Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
     Aktuálně:   Prosba o finanční příspěvek na chod fóra pro rok 2018. Více zde...    
 
Právě je pát 15 pro 2017 17:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 264 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Alternatívne pohony automobilov
PříspěvekNapsal: čtv 05 dub 2007 17:01 
Offline
Stálý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 06 pro 2006 16:40
Příspěvky: 39
Karma:
Bydliště: Bratislava
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
vlákno čisté - poo.
Open Source Auto
http://itnews.sk/buxus_dev/generate_pag ... e_id=47941

_________________
http://www.atlantislabs.sk


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Mikroauto na baterky
PříspěvekNapsal: stř 06 čer 2007 11:19 
Offline
Nový člen

Registrace: úte 05 čer 2007 20:37
Příspěvky: 5
Karma:
Bydliště: České Budějovice
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Nechapu proc upravovat minimalne tunovy auto kdyz ho nepotrebuju. Na zapade zjistily ze vetsinou jede s autem jeden clovek na malou vzdalenost a proto nepotrebujou velky auta a prodavaj se tam maly elektricky trikolky (nepocitam amiky v SUV :) ). U nas se spatne shani nebo jsou drahy tak sem se rozhod se si postavim vlastni. Mate nekdo zkusenosti se stavbou neceho takovyho? Jsem dratenik a programator ale strojarina mi moc nerika :( Pouzil bych ram svarenej z jeklu, zprevodovanej motor ze starteru, baterie Banner Buffalo Bull SHD (obrovska kapacita za prijatelny penize a zvysena vydrz), kola z horaku vzadu jedno 26inch a vepredu dve 20inch, hydraulicky kotoucovy brzdy na predni kola a vzadu retardacni - rekuperacni z motoru, kastle prutova kostra potazena platnem(velorex) a/nebo laminat. Dalsi detaily az je domyslim :)
http://www.nakole.cz/diskuze/sekce.php3?sid=40 trikolky a kola ale jen slapaci(sem lenivej)

_________________
Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: autobicykl
PříspěvekNapsal: stř 06 čer 2007 12:23 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 09 led 2007 13:49
Příspěvky: 1719
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 20
To se Ti dost prodraží řekl bych ,jen pro začátek, a ani to nebude vzhledný,
Co takhle plastové ? Metoda vakuového tvarování je levná. A tříkolku a menší kola? :?: Udělal jsem asi 7 vakuových lisů, jeden největší v republice, svého času, s oboustranným ohřevem. Těžko bych se dnes donutil se tím zabývat komerčně, ale jsem schopen Ti říct co je ,a co není možné tou technologií udělat.
K.


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: K8S6
PříspěvekNapsal: stř 06 čer 2007 14:29 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 25 lis 2005 15:32
Příspěvky: 2389
Karma: 11 
Bydliště: Liberec
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 412
Ziskaná ocenění: 187
A budeš s tím jezdit doma na dvorku? to bys mohl, ale na silnici bys skončil u prvního policajta. Nechci vás zlobit, je to suché konstatování.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 07 čer 2007 12:59 
Offline
Stálý člen

Registrace: čtv 04 kvě 2006 13:25
Příspěvky: 54
Karma:
Bydliště: SR
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
mne sa nepaci ten pohon. Na pohon by som pouzil toto:
http://www.tip.csiro.au/Machines/papers ... /#Abstract


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: motor
PříspěvekNapsal: čtv 07 čer 2007 13:14 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 09 led 2007 13:49
Příspěvky: 1719
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 20
tak nějak, motor by měl mít větší průměr, aby nemusel být převodovaný, aby měl velký moment při zrychlení i zpomalení. :!:
K.


