Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
    Aktuálně:  Probíhá migrace "Fóra U Pramene" na výkonnější server. Nahlašte prosím nalezené chyby...    
 
Právě je stř 22 led 2020 16:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: pát 18 říj 2019 12:45 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
Peter11: Vidis, ze to nieco robi. Hovorim to od zaciatku. Experiment je viac, ako hocijaka teoria. 8) Skusal si aj ten 7 zavitovy bifilar medzi 13 a 4 zavitom? Alebo chces zatial testovat povodnu verziu 13+4? Ja som si pridal na Astru zas ten stvorzavit (cize mam teraz 13+7+4) a zda sa mi zas o cosi lepsia spotreba. Podla pocitaca mam 5,3, real okolo 6,1, predtym som maval 6,3. Musim to vsak sledovat dlhsie.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: ned 20 říj 2019 19:20 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 10 dub 2016 8:20
Příspěvky: 266
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
durino píše:
Peter11: Vidis, ze to nieco robi. Hovorim to od zaciatku. Experiment je viac, ako hocijaka teoria. 8) Skusal si aj ten 7 zavitovy bifilar medzi 13 a 4 zavitom? Alebo chces zatial testovat povodnu verziu 13+4? Ja som si pridal na Astru zas ten stvorzavit (cize mam teraz 13+7+4) a zda sa mi zas o cosi lepsia spotreba. Podla pocitaca mam 5,3, real okolo 6,1, predtym som maval 6,3. Musim to vsak sledovat dlhsie.

Nedělá to vůbec nic.

Experiment může jen a pouze potvrdit, co píšu já - nemá vliv.

Počty závitů jsou fuk, může jich být třeba 1000.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: stř 13 lis 2019 22:24 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 05 dub 2015 22:59
Příspěvky: 391
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 86
Ziskaná ocenění: 173
Ujeto 787 km, natankováno 41,82, spotřeba 5,31 l/100km.
Spotřeba nijak nevybočuje jak je vidět na grafu. U posledních měření jsem jezdil většinou sám bez zátěže a s vyplou klimatizací.


Nejste registrován nebo přihlášen, takže nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: čtv 14 lis 2019 18:01 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
Peter11: Uspora zavisi od toho, ako sa vyuziva tah motora po uprave. Je to ako s ciptuningom - da sa jazdit aj za viac, ale aj za menej po uprave. U mna sa uprava tahu motora prejavuje tak, ze staci plyn len velmi malo stlacat a auto uz ide. Lepsie, ako bez upravy (BAC). Takze nebrzdim premavku. Vsimol si to aj kolega na mojom sluzobnom aute, nakolko mame vozovy park s vela rovnakymi autami. Mozes spravit test - rozpojit cievky a ci si vsimnes zmenu tahu motora. Lebo na dobre sa rychlo zvykne a potom si clovek ani neuvedomi, ze mu to inak taha. Samozrejme, na kazdom motore je to trochu ine. Ja som robil upravu hlavne za ucelom mierneho zvysenia vykonu motora, nie na usporu paliva. Ale uspora paliva tiez potesi, vzhladom na cenu zariadenia. Zatial mam najnizsie spotreby paliva na 2 autach, co pouzivam (podla palubneho pocitaca). Este si nenapisal, aku mas momentalne konfiguraciu cievok. Mas 13+4? Skusal si aj ten 7 zavitovy bifilar medzi 13 a 4 zavitom? Dakujem za info.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: pát 15 lis 2019 12:22 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 10 dub 2016 8:20
Příspěvky: 266
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
durino píše:
Ja som robil upravu hlavne za ucelom mierneho zvysenia vykonu motora, nie na usporu paliva....

