mam.a vim co to dela.ale asi to ignorujte at to tady nezatezuju blbostma.


Nahoru
 Profil   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 609 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 41  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], Yahoo [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011