Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Dávkování: Ivermectin - Fenbendazol - Mebendazol

Karbanovo vlákno

Poznatky, nápady, myšlenky...
Odpovědět
aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Hovořím za sebe

Příspěvek od aNONym »

zap


The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3120
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ...pøedmìt...

Příspěvek od Ilem »

Akord píše:
Ilem píše:S jedním takovým rádobykouzelným udělátkem jsem stáhnul spotřebu z 8l na 5,4. Teoreticky to není možné.
Ileme, byl bych rád, kdybys to upresnil. Stáhnou to co píšeš klidne teoreticky možné muže být. Chybí však objektivne overitelné podmínky srovnání, takže konfrontace je zcela zbytečná.
Problém je trochu jinde. Míchají se na fóru veci, které poskytují určitý reálný úspech s tema, které jsou virtuální, nereálné. Dokud je mouka neoddelená od popele, težko z takové smesi delat obecný názor. To, že voda mení pomery v motoru jsem kdysi zduvodňoval tím, že motor nebývá optimalizovaný pro úsporný styl jízdy, a dále se to optimum mení stárnutím motoru. Nikdy jsem nerekl, že to tak nemuže být. Problém je míra úspory, pričemž se už jen na tomto priživují projekty, které nejsou funkční vubec. Já jsem treba umel udelat spotrebu na Peugeot 1.9D 5.5litru dlouhodobe, a to jezdím i po dálnici pres 100km/h. Na škodovce120 jsem ji delal s lehčí nohou stejnou. Chápu Te proto tak, že s lehkou nohou nejezdíš, ale máš pomocí vody dobre posazené prubehy tlaku v motoru. Čím lépe to zdokumentuješ, nebo doložíš, tím více lidí to uzná. Stále však nemám duvod verit tomu, že do procesu vstupuje externí energie.
Akorde promiň, nějak jsem teď neměl čas, tak jsem si tvůj dotaz přečetl až dnes. Blíže jsem to popsal na Saově vláknu http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... &start=945 .
Napsal jsem, že s mým "dle Karbana zázračným" bublátkem jsem dosáhl nezanedbatelnou úsporu. Nepsal jsem nic o tom, jestli do hry vstupuje nějaká externí energie. Po pravdě mě to tak úplně nezajímá. Pro mě je důležitý výsledek. Ba dokonce v tomto případě mám dojem, že se o externí energii nejedná. Už jsem to částečně naznačil v Saově vláknu (v teplejších krajích funguje lépe). Podle mě je základem funkce vakuový var, který plní motor ultrajemnou vodní mlhou. Ta je navíc zřejmě nabita, nevím na jakou polaritu, takže náboj brání aglomeraci mlhových částic. Tato mlha podle mě má pozitivní vliv jednak na průběh spalovaní a jednak si myslím, že zlepšuje kompresi, protože nanokapénky vody jsou hůře stlačitelné, než molekuly vzduchu.
Jezdím s lehkou nohou. Naučil mě to táta už před 30ti lety. S těžkou nohou spořič nefunguje, ba naopak. Vysvětluju si to tím, že při hodně otevřené škrtící klapce je nízký podtlak k vyvolání vakuového varu.

A teď mě nekamneujte, ani příznivci , ani odpůrci volné energie. Je to jen a jen můj názor.
Přesto si myslím, že tzv. volná energie existuje. Jen cesta k ní vede jinudy.

Objektivně ověřitelné podmínky srovnání nemám. Má-li někdo k dispozici skušebnu s brzdou, rád to vyzkouším, ale investovat do oměření nějaké prostředky se mi nechce.


"Dum spiro spero"
Ciceron
...Karban...

Re: ...pøedmìt...

Příspěvek od ...Karban... »

Ilem píše:......že zlepšuje kompresi, protože nanokapénky vody jsou hůře stlačitelné, než molekuly vzduchu...
Ale houby.

Samozřejmě, že voda se při vstupu do horkého prostředí odpaří, tj. zvýší svůj objem, vyplní část prostoru a tím se zvyšuje kompresní tlak.

