Magnetické Pístové Motory

Své příspěvky můžete psát do "Diskuze".
Odpovědět
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

schema pístového motoru

Příspěvek od martin11 »

posílám ve všeobecnou známost schema motoru....je to vyfocený papírový model....namalovat to neumím, nemám čas ....upravil jsem to co jsem již zde presentoval.....jsou zobrazeny 2 fáze běhu motoru červeno fialová ojnice...s pístem ve dvouch základních polohách....horní a dolní uvrati...
popis částí motoru.

1. stator...= hlava pístu...= toroid....magnetický
2.rotační Fe exentrická clona, spojená napevno..!!!!.....s klikovým mechanismem
3.klikovka
4.rozvodové kolo ojnic.....na modelu jsou jen 3 válce...písty....
....na současném hotovém modelu je 6 válců..pístů...
.na modelu , co chci udělat bude...18..!!!!!!!....válců pístů..!!!!!

...je jedno, jestli na rozvodovém kole jsou 2 válce ...písty....nebo třeba 50.....jde o to , aby se tam vešli mechanicky....

DÚ...HÚ....dolní ...horní...úvrať pístu


....lépe to nepopíšu, neboť to lépe neumím....
prosím nenechte se zmást ukázkou návodu od Gromit-a ..viz výše...tam je to jinak.
....abychom se v budoucnu při diskusi dohodli, je třeba okopírovat fotku...vložit do ní svoje čísla , eventuelně popsat o co jde....abych dotaz pochopil....zdraví vás martin11 :lol: p.s. poznámek psaných na modelu si nevšímejte...vznikalo to 2 roky...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


... věřím, že se " TO " povede ......
Jerry.M
Starší člen
Příspěvky: 174
Registrován: úte 06 led 2009 11:32
Bydliště: DCA
Dal: 2 poděkování
Dostal: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry.M »

Ahoj, nemám také teoreticke znalosti ako Akord ako aj vy všetci tu, ale dovolím si tvrdiť, že toto nebude fungovať. Väčšiu šancu by to malo len s jedným piestom.


Jerry.M
Starší člen
Příspěvky: 174
Registrován: úte 06 led 2009 11:32
Bydliště: DCA
Dal: 2 poděkování
Dostal: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry.M »

Maximalne s dvomi.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

ideologické schema

Příspěvek od martin11 »

Pro větší přehlednost posílám PERFEKTNÍ výkres motoru, jak ho zpracoval Gromit. Upozorňuji, že tento výkres je pouze informativní pro pochopení funkce magnetického pístového motoru...martin11 :lol: p.s. bod pro Gromit
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gromit »

Jerry.M píše:Maximalne s dvomi.
jeden a dva jsou docela rozdíl - můžeš upřesnit, proč si myslíš, že to nebude fungovat? - jen pro představu - jednou z motivací je hvězdicový motor (už to tady bylo, ale pro jednoduchost přikládám: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hv%C4%9Bzdicov%C3%BD_motor) - tam by taky stačil jeden píst? nebo dva?? Možná ano, když použiješ setrvačník - tak napiš, každý rozumný nápad - i kritický - je vítaný :good:

Ještě pro upřesnění - ten obrázek je jen papírový model a není dokonalý, s Martinem se snažíme dát dokupy aktuální podobu i s jednotlivýma fázema...

... :) koukám, že Martin už mě stačil předběhnout - inu volná živnost :lol:


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

takhle to vypadá...

Příspěvek od martin11 »

hvězdicový motor....m11 :lol:


KDYŽ SI KLIKNETE TAK SE VÁM TO BUDE HEJBAT
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

Mimo téma (offtopic)
Martine, stáhni si z internetu nějaký gif animator, nadělej pár fotek a bude se ti ten tvůj magnetickej motor točit úplně stejně.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Pokud nekoho ten excentr s hvezdicí mate, pak není problém si predstavit 3 písty za sebou, jako radový 3válcový benziňák, načepované na klice o 120 stupňu. Jednotlivé písty na sebe podle obrázku nemají šanci nejak pusobit, ani zpetne ovlivňovat stator(jinak by analýza byla složitejší s možnými zdravotními následky :) ). Argument, že je treba více magnetu, aby se projevil nejaký efekt je ve skutečnosti spochybnením součtu účinku pístu v tom 3válci v predešlých vetách.