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 07 čer 2007 14:25 
Offline
Nový člen

Registrace: úte 05 čer 2007 20:37
Příspěvky: 5
Karma:
Bydliště: České Budějovice
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Ty kola se ti zdaji mala nebo velka? Motor jsem vybral z duvodu dobre dostupnosti a pozdeji az budu stavet jinou (treba z duvodu rozbiti teto) pouziju in-wheel do vsech kol pro lepsi trakci. Karoserie je taky brana jako startovni bod ale je to prece lety overene u velorexe:)<br>
S provozem na silnici to bude zajimave a asi zkusim zaroven pri jezdeni po dvorku obihat urady a pokusim se to prihlasit. Legislativa je "prehledna" spis bude problem s uredniky podle zkusenosti nekterych lidi co prihlasovali elektricka vozitka dovezena ze zahranici nebo doma sestavena - urednici nevi co maji delat a prehazuji si to jako horkej brambor nebo chteji pro elekriku nesmysly (hluk vyfuku, emise).<br>
Nejvetsi vyhodu vidim v moznosti nabijet v noci na levnej proud a pripadne z mistnich zdroju MVE, vetrna, solarni... - napr u FV panelu nebo vetru nepotrebuju tak velkou akumulaci tu mi zaridi vozitko (s pridanim FV panelu nekam na povrch vozitka do budoucna pocitam)

_________________
Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Mrkni sem
PříspěvekNapsal: čtv 07 čer 2007 15:03 
Offline
Stálý člen

Registrace: úte 06 úno 2007 16:50
Příspěvky: 96
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Mrkněte sem: http://www.nvg.ntnu.no/sinclair/vehicles/vehicles.htm

V C5 jsem měl možnost objet Staroměstské náměstí. Je tam i fotogalerie, kde je vidět i plně kapotovaná verze do deště a prototyp bez kapotáže. Pod sedačkou to mělo dva olověné aku 12V.

Kdybych to navrhoval dnes, asi bych dal motory přímo do kol, podobné konstrukce jako je ve FDD. Tj. stator je sada cívek na šabloně rozložených do kruhu a rotor je kulatá placka s Nd magnety. alternování cívek a rozdílné otáčení kol v zatáčkách bych dělal elektronicky. Stačí na to jenočip procesor a pytlík tranistorů.


PS: Pokud vám jméno vynálezce a design stránky připadají povědomé, pak to bude asi tím že je to tentýž pan Sinclair, který udělal ZX Spectrum, na kterém vyrůstala většina počítačového lidu u nás...

_________________
Pojďte s námi psát Občanskou ústavu


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 07 čer 2007 15:41 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 25 zář 2006 21:52
Příspěvky: 3030
Karma: 12 
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 66
Ziskaná ocenění: 287
K8S6 píše:
Ty kola se ti zdaji mala nebo velka? Motor jsem vybral z duvodu dobre dostupnosti a pozdeji az budu stavet jinou (treba z duvodu rozbiti teto) pouziju in-wheel do vsech kol pro lepsi trakci. Karoserie je taky brana jako startovni bod ale je to prece lety overene u velorexe:)<br>
S provozem na silnici to bude zajimave a asi zkusim zaroven pri jezdeni po dvorku obihat urady a pokusim se to prihlasit. Legislativa je "prehledna" spis bude problem s uredniky podle zkusenosti nekterych lidi co prihlasovali elektricka vozitka dovezena ze zahranici nebo doma sestavena - urednici nevi co maji delat a prehazuji si to jako horkej brambor nebo chteji pro elekriku nesmysly (hluk vyfuku, emise).<br>
Nejvetsi vyhodu vidim v moznosti nabijet v noci na levnej proud a pripadne z mistnich zdroju MVE, vetrna, solarni... - napr u FV panelu nebo vetru nepotrebuju tak velkou akumulaci tu mi zaridi vozitko (s pridanim FV panelu nekam na povrch vozitka do budoucna pocitam)

Říkají ti něco pojmy jako homologace, crashtesty, ... No nechci tě zrazovat, ale když se ti to povede oficiálně dostat do jiného než dvorkového provozu, půjdu si koupit klobouk, abych ho před tebou mohl smeknout.

