Auto na stlaceny vzduch

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Jirka
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 čer 2008 23:40
Bydliště: Svitavsko

Auto na stlaceny vzduch

Příspěvek od Jirka »

vlákno čisté - poo.

Zdravim ..nevim jestli to tu nekde nebylo jinak tady Jirka

http://www.autonavzduch.cz/


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

jirka

Příspěvek od lajos »

Jo, tak před dvěma roky, furt si z vás dělaj prd..


Jirka
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 čer 2008 23:40
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Jirka »

uz sem taky zjistil ze ty stranky jsou starsi... :oops:


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Příspěvek od lajos »

neni nad to se ptát a pak se podívat, ale nic si z toho nedělej, většina lidí to tady dělá tak, než se usměrní.


Jirka
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: pon 23 čer 2008 23:40
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Jirka »

Ja si to tady prochazel a prave o tom stalcenem vzduchu sem nic nenasel tak proto sem dal ten odkaz prijde mi to jako vhodnejsi akumulovani energie nez treba do baterii a podobne i tak diky za reakce jirka


Elektro
Zasloužilý člen
Příspěvky: 434
Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
Bydliště: Banskobystrický kraj
Dal: 3 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Příspěvek od Elektro »

Jirka píše:Ja si to tady prochazel a prave o tom stalcenem vzduchu sem nic nenasel tak proto sem dal ten odkaz prijde mi to jako vhodnejsi akumulovani energie nez treba do baterii a podobne i tak diky za reakce jirka
V prípade, že chceš použiť vysokotlaký kompresor a vysokotlaké nádrže, tak zabudni na ekonomiku prevádzky. Níklady na údržbu kompresora a tlakových nádob ďaleko prevýšia zisk. Vysokotlaký kompresor je veľmi náročný na údržbu a opravy a tlakové fľaše musia mať v pravidelných intervaloch kontrolu a údržbu školenými technikmi. Viem o čom to je. Som hasič a robil som pár rokov protiplynového technika. Kompresor bez poruchy vydržal pár desiatok prevádzkových hodín a potom do opravy v odbornom servise. Sám si si mohol vymeniť len pár vecí. A ak si údržbu a opravy chceš robyť sám, tak zabudni na bezpečnosť svojho domova.
Ak sa chceš do toho pustiť, prečítaj si najprv podmienky prevádzky vysokotlakových zariadení.
Pre ilustráciu, elektrický bojler na ohrev vody v prípade zlyhania pretlakového ventilu svojím výbuchom ti spoľahlivo zničí 1/3 domu ak ho máš umiestnený pri vonkajšom múre.


pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Auto na vzduch .

Příspěvek od pepo.bn »

Páni zdravím Vás . Myslím si , že s tou bespečnostou to nebude až také zlé , preto že podla mňa , nie je až taký velký problém najviac namâhané tlakové okruhi zabezpečit duplicitne . Dnes už sú na trhu bez večích problémou k zohnatiu jak elektronické tak aj mechanické pretlakové poistky . No už podstatne horšie je to s ekonomikou prevádzky , preto že stlačený vzduch je jednou z najdrahších foriem akumulácie energie vőbec . PePo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Jirko, při komprimaci plynů vzniká teplo. vem si kompresor. elektromotor vytváří teplo, kompresor více třením, pokud je pístový, šroubový je na tom lépe, ale pouze o kousek. A vlastní plyn či vzduch se stlačováním zahřívá....toho odpadního tepla tam je mnoho, k akumulaci energie tedy nevhodné. Průmysl však nemá jinou možnost. Pneumatika a hydraulika, samé teplo, samé ztráty...


aNONnym

Tlakové nádoby

Příspěvek od aNONnym »