Výkon motoru ovšem zvýšen nebyl.
Hmotnost toho přidaného zařízení je zanedbatelná, spotřeba se nezvýší.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: pon 09 pro 2019 20:44 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 05 dub 2015 22:59
Příspěvky: 391
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 86
Ziskaná ocenění: 173
Ujeto 837 km, natankováno 45,58, průměrná spotřeba 5,45l/100km.
Končím s testovaním. Vliv na spotřebu nepotvrzen.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: stř 11 pro 2019 16:00 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
Peter11: Neodpovedal si mi na otazky ohladne poctu a konfiguracie cievok. Tiez nepoznam tvoj styl jazdy - ci si ho zmenil na zaklade zmeneneho charakteru tahu motora. Je tiez mozne, ze u teba to az tak nefunguje. Preto som chcel viac ludi, aby to vyskusali.
Ak nemas konfiguraciu 13+7+4, ale len 13+4, je to pravdepodobne mensi vplyv na motor. Mne to moze byt v podstate jedno, ja mam na jednom aute spotrebu 6,4l/100km, ptedtym som mal 6,7l/100km. Auto jazdi hlavne trasy 2-5km. Na druhom aute mam tiez nizsiu spotrebu o cca 0.3l.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: sob 14 pro 2019 9:04 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 10 dub 2016 8:20
Příspěvky: 266
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
durino píše:
Peter11: Neodpovedal si mi na otazky ohladne poctu a konfiguracie cievok. Tiez nepoznam tvoj styl jazdy - ci si ho zmenil na zaklade zmeneneho charakteru tahu motora. Je tiez mozne, ze u teba to az tak nefunguje. Preto som chcel viac ludi, aby to vyskusali.
Ak nemas konfiguraciu 13+7+4, ale len 13+4, je to pravdepodobne mensi vplyv na motor. Mne to moze byt v podstate jedno, ja mam na jednom aute spotrebu 6,4l/100km, ptedtym som mal 6,7l/100km. Auto jazdi hlavne trasy 2-5km. Na druhom aute mam tiez nizsiu spotrebu o cca 0.3l.

Vliv na spotřebu paliva to nemá. Není čím by mělo.
Pokud chceš experimentovat, můžeš zkoušet vyrobit zlato z hovínek, bude to mít stejný efekt, jako přimotávat tyhle cívky.

Moje doporučení:
Zajímej se o to, jak funguje vůbec třeba vstřikování, zapalování, časování rozvodu atd.
To je užitečné znát a ne se topit v bludařině a motat nesmysly.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: stř 18 pro 2019 15:43 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
duraj:
Ja sa o auta zaujimam, uz som ich par upravil (drobne upravy, ziadne menenie vacky za ostrejsiu...) a este som nemal ziadnu negativnu odozvu, prave naopak. To, ze nieco nie je podchytene klasickou fyzikou, neznamena, ze nemoze fungovat. Viem, ze na prvy pohlad je tento BAC nezmysel, ale pre mna su dolezite skusenosti, preto to sem pisem. Po tychto upravach je dobre sa s tym naucit jazdit, lebo ako po ciptuningu, mozem jazdit za menej, aj za viac, ako pred nim. Inak, co sa tyka tych uprav, presiel som upravami sania (nielen vzduchovy filter), ciptuningom, upravami vyfuku, svieckami. Takze o upravach nieco trosku viem. Presiel som aj upravou suchy sporic paliva UF5-2, co mozes najst tu na strankach. A ver, ze nech uz to vyzera akokolvek, funguje to, hoci je to na prvy pohlad nezmysel. Ked to dam z auta prec, okamzite je auto lenivsie. Preto su pre mna dolezite realne skusenosti a nie odmietanie, ze to nemoze fungovat.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: čtv 19 pro 2019 20:41 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 10 dub 2016 8:20
Příspěvky: 266
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
durino píše:
...To, ze nieco nie je podchytene klasickou fyzikou, neznamena, ze nemoze fungovat....

Ukaž příklad.


durino píše:
....Presiel som aj upravou suchy sporic paliva UF5-2, ...

