Teorie výpočtu spotřeby vody v automobile

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Teorie výpočtu spotřeby vody v automobile

Příspěvek od Palo »

vlákno čisté - poo.

Mám následující teorii:

Za předpokladu, že automobil má průměrnou spotřebu kolem 7 litrů benzínu na 100 km, uvažuji následovně:

– spotřeba vody automobilu neopřesáhne 1,5 násobek spotřeby benzínu – 10,5 litrů
– automobil jede s průměrnými otáčkami 3000 ot./min.
– automobil jede průměrnou rychlostí 100 km/hod.

Automobil jede zmíněných 100 km 1 hodinu, tzn. 60 minut při 10,5 litrech, tzn. 0,175 litrů na minutu, tzn.

Za jednu minutu bohatě stačí převést 175 ml vody, což odpovídá menšímu hrnku vody. Vychází to necelé 3 ml vody za sekundu. Na 1 otáčku motoru to vychází na 0,058 ml.

Jestli jsem někde udělal chybu... :D

Tak a teď ještě spočítat, kolik nám musí stačit energie na převod vody...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
venda
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: pát 21 črc 2006 17:41
Bydliště: Plzeň

spotreba

Příspěvek od venda »

dobry den. uz jsem to take pocital a vyslo mi ze pri obsahu motoru jeden litr a trech tisicich otackach oproti obycejne elektrolyze aby pokryl veskere ztraty(a ze jich neni malo) by musel mit vykon 170koni coz je pomerne mnoho na takovyto obsah a otacky. elektrolyzer standartní deskové elektrody elektrolyt KOH. chlazení elektrolyzeru vodnim hospodarstvim motoru. pri vyssi teplote vyssi vyvin plynu(tedy do bodu varu). pridaval jsem taktez na spotrebe o nekolik procent mnozstvi vody navic z duvodu neupraveneho motoru na takoveto palivo. to je jen tak na okraj aby rec nestala. hezky den.


Hyna...

Příspěvek od Hyna... »

Tady přikládám takovou kalkulačku, co někdo včera přidal na yahoo group Hydroxy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Collodi
Stálý člen
Příspěvky: 46
Registrován: pát 14 dub 2006 21:22
Bydliště: Miroslav (u Znojma)
Kontaktovat uživatele:

re kalkulačka

Příspěvek od Collodi »

Therefore H required per second 1167 cc
Výsledná spotřeba vodíku za sekundu!

11,67 Lt
-----------------------
11.67litru?
estli cc znamena ccm, tzn:kubicky centimetr-cm3 tak pak 1167 cm3 je 1.167 dm3, coz je 1.167litrů....

aspon tak si to pamatuju ze zakladky....


Návštěvník

Re: re kalkulačka

Příspěvek od Návštěvník »

Tak to by odpovídalo, pro favorita jsem kdysi vypočítal do tohoto fóra na plný výkon cca 2 litry/sec ( x3600 sec=7200 lt/hod=rozebrat litr vody za 15 až 17 min!!!)
Honza


profesor

favorit

Příspěvek od profesor »

ano, výpočty jsou správné při náhradě paliva 1:1 --- vodík : benzínu, směs paliva výparů benzínu se vzduchem je ale mnohem méně výbušnější nežly vodík se vzduchem a ten je s rychlostí hoření horší nežli vodík s kyslíkem, vodík je výbušný od 4% objemu, zkus si spočítat objem plynu a energii po reakci s kyslíkem/vzduchem v různých poměrech, min 4% objemu motoru ...
nedávám to sem záměrně, protože, když si to přečteš zítra to zapomeneš, ale po výpočtech provedených tebou samým, se ti to jen tak z hlavy "nevykouří" ...


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: favorit

Příspěvek od Ilem »

Tak to bych byl hrozně rád, kdybych to uměl spočítat, ale bohužel neumím.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

co takový motor nasaje pri 3000/min

Příspěvek od Akord »

Páni, ale je treba počítat s tím že motor pri 3000 otáčkách musí nasát
(1167cm3/4válce)*50otáčekzasekundu=14.55litru nejaké smesi,
pokud možno výbušné, pak motor i točí. Pokud by bylo jenom kolem 10 procent
vodíku z tech necelých 2 litru, pak to muže být málo, muže být nízká teplota horení
a nižší účinnost. Navíc objem (vodního) plynu by nebyl vetší, než objem nasáté smesi, pokud by nebyla teplota po shorení vyšší, prírustek objemu delá pri horení plynu jen zvýšená teplota.
(ve skutečnosti je dej ješte složitejší, protože plyn H2O kondensuje na páru)
Pokud se mýlím, opravte me prosím.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Akord

Příspěvek od lajos »

Již jsme o tom se bavili, že klasické výpočty v případě mim vyvíječe se nedají použít na sto procent.
Jednak nevíme co přesně se vytváří ve vyvíječi, tím pádem co se spaluje v motoru a nezapomeň že vodík se spaluje v poměru 1:33 až přes 1:100, jako chudá směs, jinak motor má teplotní problémy.
Nezbývá než stará rada, vyzkoušet prakticky a pak teoretizovat- obráceně na volnou energii to moc nefunguje.


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Stále tu vidím doporučenia, že treba vyskúšať a potom teoretizovať. Ale prečo tý čo majú vyvíjač namontovaný, nenapíšu akú má spotrebu el.energie a aké parametre auto dosiahlo. Napr. zrýchlenie z 0 na 100 km/hod alebo maximálku, proste niečo čo sa dá porovnať s neupraveným autom.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

anonym

Příspěvek od lajos »

Tebou pžadované údaje, mimo zrychlení 0 na 100, jsou na chatu, kde jsou i archyvované, na chat se ale musíš zaregistrovat-myslím.


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Už asi hodinu sa snažím zaregistrovať. Zatial neúspešne. Ale k veci. Jasne že ide o to aby som neplatil 38 Sk za liter benzínu. Ja to chcem na kotol a ak na získanie 1kWh musím dodať 1kWh el. energie do vyvíjača, tak sa mi to neoplatí, lebo zemný plyn je 3x lacnejší.


Návštěvník

spotreba

Příspěvek od Návštěvník »

Mám dva problémy:
1. som registrovaný pod ménom Leit a stále som uvádzaný ako anonym
2. k tejto téme som sa dostal až teraz, preto si dovolým nasledovný rozbor:
- ak idem autom rýchlosťou 60km/hod po dobu 1 hodiny spálim asi 3,3l benzínu čo je 2,475kg a 28,922 kWh energie a teda aj príkon 28.923kW
- pre takýto príkon potrebujem 9,706 m3 H2 za hod
- ak náklady na elektrolýzu vody sú 4,3kWh/m3, potom potrebujem vyvíjač o výkone 41,73 kW a 7,72 l vody
Takýto príkon vyvíjača je podľa mňa v aute nerealizovatelný a nenefektívny. Preto by som prosil niekoho, kto má urobené auto na H2, aby vo fóre v časti " Návody" uviedol rozbor, ktorým by moje úvahy vyvrátil. Takýto rozbor by mal byť trvalo prístupný ako napr. "Vyvíjače schémy" aby ho každý hneď našiel a mohol sa rozhodnúť či ísť do prestavby, alebo nie a nemusí stráviť hodiny pri hladaní informácií, ktoréuž iní majú dávno vyriešené.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

anonym

Příspěvek od lajos »

Musím ti přiznat, že ty informace jsou tady málo naservírované, škoda že nemáme reklamační oddělení- tvůj požadavek by se tam přímo hodil.


An

Favorit

Příspěvek od An »

Favorit který jede 180km/h. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“