Elektro píše: V prípade, že chceš použiť vysokotlaký kompresor a vysokotlaké nádrže, tak zabudni na ekonomiku prevádzky. Níklady na údržbu kompresora a tlakových nádob ďaleko prevýšia zisk. Vysokotlaký kompresor je veľmi náročný na údržbu a opravy a tlakové fľaše musia mať v pravidelných intervaloch kontrolu a údržbu školenými technikmi. Viem o čom to je.
A co takhle nově vyvinuté tlakové nádoby, které jsou naplněny nanotrubičkami (např. z vyžíhaných olivových pecek), fungujících na KAPILÁRNÍM principu. Tyto potřebují oproti klasickým tl. nádobám až 10x menší pevnost vnější nádoby. Zároveň potom k naplnění stejným množství plynu potřebují cca 30x až 10x menší tlak (záleží na stupni naplnění a teplotě okolí) = méně výkonný kompresor = nižší náklady. Jediný rozdíl od klasiky je ten, že pokud pak potřebujeme dostat plyn uložený v takovéto nádobě zase ven, tak opět musíme použíti čerpadlo = např. obráceně zapojený kompresor, kterýžto jsme použili při plnění (popř. to lze řešit i pozvolným zahříváním naplněné nádoby ;) )


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakové nádoby

Příspěvek od Ilem »

Myslím, že ti uniklo, že se tu nejedná o uskladnění nějakého plynu, ale o pohon stlačeným vzduchem. Tahat vzduch z nádoby kompresorem a pohánět s tím motor postrádá smysl.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakové nádoby

Příspěvek od Ilem »

aNONym píše: A co takhle nově vyvinuté tlakové nádoby, které jsou naplněny nanotrubičkami, atd.
Jsi ve vlákně "auto na stlačený vzduch" vyřešil jsi tepelné ztráty, ale za cenu dodávky další energie. To opravdu není cesta.

Ale abych jen nekritizoval, děkuji za info o nanotrubičkových tlakových nádobách. O tom jsem nevěděl a třeba se to bude někdy hodit.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

hezka zbirka / panacea

Příspěvek od Pego »

http://panacea-bocaf.org/compressedair.htm

doporucuji prestudovat potlacovaneho DDR-ona:
http://www.panacea-bocaf.org/wolfhartwillimczi1k.htm
http://www.youtube.com/profile?user=InventorWillimczik
http://saturn.spaceports.com/~wolfhart/

moc hezka mechanicka udelatka - asi pouziva hodne natunovany vochrustidla... :)


aNONym

Re: Tlakové nádoby

Příspěvek od aNONym »

Ilem píše:Jsi ve vlákně "auto na stlačený vzduch" vyřešil jsi tepelné ztráty, ale za cenu dodávky další energie. To opravdu není cesta.
Ale ta energie potřebná pro stlačování vzduchu je v tomto případě součtově až cca 15x menší než při klasickém "kompresorování" (neb o zbytek se už postará fyzika). Co myslíš, je v tomto případě COP lepší než JEDNA?? 8)
Ilem píše:Ale abych jen nekritizoval, děkuji za info o nanotrubičkových tlakových nádobách. O tom jsem nevěděl a třeba se to bude někdy hodit.
Není zač. Já Ti také děkuju (za to tvé poděkování, neb to se zde na foru tak často nevidí). Non ;)


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakové nádoby

Příspěvek od Ilem »

aNONym píše: Ale ta energie potřebná pro stlačování vzduchu je v tomto případě součtově až cca 15x menší než při klasickém "kompresorování" (neb o zbytek se už postará fyzika). Co myslíš, je v tomto případě COP lepší než JEDNA??
Vzhledem k tomu, že účinnost kompresorů, jak jsem se dočetl, při klasickém stlačování je asi 40 procent - to znamená ztráty 60 procent, vychází mi ztráty u tvého řešení na 4 procenta. Takže COP teoreticky 0,96, pokud je vše pravda.
V každém případě je pořád větší účinnost pohánět auto přímo, než pohánět motorem kompresor, který bude tahat z nádrže stlačený vzduch, který bude pohánět auto. Já vím, jde to i ohřevem, ale i tam je potřeba energie.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

priprava stlac. vzduchu

Příspěvek od Pego »

co tak pouzit Wolfhartuv kompresor (lozeny ve vodni lazni)

a na pohon fotovoltaicke panely a ... a v aute regeneracni brzdeni (docerpavani do nadrzi s nizsim tlakem jak Lee Rogers Air Car patent) a ..... a to uz by bylo dost blizko free energy, ze jo?


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“