To je jen další nesmysl, který nikdy nikdo nedoložil jako fungující úpravu vedoucí ke zlepšení čehokoliv.


durino píše:
... Preto su pre mna dolezite realne skusenosti ....

O takové ti doporučuju se zajímat - ne o bláboly.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: pát 20 pro 2019 10:58 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
duraj:
To, ze nieco nie je podchytene klasickou fyzikou, neznamena, ze nemoze fungovat. Ako priklad je prave to UF5-2, ako aj BAC. Ja som tie zmeny videl na vlastne oci. Preco inak by som to tak obhajoval?

Presiel som aj upravou suchy sporic paliva UF5-2. Namontoval som ich co si spominam minimalne 11, 9 z majitelov aut mi potvrdilo vplyv, znizila sa spotreba, resp. zvysil sa im dojazd, niekomu aj o 60-100km. Mne sa zvysil dojazd z 860km na 920km na dizli. Len sa s tym clovek musi naucit jazdit. Prinosom je tichsi chod motora, lepsia akceleracia, znizenie cukania bolo na jednom motore. BAC som namontoval do aut zatial 5. Jedna I30 benzin bezprostredne po namontovani a nastartovani mala vysoky volnobeh a po prejdeni sa s autom mi vodic hovori, ze je to ako maly ciptuning. Bol tam tiez ten UF5-2.

To su realne skusenosti a nielen odomna, preto ma nezaujima, ci nieco moze teoreticky fungovat, alebo nie, zaujimaju ma realne skusenosti. Peter11 je jedna vzorka, aj to si myslim, ze s nie dobrou konfiguraciou (13+4), dobre by bolo mat tych vzoriek viac. Netvrdim, ze sa to musi prejavit na kazdom motore, resp. ta zmena nemusi byt tolko badatelna, preto chcem tych vzoriek s realnymi skusenostami viac. Ale ked nie je nikto ochotny to vyskusat, resp. sa podelit s informaciami, tak potom z toho nic nie je. Pritom je to velice lacna vec a najdrahsi je v podstate cas, ktory tomu venujete.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: pát 20 pro 2019 20:19 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 10 dub 2016 8:20
Příspěvky: 266
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
durino píše:
duraj:
To, ze nieco nie je podchytene klasickou fyzikou, neznamena, ze nemoze fungovat. Ako priklad je prave to UF5-2, ako aj BAC. Ja som tie zmeny videl na vlastne oci. Preco inak by som to tak obhajoval?

Presiel som aj upravou suchy sporic paliva UF5-2. Namontoval som ich co si spominam minimalne 11, 9 z majitelov aut mi potvrdilo vplyv, znizila sa spotreba, resp. zvysil sa im dojazd, niekomu aj o 60-100km. Mne sa zvysil dojazd z 860km na 920km na dizli. Len sa s tym clovek musi naucit jazdit. Prinosom je tichsi chod motora, lepsia akceleracia, znizenie cukania bolo na jednom motore. BAC som namontoval do aut zatial 5. Jedna I30 benzin bezprostredne po namontovani a nastartovani mala vysoky volnobeh a po prejdeni sa s autom mi vodic hovori, ze je to ako maly ciptuning. Bol tam tiez ten UF5-2.

a nielen odomna, preto ma nezaujima, ci nieco moze teoreticky fungovat, alebo nie, zaujimaju ma realne skusenosti. Peter11 je jedna vzorka, aj to si myslim, ze s nie dobrou konfiguraciou (13+4), dobre by bolo mat tych vzoriek viac. Netvrdim, ze sa to musi prejavit na kazdom motore, resp. ta zmena nemusi byt tolko badatelna, preto chcem tych vzoriek s realnymi skusenostami viac. Ale ked nie je nikto ochotny to vyskusat, resp. sa podelit s informaciami, tak potom z toho nic nie je. Pritom je to velice lacna vec a najdrahsi je v podstate cas, ktory tomu venujete.