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gromit »

Ilem - už se na tom dělá, vydrž... 8)

Akord - u pístů je to jasný, ale hůř by se hejbalo s clonkou, kdyby byly za sebou - uvidíš v té chystané animaci ... :shock:

...a hlavně chlapi - dík, že se o to zajímáte! :good:


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Víceválec

Příspěvek od poota »

U "motorových" motorů je víceválec výhodný z několika důvodů. Rozdělením pracovního objemu na více menších stačí lehčí setrvačník, protože místo jedné pracovní doby je jich, sice menších, ale více, vhodně po sobě následujících. Zkrácením zdvihu pístu se sníží tzv. střední pístová rychlost, která limituje maximální otáčky. Dá se docílit dokonalého vyvážení - řadový čtyřtaktní šestiválec má "již od přírody" vyvážené všechny síly a momenty všech řádů. Nevýhodami jsou vyšší náročnost výroby, např víceré zalomení hřídele, a velká délka motoru. Kompromisem jsou řadové čtyřválce, které se nedají vyvážit, případně vidlicové čtyřválce nebo osmiválce, i kterých se dají dobře vyvážit alespoň síly druhého řádu.
Hvězdicové motory vznikly pro letadla a jejich výhodou je hlavně minimální délka. Nedají se vyvážit, špatně se k nim připojuje zátěž (vrtule přímo na hřídeli), obtížně se chladí (v letadle náporovým vzduchem), špatně se zabudovávají.
Použití více "válců" u magnetického motoru má výhodu v možnosti menšího zdvihu, který si může vynucovat malý "dosah" magnetů. Rozdělení pracovní doby na několik menších může usnadnit překonávání mrtvých poloh i jinak, než velkým setrvačníkem. S počtem "válců" roste i cena a pasivní odpory.
Hvězdicový MM se nepodaří vyvážit, takže u něj nelze výkon dohánět otáčkami. Pro lepší vyvážení by musel mít "písty" protiběžné, což by vyžadovalo dvě nosné desky ojnic s příslušně zalamovanou hřídelí. Navíc i lomené ojnice pro vyloučení klopného momentu přesazených "pístů". Výhoda jediné obíhající clony se mi zdá být dost draze zaplacená. Ale i tak držím Martinovi/KČ palce - poota


Uživatelský avatar
nanopile
Stálý člen
Příspěvky: 95
Registrován: pon 05 úno 2007 23:03
Bydliště: Martin

Příspěvek od nanopile »

Toroidný magnet namiesto samostatných magnetov oproti piestom zahmlieva skutočný problém. Tým je clonka. Po mojich pokusoch som to uzavrel tak, že: ak nepôjde motor z jedným piestom, nepôjde ani z desiatimi. Ak nepôjde piestový, nepôjde ani perendev. Silno sa núka analógia zo spaľovacími motormi. Perendev je turbína a piestový motor je výbušný motor. Ale aby som nebol pesimista, Ak pôjde piestový, pôjde aj perendev. A naopak. To bola múdrosť. :lol:


Jerry.M
Starší člen
Příspěvky: 174
Registrován: úte 06 led 2009 11:32
Bydliště: DCA
Dal: 2 poděkování
Dostal: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry.M »

gromit píše:
Jerry.M píše:Maximalne s dvomi.
jeden a dva jsou docela rozdíl - můžeš upřesnit, proč si myslíš, že to nebude fungovat? - jen pro představu - jednou z motivací je hvězdicový motor (už to tady bylo, ale pro jednoduchost přikládám: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hv%C4%9Bzdicov%C3%BD_motor) - tam by taky stačil jeden píst? nebo dva?? Možná ano, když použiješ setrvačník - tak napiš, každý rozumný nápad - i kritický - je vítaný :good:

Ještě pro upřesnění - ten obrázek je jen papírový model a není dokonalý, s Martinem se snažíme dát dokupy aktuální podobu i s jednotlivýma fázema...