_________________
"Dum spiro spero"
Ciceron


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: LPG a H2
PříspěvekNapsal: pát 08 čer 2007 9:19 
Offline
Nový člen

Registrace: stř 24 kvě 2006 9:50
Příspěvky: 15
Karma:
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Směšovač LPG a připojení vyvíječe H2. ahoj, chtěl bych udělat vyvíječ podle Mima, a připojit ho do toho bazmeku(difuzor či něco takového co je nad karburátorem). Chci se zeptat zda nemáte někdo s tímto nějaké zkušenosti. Předpokládám, že by mixovat LPG a H2 nemělo snad vadit. A i pokud bude H2 méně(že by to celé auto neutáhlo), tak by to mělo znamenat doufám výraznou úsporu LPG.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: směšování
PříspěvekNapsal: pát 08 čer 2007 10:13 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 25 lis 2005 15:32
Příspěvky: 2389
Karma: 11 
Bydliště: Liberec
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 412
Ziskaná ocenění: 187
Motory se zkoušejí na vodík a zemní plyn u nás (propan butan zatím je vyřazeno z nesplněných bezp. podmínek). Samotný vodík se jevý jako moc ostré palivo tak že se zkoušelo i směs zemního plynu s vodíkem, což změkčí palivo neboli snižuje teplotu ve válci. Zatím tyto infa mám tak trochu vydolované jako z nedávné historie(osobně jsem u toho nebyl) ale v tomto trendu se bude pokračovat.
Samozřejmě k ničemu tě nenavádím ale vodík a metan se směšuje ale spíš na vyšších tlacích.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08 čer 2007 15:00 
Offline
Nový člen

Registrace: úte 05 čer 2007 20:37
Příspěvky: 5
Karma:
Bydliště: České Budějovice
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Většina byrokracie se da obejit tim ze se z toho udela kolo s pridavnym motorem a potom se na to vztahujou predpisy jako na bicykl. Musi se splnit par podminek jako motor do 1kW max 25km/h a odnimatelny motor bez zasahu do nosny konstrukce (vykon a rychlost jde obejit elektronikou a ta se da taky obejit :D ) po meste stejne nema cenu jezdit rychleji(el. omezovac se da stejne vypnout) a venku to nema moc velkej dojezd (velky baterky jsou zase zbytecne tezky do mesta) a ten vykon v elektrice bohate staci. Je to zatim jen pro me takze ty omezeni nejsou moc dulezity a kdyz bude zajem tak se da najit reseni.

edit: http://www.kolombo.cz/bike/341r02.html

_________________
Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)


Naposledy upravil K8S6 dne pát 08 čer 2007 15:20, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 08 čer 2007 15:03 
Offline
Nový člen

Registrace: úte 05 čer 2007 20:37
Příspěvky: 5
Karma:
Bydliště: České Budějovice
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Slapacky maj navic vyhodu kdyz dojde baterka :D ale stejne tak muzou bejt jen na okrasu :lol:

_________________
Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Baterie LI-FE (A123) a střídavé motory
PříspěvekNapsal: pát 08 čer 2007 17:04 
Offline
Nový člen

Registrace: stř 24 kvě 2006 9:50
Příspěvky: 15
Karma:
Bydliště: Kolín
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Ahoj, v modelařině se poslední dobou začínají prosazovat nové články, s poměrně slušnou kapacitou, a vypadá to že i s dobrou životností, na bázi LI-FE s označením A123. Používá je do nářadí firma DEWALT.
A jako motorek, bych navrhnul nějaký velký stříďák, podívej se na AXIky (firma http://www.modelmotors.cz).


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: KS6
PříspěvekNapsal: pát 08 čer 2007 18:39 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 25 lis 2005 15:32
Příspěvky: 2389
Karma: 11 
Bydliště: Liberec
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 412
Ziskaná ocenění: 187
Ty vlastne popisuješ elektrodvoukolku (250-350W), asi čínskou? Nedávno je prodávali za 5000,- a byli zřejmě schváleny na silnici, ten by měl asi smysl upravovat.


Nahoru
 Profil   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 264 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], Yahoo [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011