1.
Aha, takže o ničem takovém nevíš.

2.
Žádný "suchy sporic paliva" neexistuje.

3.
"...To su realne skusenosti..." - nejsou ničím doloženy, jen tvými průpovídkami.
Stejná váha, jako "mimův vyvíječ" a další blbosti.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: sob 21 pro 2019 12:54 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
duraj:
Ale ved som ti napisal priklad - UF5-2, BAC, ale ty to neakceptujes. Co ti brani si to vyskusat sam a potvrdit, alebo vyvratit to? Tych minimalne 7 ludi si akoze vymysla (UF5-2)? Ze sa im zvysil dojazd a chvalia ma, ze je to super? A to si zober, za aku to je cenu.
Tak neteoretizuj a skusaj sam. Ja som spokojny, rovnako, ako aj tych 7 ludi. To je realna skusenost. Neteoretizujem, ako to funguje a preco to nemoze fungovat, ale jednoducho to pouzivam. Iba v 2 pripadoch, co si spominam, sa mi nepotvrdila funkcnost toho UF5-2. Ostatni mi potvrdili zmenu spravania sa motora. Pri tom UF5-2 je dolezite ho aj spravne umiestnit. Mimochodom, je kopec veci, o com nema fyzika ani paru, pozname jen 4% viditelnej hmoty, tak o com sa tu chceme bavit, ze vsetko je podchytene klasickou fyzikou...


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: sob 21 pro 2019 22:31 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: ned 10 dub 2016 8:20
Příspěvky: 266
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
durino píše:
duraj:
Ale ved som ti napisal priklad - UF5-2, BAC, ale ty to neakceptujes. Co ti brani si to vyskusat sam a potvrdit, alebo vyvratit to? Tych minimalne 7 ludi si akoze vymysla (UF5-2)? Ze sa im zvysil dojazd a chvalia ma, ze je to super? A to si zober, za aku to je cenu.
Tak neteoretizuj a skusaj sam. Ja som spokojny, rovnako, ako aj tych 7 ludi. To je realna skusenost. Neteoretizujem, ako to funguje a preco to nemoze fungovat, ale jednoducho to pouzivam. Iba v 2 pripadoch, co si spominam, sa mi nepotvrdila funkcnost toho UF5-2. Ostatni mi potvrdili zmenu spravania sa motora. Pri tom UF5-2 je dolezite ho aj spravne umiestnit. Mimochodom, je kopec veci, o com nema fyzika ani paru, pozname jen 4% viditelnej hmoty, tak o com sa tu chceme bavit, ze vsetko je podchytene klasickou fyzikou...

1.
Nic jsi neuvedl, UF-cosi a BAc jsou bláboly, nikdo nikdy nedoložil praktickým způsobem cokoli o jejich funkci.

2.
7 lidí nebo tisíc může blábolit, co chce.
Až přijde jeden jediný a doloží, pak se máme o čem mluvit.

3.
"...je kopec veci, o com nema fyzika ani paru,..."
- tak ukaž, co!


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: BAC coil - zvysenie vykonu motora, zlepsenie kvality vod
PříspěvekNapsal: pon 23 pro 2019 22:58 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 22 bře 2012 0:15
Příspěvky: 22
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 4
duraj:
1. No napriklad UF5-2 a BAC - nikto nedolozil nic k ich funkcii, lebo to ludia nedokazu popisat klasickou fyzikou. To ale neznamena, ze to nefunguje. Myslis, ze vascina fyzikov vie, ako funguje permanentny magnet? A pritom je to bezne pouzivana vec. Naozaj ti doporucujem vyskusat tieto zariadenia, aby si zistil, ci to funguje, alebo nie. To je jedina moznost, ako sa dozvies pravdu o tom, ci to funguje, alebo nie. Neodsudzuj dopredu nieco, s cim nemas skusenost! Mozem ti pomoct s informaciami, keby si to chcel vyskusat, nakolko som toho niekolko vyrobil (UF5-2).