Tohle je snad základní věc, tak proč nějaké "nanaokapénky" a "polarita".
Aby to snad působilo záhadněji?

A stejně tak známo, že se zvyšuje tím vším experomentováním s vodní mlhou do sání opotřebení motoru, ale to je zde na zbytečnou dlouhou debatu....


Návštěvník

Re: ...pøedmìt...

Příspěvek od Návštěvník »

Ilem píše: Ba dokonce v tomto případě mám dojem, že se o externí energii nejedná. Už jsem to částečně naznačil v Saově vláknu (v teplejších krajích funguje lépe). Podle mě je základem funkce vakuový var, který plní motor ultrajemnou vodní mlhou.
Až na pár drobností s tebou souhlasím. Dokud se voda dostává do sání ve formě drobných kapiček a ne páry tak to funguje.
Karban má pravdu, že ve válci jde už jenom o páru.
P.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

lIem

Příspěvek od Akord »

Pokud jsou nekde rozptýlené kapky, je nutno počítat s tím, že prakticky na kompresi nemají vliv, protože jejich objem bývá o nekolik rádu menší, než objem celé smesi. Aby bylo možné takový argument akceptovat, muselo by mýt jasné, že jsou kapky velice huste, hustota smesi by byla dosti velká, no a pak by nezbylo merné teplo okolního plynu na odparení treba jen malé části vody. Proste z toho prakticky vyvstává logický spor čekající vysvetlení.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Non,Poota

Příspěvek od Akord »

aNONym píše:
poota píše:
Akord píše:Snažím se chápat, co píšete, pane Rival...atd
Myslel jsem si, že to nějak skousnu, ale nedá se.
Zřejmě si opravdu neuvědomuješ, že celé tohle fórum, tedy nápad i celá realizace včetně nákladů, je pouze Rivalovo dílo. Jenom jemu to tu celé patří a pouze na něm záleží, podle jakých to bude pravidel - on jediný je tu opravdu neomezeným vládcem. My všichni jsme tu pouze jeho hosty, a měli bychom se podle toho také chovat ...... poota
:good: Non ;)
Já se ale podle toho chovám, príliš neplevelím a neurážím jiné. Proč bych si neco takové neuvedomoval, jednáš docela netaktne. Taky bys mel započítat mé náklady, mne nikdo z prítomných na účet neprispívá. Rival napsal, že fórum je pro príznivce alternativních energií, co já prokazatelne jsem, pokud se uvedený pojem týká nemonopolních dodavatelu energií. Pokud ne, stačí, aby Rival napsal, že to tak není, nebo presneji vymezil svuj zámer.

Hlavne si uvedomuju, že když se bude strkat hlava do písku a lidi se tady budou navzájem mást, tak z toho nebude vubec nic. Každý by si mel umet predstavit si hypotézu, že nemusí být pro fórum prínosem. Míra drzosti je na fóru obecne značná.

Já komu si mám stežovat, když lidi verí na nesmysly a zamorují tím ovzduší. Co plácám, celý youtube je nic než svatá pravda....a žádní podomoví čmuchalové, pseudotechnici, pseudoprax a pseudozkušenosti neexistují. Pokud mužu poradit, tak se odpojte od elektrárny, vždyť tu taky delali inženýri. Já se už zčásti odpojil, ale ty, kterí delali elektrárnu nezpochybňuji, vadí mi spíše prístup tech, kdo ji nedelali a se na ní dosti priživují. Z planých rečí ješte nikdo nerozsvítil.

Poprosil bych, nepoužívejte zbytečne dlouhé citace, nebo masové souhlasy, nejspíš je prubežne zkrátím. Nelíbí se mi to, stejne jako málo vecná diskuse.
Naposledy upravil(a) Akord dne úte 06 říj 2009 19:45, celkem upraveno 1 x.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3120
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: lIem

Příspěvek od Ilem »

S tím bych polemizoval. Každý, kdo měl někdy Jawu50 značky Pionýr ví, že za vlhkého počasí jede mnohem líp, než za sucha. Té mlhy tam nebude víc, než ze spořiče.

