Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
 
Právě je stř 24 říj 2018 5:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 19 lis 2012 17:00 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 29 kvě 2012 7:38
Příspěvky: 317
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 4
Ziskaná ocenění: 61
Za jedno je to popsané v článku výše. Za druhé - LiFepo jsou vysoce tolerantní k vysokým nabíjecím i vybíjecím proudům, nikoli však k napětí. Opravdu setina voltu nad nebo pod koleno nabíjecí / vybíjecí křivky má fatální následky na životnost. Dokonce existují i " profi " nabíječe, které nabíjí oslnivým proudem, ale v konečné fázi nejsou schopné přebytek energie vyzářit skrz chladič a bohužel do accu pustí příliš veliké napětí. Životnost jde do kopru. Tohle nebezpečí u Lipol, nebo Lion paradoxně nehrozilo, protože konstrukce nabíječů stačily do dvou set Wattů.
Nabíječ olověných accu si s přesným napětím moc hlavu nedělá.

_________________
Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 19 lis 2012 18:12 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 22 zář 2006 11:49
Příspěvky: 285
Karma:
Bydliště: j.Mor.
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 7
-produkuješ nějaký fantazie o setině voltu
-otravuješ s odkazem, na kterým není nic k věci

Já to považuju za spam, ale budiž.

http://www.auto88.cz/_info/Tests/GWL-Po ... e-Test.pdf -to strašlivý zlý nabíjecí koleno překročili 13 000x, s nulovým vlivem na celkovou kapacitu článku. =Míň piš/teoretizuj a víc študuj.

Ad tvůj podpis "Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy" -zkus teď napsat svou zkušenost o tom, o čem mluvíš. Nebo alespoň materiály, ze kterých vycházíš. Jsem moc zvědav.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 19 lis 2012 18:53 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 26 zář 2007 23:23
Příspěvky: 5830
Images: 0
Karma: 101 
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1726
Ziskaná ocenění: 2445
To django1:
Promiň, ale na mě musíš trošku "pomaleji".
Abych si to ujasnil - protékající proud při nabíjení závisí na odporu baterie a rozdílu napětí. Nabíječky olověných baterií jsou konstruovány tak, aby nabíjely zhruba stále stejným proudem, takže na měnící se odpor baterie reagují změnou napětí, čímž ten proud udržují stále stejný až do doby, kdy považují baterku za nabitou. V tom okamžiku přecházejí na minimální "udržovací" proud, to znamená také na minimální rozdíl napětí.
V tom, co píšeš, se tudíž nějak nevyznám.
Při daném odporu není možné docílit velkého proudu malým rozdílem napětí. Takže jestli si musí nabíječka hlídat přípustný rozdíl napětí a nebo nějaké maximální přípustné, tak musí nutně měnit velikost proudu, čili ten nemůže být konstantní ani při stále stejném odporu baterie.
Když navíc píšeš, že správné nabíjení těchto (LiFePo4) baterií nejsou schopny zajistit ani "profi" nabíječky, tak snad nemá smysl tyhle baterie používat?!?
Omlouvám se, ale chtěl bych v tom mít trochu jasněji.

Zdravím - poota

_________________
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 19 lis 2012 22:55 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 29 kvě 2012 7:38
Příspěvky: 317
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 4
Ziskaná ocenění: 61
poota :
Ano, jde o to maximální napětí.
Co se týče profi nabíječek - neznamená to, že všechny nabíječky jsou špatné. Znamená to, že některé nabíječe tyto accu ničí, jejich software nezvládá uregulovat konec nabíjení.