... :) koukám, že Martin už mě stačil předběhnout - inu volná živnost :lol:
Môžem to teda trochu upresniť. Je to z jednoducheho dôvodu. Vždy dva piesty budu budto zaclonene alebo nezaclonene clonou. Teda na dva piesty bude pôsobiť odpudiva sila magnetov a na jeden nie, alebo opačne, na dva nie na jeden ano.


Jerry.M
Starší člen
Příspěvky: 174
Registrován: úte 06 led 2009 11:32
Bydliště: DCA
Dal: 2 poděkování
Dostal: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerry.M »

Pre lepšie pochopenie o čo mi ide, porovnenie s klasickymi motormi. Jednemu valcu dáme iskru vtedy kedy treba v hornej úvrati a druhý ju dostane ked ešte v hornej úvrati neni.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

martin11 komentuje příspěvky

Příspěvek od martin11 »

Děkuji všem za pozornost , kterou motoru věnujete.
tak....za 1
Poota napsal
S počtem "válců" roste i cena a pasivní odpory.
Hvězdicový MM se nepodaří vyvážit, takže u něj nelze výkon dohánět otáčkami. Pro lepší vyvážení by musel mít "písty" protiběžné, což by vyžadovalo dvě nosné desky ojnic s příslušně zalamovanou hřídelí. Navíc i lomené ojnice pro vyloučení klopného momentu přesazených "pístů". Výhoda jediné obíhající clony se mi zdá být dost draze zaplacená. Ale i tak držím Martinovi/KČ palce - poota

děkuji poota...je více než jasné , že motorum rozumíš.
ale...výkon pravděpodobně nezvýším otáčkami....on ten motor ASI má jiné...ale zcela jiné vlastnosti než motor palivový.a to platí všeobecně...prostě není válec jako válec....není píst jako píst a navíc ...já mám imaginární palivo......s vyvážením si nedělám hlavu...otáčky budou...snad alespoň 1 za minutu....
...nepochopil jsem slova... lomená ojnice...klopný moment....no nevadí...asi nebyla pro mne....Poota sory... :oops:
...a nakonec....jedna ...slovy jedna...obíhající clona je právě tím trumfem který jsem vymyslel....ona ta clona tam je exentricky...!!!!všiml jsis...???
...mnozí se ptají proč exentricky....prostě tak to vymyslela Karkulka červená....tady se řeší vážná věc a já si z toho dělám srandu....ono mě totiž nic jinýho nezbývá......prostě si hraju.....tedy.....jsem si hrál s magnety 3 roky...
a toto všechno je výsledek....a bude lépe....

dále bych velmi rád pozdravil NANOPILE....jeho 2píst byl jakýmsi předobrazem toho , co zde řešíme.
bohužel Nanopile ustal ve vývoji po prvním neúspechu.Důvody jsou pochopitelné a konstrukce vycházela právě jen z 2 kliky na stranách setrvačníku....pak ještě nevyvážená ...myslím magneticky nevyvážená clona....uplně mimo všechna pravidla...co jsem si zadal sám pro sebe ...oni vlastně Nanopile-ho chyby byly školou, jak se to dělat nemá....jinak Nanopile byl asi jediný , kdo to opravdu zkusil přede mnou...Přesto věřím, že se právě nanopile zapojí do NAŠÍ akce.
tak....zase mám z toho mag.motoru připravené bezesné noci....hlavně musím investovat 6500.- korun do magnetů, abych mohl pokračovat.....jen toroid sežere přes 50 neodymů 20x20x10 co kousek to 96 kč...zbytek je na písty......zdraví martin11 :lol: a karkulka červená....
děkuji Akord za pomoc ...gromit dostane za pomoc Řád karkulky.....v dividendách... ;)


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gromit »

jerry - ten obrázek, co martin označil jako perfektní ještě zdaleka perfektní není - snažím se spáchat animaci, kde by byl vidět celý cyklus a víc detailů, no a taky se tam daly odchytat zjevný nefunkčnosti - ale taky v tom nejsem expert, tak to trvá...

...díky za pozorný a nezaujatý pohled :good:


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Odpovědět

Zpět na „Seriál o magnetech + Diskuze“