Pro Karbana: Zkostnatělému pánovi se nelíbí moderní slovo nanočástice? Budeš si muset zvyknout.

Životnost motoru mě nezajímá, při nějakých 10-20 tis kilometrů, které za rok najezdím stejně vydrží mnohem víc, než karoserie. Navíc ani žádné opotřebení nepozoruju, motor teď i bez spořiče jede líp, než kdy před tím.


"Dum spiro spero"
Ciceron
...Karban...

Re: lIem

Příspěvek od ...Karban... »

Ilem píše:S tím bych polemizoval. Každý, kdo měl někdy Jawu50 značky Pionýr ví, že za vlhkého počasí jede mnohem líp, než za sucha. Té mlhy tam nebude víc, než ze spořiče.

Pro Karbana: Zkostnatělému pánovi se nelíbí moderní slovo nanočástice? Budeš si muset zvyknout.

Životnost motoru mě nezajímá, při nějakých 10-20 tis kilometrů, které za rok najezdím stejně vydrží mnohem víc, než karoserie. Navíc ani žádné opotřebení nepozoruju, motor teď i bez spořiče jede líp, než kdy před tím.
Hm.

1.
Jo, Pionýr jede lépe, to bude tím vlhkem.
Porád dokola a furt...

2.
Nevím, co sem taháš termín "zkostnatělost".
Na nic si zvykat nemusím.
V případě účinků vody ve spalovacím prostoru nejde o nanočástice, ale molekuly vody.
Nedělej z toho záhady.

3.
To je možný, že tě to nezajímá.
Někdo má starou šunku a leje tam třeba techničák, protože je to šunka.

Ale že dodatečný vstřik vody snižuje životnost je jasné a mnoha zkušenostmi laboratoří potvrzené - fuk, zda to tebe zajímá.

.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

kosti

Příspěvek od Akord »

Ilem, mužeš mi verit, že zkostnatelost není na míste, jde pouze o jiný styl a jinou diplomacii. Pionýra jsem mel i já, a samozrejme se mu za mlhy darilo. 2takt je mrcha, závisí na všem. Životnost 4taktu muže souviset se vším možným, olej, kroužky, ventily, výfuky...

Karban: Máš odhad, co z toho je nejvíce choulostivé, když se pridává voda? Já o tom nic blíže nevím.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3120
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: lIem

Příspěvek od Ilem »

...Karban... píše: Hm.

1.
Jo, Pionýr jede lépe, to bude tím vlhkem.
Porád dokola a furt...

2.
Nevím, co sem taháš termín "zkostnatělost".
Na nic si zvykat nemusím.
V případě účinků vody ve spalovacím prostoru nejde o nanočástice, ale molekuly vody.
Nedělej z toho záhady.

3.
To je možný, že tě to nezajímá.
Někdo má starou šunku a leje tam třeba techničák, protože je to šunka.

Ale že dodatečný vstřik vody snižuje životnost je jasné a mnoha zkušenostmi laboratoří potvrzené - fuk, zda to tebe zajímá.

.
1. Čím to teda je? Rád se poučím.

2. průměr molekuly vody je cca 0,2 nm. Jelikož se molekuly slučují do klastrů o 5 - 6ti molekulách, jedná se podle mě o nanočástice. Ať se ti to líbí , nebo ne.

3. Aha, proto mají v Londýně motory aut tak nízkou životnost.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3120
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: kosti

Příspěvek od Ilem »

Akord píše:Ilem, mužeš mi verit, že zkostnatelost není na míste, jde pouze o jiný styl a jinou diplomacii. Pionýra jsem mel i já, a samozrejme se mu za mlhy darilo. 2takt je mrcha, závisí na všem. Životnost 4taktu muže souviset se vším možným, olej, kroužky, ventily, výfuky...
Na zkostnatělost Karbana jsem narazil již dřív, například když jsem s ním polemizoval o jednovodičové komunikaci. O nových technologiích ví velmi málo, před 20ti lety byl možná technickou špičkou.