_________________
Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 19 lis 2012 23:57 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 26 zář 2007 23:23
Příspěvky: 5830
Images: 0
Karma: 101 
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1726
Ziskaná ocenění: 2445
Takhle už to chápu - dokonce i já. :D
Jenomže to znamená, že nabíječka musí mít nastavené určité napětí, přes které se nesmí dostat. Což taky znamená, že nemůže nabíjet konstantním proudem po celou dobu nabíjení.
Lépe řečeno, možné by to bylo, ale pak by se muselo celou dobu nabíjet jenom proudem, který by odpovídal rozdílu napětí plně nabité baterie a jejím maximálním povoleným napětím.
Konstrukčně je jednodušší držet na nabíječce to maximální bezpečné napětí, takže proud bude po celou dobu nabíjení klesat podle rozdílu napětí, nanejvýš snad s nějakým omezením proudu při připojení "prázdné" baterie.
Zároveň to znamená, že na to, co se o těchto bateriích a jejich nabíjení píše, se nedá spolehnout.

Zdravím - poota

_________________
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: úte 20 lis 2012 8:45 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 29 kvě 2012 7:38
Příspěvky: 317
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 4
Ziskaná ocenění: 61
No, vlastně máš pravdu. Proto je to tak složité. Protože proud na konci nabíjení rychle klesne ( snažíme se nabít co největším proudem kvůli době nabíjení ), konstrukce nabíječe, který zpravidla obsahuje spínaný DC-DC konvertor ve spojení s nízkým vnitřním odporem accu způsobí překročení maximálního napětí. Dneska už se tohle ví a nabíječe LiFepo mají upravený software tak, aby začal proud omezovat o něco dříve a stihl " ubrzdit " konec. Jsou přizpůsobené i hardwareově. Moje informace o profi nabíječích byla trochu zavádějící - týkala se doby před deseti, dvanácti lety, když tento typ accu začínal a výrobci prostě upravili SW původně určený pro Lipol, Liion pouhým snížením koncového napětí. Přesto dodnes takový nabíječ v ceně 13tKč lze koupit. Kdybych našel USB kabel, nalogoval bych nabíjecí křivku a dal ji sem. V praxi nabíječe drží proud po co nejdelší dobu a omezují ho opravdu až v konci nabíjení.

_________________
Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: úte 20 lis 2012 10:59 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 22 zář 2006 11:49
Příspěvky: 285
Karma:
Bydliště: j.Mor.
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 7
Neboli, už to z tebe leze...

Realita: článek se ničí po překročení 4,25V. U 24V baterky by to bylo 8*4,25=34V. Povolený bezpečný napětí je 32V. Ošklivá nabíječka olova vypíná při dosažení 29,5V.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: ned 25 lis 2012 11:22 
Offline
Stálý člen

Registrace: pon 27 črc 2009 15:17
Příspěvky: 83
Karma:
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 2
ak kupujem nabíjačku pre 36V pack hladal by som takú ktorá neprekročí tieto hodnoty
Lifepo4 43.8V
Li-ion 42.0V

nabíjačka nech má cenu okolo 30-50 eur ..

_________________
O elektrine nevim nič ...


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: ned 25 lis 2012 11:28 
Offline
Stálý člen

Registrace: pon 27 črc 2009 15:17
Příspěvky: 83
Karma:
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 2
bms ochrana by mala taktiež článok ochrániť .. no vzhadom k cene lifepo4 som to netestoval
lifepo4 batériu by som kupoval len s bms .. inak to by nemalo cenu ušetrit 20 eur a baterku zničit

_________________
O elektrine nevim nič ...


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: ned 25 lis 2012 11:49 
Offline
Stálý člen

Registrace: pon 27 črc 2009 15:17
Příspěvky: 83
Karma:
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 2
Ondřej píše:
Nó... nějak opravdu tak:) Pozor, mezi světem a zivilizací je rozdíl. Ale kdo chce utratit 15 papírků, dokud ještě mají cenu, tak dám pár linků:

http://eclipsebikes.com/chainwheel-watt ... p-977.html
Větší výkony nedoporučuju, mají plno much. To rač vemte nějaký HUB.


Ondro jakú maš skusenosť s týmto do kopca ?
rýchlost,spotreba,zahrievanie motora ?
napr máš 3 km tiahly kopec so stúpanim cca 5% a chceš ho prejst bez šlapania
zvládne to ?