2. Jediny, co dolozi presny popis tychto zariadeni, ako funguju, nepride. Pretoze to asi nikto nedokaze popisat klasickou fyzikou. Ale nezabudaj, ze aj fyzika sa postupne vyvija a posuva dalej. Dnes tieto zariadenia jednoducho asi popisat nevieme, ale vieme, ze funguju - aspon urcite mnozstvo ludi, co tie zariadenia pouziva, vie, ze funguju. Ja by som ti to popisal tak, ze keby si z mojho auta zo sania dal to UF5-2 prec bez toho, aby som o tom vedel, tak by som to okamzite spoznal, ze to tam nie je. Stalo sa mi totiz, ze sa mi po case prerusil jeden kontakt na UF5-2 a okamzite som to spoznal na tahu motora, tak som to hned skontroloval a nasiel chybu. Po oprave kontaktu auto opat tahalo tak, ako malo. Zaujimava skusenost na tomto je, ze zalezi na izolacii drotu - musi byt matna, nie leskla, aspon podla mojich skusenosti. Ale nerobil som zas vela experimentov.

3. Neviem, ci klasicka fyzika skuma energeticko-informacne polia, ak ano, tak su len na zaciatku, ako stare su vedomosti v tejto oblasti?
https://www.analyzaaury.sk/11-Biopole-a ... yskum.html
Torzne polia, aktivne vakuum, paranormalne javy - kde je fyzika v tychto oblastiach?
Vacsina systemov v prirode je nelinearna, ale fyzika casto pocita s linearnymi rovnicami a potom niekedy nevychadzaju vysledky tak, ako by mali...
A nezabudaj, ze cela fyzika (vzorce) pochadza z experimentov. Takze, ked ti tvrdim, ze na zaklade mojich experimentov to zariadenie nieco robi, tak mi mozu byt ukradnute vsetky vzorce, nakolko ani nie som schopny nimi popisat dany jav. Ale to neznamena, ze to nefunguje!

Inak, o tych torznych poliach je celkom zaujimavy clanok:
https://www.tartaria.sk/hladanie/uzitoc ... rzne-polia
Vybral som z tej stranky informacie o torznych poliach:
--------------------
Keďže sme si opäť urobili krátku exkurziu do našej Kultúry, môžeme sa pozrieť na torzné polia. Z pohľadu dnešnej fyziky ide o pomerne novú skutočnosť, ktorá sa však už na základe experimentálnej práce fyzikov dostáva z pozície „toto nie je možné“ do roviny „niečo na tom bude“. Fyzika ako taká donedávna pracovala s tromi druhmi vzájomného pôsobenia. Sú to elektromagnetické a gravitačné polia, jadrové sily, t.j. silné interakcie, ktoré zodpovedajú za to, že častice atómového jadra držia pevne spolu v kompaktnom stave a tzv. slabé interakcie, teda sily, ktoré tiež pôsobia v jadre atómu.

Pri zrode modernej teórie torzných polí stál francúzsky matematik Élie Joseph Cartan, ktorý r. 1913 publikoval článok, ktorý mal ani nie tak fyzikálny, ako skôr matematický obsah. V tejto práci uviedol tzv. tenzionálnu analýzu, čo je oblasť, s ktorou sa dnes stretávajú nie iba teoretickí fyzici, ale aj technici inžinieri. Cartan hľadal možnosť vytvorenia inej všeobecnej teórie, než akú umožňovala matematika či fyzika. Na konci svojej práce však uviedol vetu, ktorou principiálne „vystúpil“ z oblasti matematiky a vstúpil do sféry fyziky. Za túto jedinú vetu by mu podľa dnešných kritérií mali udeliť Nobelovu cenu, no táto sa neudeľuje posmrtne. Táto veta znela asi tak, že v Prírode musia existovať polia, ktoré sú vyvolané rotáciou, teda krútením.