"Dum spiro spero"
Ciceron
...Karban...

Re: kosti

Příspěvek od ...Karban... »

Akord píše:Karban: Máš odhad, co z toho je nejvíce choulostivé, když se pridává voda? Já o tom nic blíže nevím.
Vše, co přijde se směsí do styku.
Pístní kroužky ztrácejí těsnost, následně hrozí průniky přes kroužky dolů.
U motoru s mazací náplní ve vaně se rychleji degraduje olej.
Tím samozřejmě je nižší životnost ložisek na klikovce.

Je pravda, že se čistí vnitřek - kdo třeba viděl sundanou hlavu motoru, kde procházela voda z chladicího okruhu do válce, jistě ví.

Je to něco za něco - ta trocha výkonu se někde projeví.
V praxi se to nepoužívá, musely by se více dimenzovat části motoru a to už za to nestojí.


...Karban...

Re: lIem

Příspěvek od ...Karban... »

Ilem píše:1. Čím to teda je? Rád se poučím.

2. průměr molekuly vody je cca 0,2 nm. Jelikož se molekuly slučují do klastrů o 5 - 6ti molekulách, jedná se podle mě o nanočástice. Ať se ti to líbí , nebo ne.

3. Aha, proto mají v Londýně motory aut tak nízkou životnost.
1.
Co chceš?
Odpařená voda se roztahuje, vyplní prostor, tím se zvýší kompresní tlak.

2.
Průměr molekuly vody - a co?
Pořád jsou to molekuly.
Ty děláš v marketingu, že chceš za každou cenu vytahovat "zajímavý" pojmy?

Kdepak jsi slyšel něco o 5-6 molekulách v clusterech?
???

3.
Motory v Londýně - a co?
Kastle aut na Sardinii, třeba.

:O)))


Asi Karban...

Re: kosti

Příspěvek od Asi Karban... »

Ilem píše:Na zkostnatělost Karbana jsem narazil již dřív, například když jsem s ním polemizoval o jednovodičové komunikaci. O nových technologiích ví velmi málo, před 20ti lety byl možná technickou špičkou.
Ne.

Komunikace po jednom drátu (a samozřejmě druhý vodič tvoří kostra) jistě nebyla předmět polemiky se mnou - tam šlo o něco jiného.
Byla to naprostá ptákovina, ulítlý článek o jakémsi "vynálezci", co prý bude mít rozvedeno napájení jedním vodičem ke každému spotřebiči na autě a tam bude obvod, který to terpve bude spínat na základě radiových signálů - blabla - tohle je blbost, ty mraky vysílačů a přijímačů se jistě vyplatí, oproti klasickému řešení s jednoduchými el. okruhy, že?
Nevylučuji, že lze tohle někde použít, ale nikoliv u nějakého tratárku.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: lIem

Příspěvek od aNONym »

Ilem píše:
...Karban... píše: 2.
Nevím, co sem taháš termín "zkostnatělost".
Na nic si zvykat nemusím.
V případě účinků vody ve spalovacím prostoru nejde o nanočástice, ale molekuly vody.
Nedělej z toho záhady.
2. průměr molekuly vody je cca 0,2 nm. Jelikož se molekuly slučují do klastrů o 5 - 6ti molekulách, jedná se podle mě o nanočástice. Ať se ti to líbí , nebo ne.
Ja pouze dodám, že vlivem např. mikrovlnného ohřevu dochází ke změně velikosti klastru složeného z 2-3 molekul, což zcela mění některé vlastnosti vody. ;) Non

Ileme držím ti palce. Zkus mu popřípadně vysvětlit pojem vodíkové můstky. Možná ?? pak pochopí. :D

:good: Viz můj podpis.


The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Odpovědět

Zpět na „Akord“