Napr ja mam 1kw hub motor , olovo batérie taký podobný kopec to víde motor riadiaca jednotka sa trochu zahreju no rýchlost neni nejako oslniva cca 10-12km/h

_________________
O elektrine nevim nič ...


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: ned 09 pro 2012 20:41 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 22 zář 2006 11:49
Příspěvky: 285
Karma:
Bydliště: j.Mor.
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 7
čau, o jednom kopci už jsem psal: extrém stoupání v lese, nepoužívaná měkká cesta plná listí, děr a klacků, zrálá na lakatoš nebo krosku - pořád vyjedu na nejlehčí převod se šlapáním, nijak extrémním. 1000W HUB by tam měl účinnost asi 30% a nahoře by byl poněkud upečenej.

Pak tu mám zápis: kopec >12°, 1,42km, spotřeba se šlapáním 29,4 Wh/km. Čas na vyjetí 3:41 (23km/h). Na kole bez šlapání nejezdím, páč nejsem zas takový retard. Pokud nechci šlapat, sednu na prcák nebo do auta. Ještě mě dostalo, že po vyjetí takovýho kopce byl motor jen vlažnej :shock: Zkus to s hubem a nezapomeň si vzít krajíc chleba, česnek, vajíčko...

Přehřívání a vypínání jsem zažil pouze při experimentálním ježdění na max bez šlápání (kolem 42km/h). Vypíná kolem 65°C.

10-12 km/h je na 1000W HUB celkem srandovní:) Problém bude asi to olovo a mizerná účinnost hubů při nízkých otáčkách, kdy klíďo klesá pod 50%, takže motor spíš funguje jako ohřívač výpletu...

Ještě jsem se zmínil o tom, že vyšší výkony Cyclonů jsou problémový. To dneska už celkem neplatí, poněvadž jsem se díval na jejich web a prodávaj už i Kelly kontrolér. A platí to hlavně u těch velkých "ždímačkových" motorů bez převodovky - nebrat!


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 10 pro 2012 13:02 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: úte 29 zář 2009 15:36
Příspěvky: 668
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 26
Ve čtvrtek mi přijel dealer předvést elektrický trialový kolo až do práce (poptal jsem ho v e-shopu a už mi nedali pokoj). Mám teda metrák, pravda, ale převodovku to má a tak by to snad mohlo trochu jezdit, snad i skákat. Kdepak... Baterka v tom mrazu asi vytuhla a ta mrcha se plazila na plný kotel pomaleji než já pěšky. Černokněžník, co to přijel ukázat, do toho pořád šťoural šroubovákem a zaklínal to, aby to trochu jelo, ale bylo to pořád horší a horší, až to umřelo.
Takže se mi omluvil, naložil to do auta a zase zmizel v chumelenici. Zůstává mi osud šlapky. Šlapat.

_________________
Jim68
Be happy!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 10 pro 2012 14:01 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: stř 16 dub 2008 11:00
Příspěvky: 1739
Karma: 15 
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 37
Ziskaná ocenění: 262
Jim68 píše:
Baterka v tom mrazu asi vytuhla a ta mrcha se plazila na plný kotel pomaleji než já pěšky. .


U olověné baterie co stupeň dolů od pokojovky to zhruba 1% kapacity dolů. Takže při nějakech -25C jste na půlce kapacity. Dobré je s tím v zimě počítat.

_________________
Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: pon 10 pro 2012 22:52 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 22 zář 2006 11:49
Příspěvky: 285
Karma:
Bydliště: j.Mor.
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 7
Ne nadarmo říkám, že olovo má už být v muzeích: Lifeypo má při -45°C 80% kapacity...
A co to bylo konkrétně za kolo?


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrokolo
PříspěvekNapsal: úte 11 pro 2012 11:21 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: úte 29 zář 2009 15:36
Příspěvky: 668
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 26
Byla to spíš motorka, Oset, ten největší typ. Firma nejspíš zkrachovala nebo co ...

_________________
Jim68
Be happy!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011