Všetci vieme, že existuje fyzikálny parameter, ktorý je vlastný ako elementárnym časticiam, tak aj väčším predmetom, a tento nazývame hmota. Hmota vyvoláva gravitačné pole, ktoré pôsobí na vzájomné vzťahy telies, ktoré majú hmotu, t.j. sa navzájom priťahujú. Všetky polia pochádzajú zo svojich prvopočiatočných nositeľov, teda elementárnych častíc, čo znamená, že každému nezávislému parametru elementárnej častice musí zodpovedať vlastné elementárne pole, ktoré spôsobuje vzájomnú interakciu medzi časticami daného parametra.

Ak je nezávislým parametrom medzi jednotlivými časticami hmota, tak vzniká gravitačné pole, ak je parametrom náboj, tak vzniká elektromagnetické pole. No ak je to tak, tak každý fyzik musí zároveň priznať, že existuje ešte jeden nezávislý parameter elementárnej častice, ktorý vo fyzike nazývame „spin“, t.j. krútenie, otáčanie, rotácia. Spin ako kvantový parameter nie je nijako závislý ani od náboja, ani od hmoty. Z toho zároveň vyplýva, že musí existovať aj samostatné pole, ktoré nezáleží ani od hmotnosti a ani od náboja a pomocou ktorého musí medzi rotujúcimi objektmi existovať vzájomná interakcia. Takže pole, ktorého existenciu predpovedal Cartan je presne to pole, ktoré vzniká rotáciou, teda spinom. Preto aj dostalo vo fyzike názov „torsion field“, t.j. torzné, či inak aj krútiace pole.

Na základe intenzívnych výskumov a pozorovaní za posledné desaťročia dnes môžeme hovoriť o dvoch skupinách dôležitých uzáverov. V Prírode existuje univerzálne prostredie, ktoré preniká celým priestorom a voláme ho fyzické vákuum. Toto prostredie – vákuum – podľa toho, s čím príde do styku mení svoje vlastnosti, t.j. v reči fyziky nadobúda nejakú polarizáciu. Ak sa teda niekde v priestore objaví hmotné teleso, tak ono takým spôsobom reaguje s okolitým prostredím, či inak tak ho polarizuje, že okolité prostredie nadobúda také vlastnosti, ktoré nazývame gravitačné pole.

Ak sa niekde v priestore objaví náboj, tak s týmto prostredím reaguje inak, inak ho polarizuje, a teda v takomto prostredí vzniká taká polarizácia, ktorá sa prejavuje ako to, čo dnes nazývame elektromagnetické pole.

Ak sa v tom istom prostredí objaví objekt, ktorý má spin, t.j. točí sa, tak tento vzájomne reaguje s okolitým prostredím tretím spôsobom, teda inak polarizuje. V takomto prípade to isté prostredie nadobúda vlastnosti, ktoré nazývame torzné polia. Z nášho pohľadu tu môžeme poľahky pozorovať princíp Triglavu.

Jedno a to isté prostredie v rôznych stavoch sa v jednom prípade prejaví ako gravitačné pole, v druhom prípade ako elektromagnetické pole a v treťom ako torzné pole. Torzné polia však majú – na základe pozorovaní z experimentov – úplne iné, dá sa povedať, že neočakávané, nezvyčajné vlastnosti.

Torzné polia vznikajú spinom, t.j. točením. Všetko, čo sa krúti – od kvantového krútenia sa elementárnych častíc po rotáciu Vesmíru – spôsobuje torzné polia. Vznikajú aj u takých bežných vecí, ako je krútenie sa kolies auta. Pre nezávislého pozorovateľa je aj naša Zem zdrojom torzného poľa, rovnako ako rotujúce hviezdy či galaxie. No na rozdiel od elektromagnetického poľa je pozorovaná situácia zložitejšia. Ak existuje náboj, tak existuje elektromagnetické pole, ak náboj neexistuje, tak elektromagnetické pole neexistuje. Tento princíp síce platí aj v prípade torzných polí, no pridružujú sa ďalšie, neočakávané princípy. Dnes je pozorovaním zistené, že aj samotné prostredie – vákuum – môže spôsobiť vznik torzného poľa, t.j. tieto polia sa môžu vákuom generovať samé, teda spontánne. Torzné pole môže vzniknúť aj samotnou existenciou nejakej formy. Napríklad existujú dodnes nevysvetlené javy, ktoré prebiehajú v pyramídach, teda hoci sa pyramídy nekrútia, účinok krútenia vo forme elementov torzného poľa tam je pozorovaný.

Príroda je teda vytvorená tak, že ak je niekde hmota a vzniká gravitačné pole, tak v takomto prostredí – minimálne na mikroskopickej úrovni – nie sú pozorované nijaké iné objekty okrem gravitačných polí. Gravitačné pole existuje a prejavuje sa v čírom stave. Ak existuje zdroj krútenia, tak vzniká torzné pole a iné javy ako torzné pole nie sú v danej oblasti viditeľné, t.j. torzné pole sa prejavuje v čírom stave. Čo však nebolo očakávané je to, že keď vznikne elektromagnetické pole – o ktorom si vedci mysleli, že vedia všetko – ak teda zistíme, že niekde v priestore existuje elektromagnetické pole – a je jedno či elektrostatické alebo vlnové a aj to, akým spôsobom vzniklo – tak tam vždy ako vedľajší efekt existujú aj komponenty torzného poľa. Možno teda povedať, že elektromagnetické pole nemôže existovať bez toho, aby bolo zároveň zdrojom vzniku torzných polí.

Torzné pole sa v priestore šíri pomocou vákua, čo je prostredie, ktoré je pre nás v bežnom stave nepozorovateľné, pričom vo vzťahu k torzným vlnám sa vákuum chová ako akási forma hologramu. Popri tom boli spozorované aj ďalšie neočakávané a prekvapivé vlastnosti. V prípade elektromagnetických aj gravitačných polí platí zákonitosť ich účinnosti v závislosti od štvorca vzdialenosti – napr. Coulombov či Newtonov zákon. No Príroda v prípade torzných polí zostavila veci úplne inak, čo bolo navyše dokázané a potvrdené už nielen teoreticky, ale aj experimentálne a to neraz. V prípade torzných polí vôbec neexistuje závislosť ich intenzity od vzdialenosti. Teda účinok torzného poľa je rovnaký bez ohľadu na to, či ide o vzdialenosť 5 cm alebo 5 miliónov km. Účinok sa prejaví všade a okamžite s rovnakou intenzitou.

Ďalší postulát vedy hovorí o tom, že rýchlosť svetla je absolútna, a teda že neexistuje vyššia rýchlosť ako rýchlosť svetla, hoci tento postulát v skutočnosti nikto nikdy nedokazoval ani teoreticky, ani experimentálne. Einsteinova rovnica bola jednoducho prevzatá ako axióma, t.j. „zožratá aj s navijakom“. No astrofyzika už viac ako 25 rokov pozná rýchlosti prekračujúce rýchlosť svetla a to u približne 20 konkrétnych objektov vo Vesmíre. Toto bolo publikované ešte v sovietskom časopise ÚSPECHY FYZICKÝCH VIED r. 1985, pričom išlo o rýchlosti až do 10 násobku rýchlosti svetla. Z pohľadu fyziky torzných polí možno povedať, že skupinová rýchlosť torzných vĺn je proste nekonečne vysoká.

V elektromagnetických poliach sa rovnaké polarity náboja odpudzujú, ale v torzných poliach to je presne naopak, t.j. rovnaké „náboje“ sa priťahujú. Fyzici totiž prípady rotácie konkrétnym smerom nazvali „torzné náboje“.
--------------------------------

Inac, prijemne vianocne sviatky ti prajem. ;)


Nahoru
 Profil   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011