Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternativa

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternativa

Příspěvek od Palo »

Vlákno čisté, nezměněné 20.5.2012 SDK

Rozhodl jsem se udělat nové vlákno ohledně pohonných paliv, v mém případě jde zejména o benzín N95.

Toto téma by se mělo týkat zážehových (benzínových) a detonačních motorů (dieselů) a jakýchkoliv alternativních paliv, třebas i doba výráběných.

Již jsem se zmiňoval v tématu Relax u kávičky ohledně svých zkušeností, zde uvedu pouze své zjištění a nadále budu pokračovat dále se svými zkušenostmi zde.

Zkušenosti:

Čerpací stanice lžou při množství tankování paliv, rozdíl je běžně 8 až 20 procent.
Tam, kde se zdá být benzín nejlevnější, tam benzínové stanice nejčastěji lžou, mají nejméně kvalitní benzín a tedy se nevyplácí u nich vůbec tankovat.
Čerpací stanice, kde je benzín nejdražší (zejména Shell), mají sice nejdražší benzín a lžou při množství benzínu stejně jako levnější čerpačky, ale kvalita benzínu je poměrně vysoká.
Čerpací stanice, které mají N95 FuelSave, Mustang apod., mají sice benzín kvalitnější než obyč. N95, ale ani náhodou se to nevyrovná benzínu u drahých benzínových stanic (zejména Shell).
Naprostá většina benzínových stanic má velmi nekvalitní benzín N95.

A jedna novinka:
Zjistil jsem, že se vyplácí tankovat 80% paliva tam, kde cena je "rozumná", je nízký rozdíl skutečné natankovaných hmot (kolem 8 %) a může jít i o naprosto obyčejný N95. Ale následně je ideální dotankovat u čerpaček (SHELL), které mají kvalitní benzín. Předpokládám, že je to tím, že aditiv tam mají nacpáno víc než je třeba a tím pádem dojde ke zkvalitnění i toho obyčejného benzínu, tzn. výsledek bude, jako kdybyste natankovali všechen benzín u čerpačky SHELL, jen s minimálním rozdílem na kvalitě.

Příklad: Zajedu k čerpačce Tesco, natankuju 32 litrů obyč. N95, přejedu k ččerpačce SHELL, dotankuju 8 litrů.

Také jsem uvažoval, že by bylo teoreticky možné si doma dělat pálenku a lít to do auta (vysokoprocentní líh). Teoreticky jsem zaslech, že by šlo udělat až 105 oktanové palivo. Co myslíte?

Také jsem někde zaslechl, že se dá koupit nějaká chemikálie, která vyjde snad kolem 15 korun a plně to nahradí benzín... Neslyšeli jste o tom?


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Jiná alternativa

Příspěvek od NAVAR »

Jinou alternativou může být i Ethanol E 85 (líh+15% benzínu). Jenomže velké ale. Je sice levnější ale motor se na něj musí přenastavit. Pokud nechceme přenastavit motor dáváme cca 75% normálního benzínu 95 a 25% E85. Dle sdělení se s E85 stejně neušetří. Kdosi mi říkal že když jezdil na 95 a přešel na E85 tak se mu spotřeba zvedla asi o 25%.
Dělat si doma líh je neekonomické a nikdy se nedosáhne tak vysoké koncentrace lihu jako u komerčního. Při běžné destilaci se nejprve dosáhne lihovatosti cca 50%, další destilací se zvedne na 70-80% další destilací na 85%, čtvrtou destilací na 87% atd. Musela by na to být upravená kolona.
Co se dá do benzínu přilít a nemělo by to stát majlant je izopropylakohol. Kolik se ho tam ale může dát a kolik stojí to nevím.Obsahuje je ho například výrobek Velfobin, redukuje vodu v nádrži.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat

Příspěvek od poota »

Mně se zatím zdá nejkvalitnější benzín u Pap-Oil. Je znatelný rozdíl v živosti motoru a na totéž (čerpané) množství paliva ujedu více kilometrů. Rozdíl oproti jiným benzinkám je asi 0,3 litru na 100 kilometrů, takže předpokládám i menší "šizení" v objemu. U Shellu odmítám tankovat, stejně tak u Aralu.
Když byl ještě líh levnější, tak jsem ho přidával - zvýší oktanové číslo a v zimě se v něm rozpustí zkondenzovaná voda, takže nezamrzá.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat

Příspěvek od Palo »

Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat

Příspěvek od Palo »

poota píše:Pap-Oil
Toho bohužel u nás na Moravě moc není, nejbližší asi 40 km...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat

Příspěvek od NAVAR »

Palo píše:Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
Aceton je dobrý akorát je potřeba být opatrný na množství, prý to může propálit písty pokud se tam toho dá hodně. Jinak aceton je mísitelný s vodou takže bude mít i vliv na odstranění vody v nádrži.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
cimirek
Zasloužilý člen
Příspěvky: 493
Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
Dal: 258 poděkování
Dostal: 213 poděkování

Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat

Příspěvek od cimirek »

NAVAR píše:
Palo píše:Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
Aceton je dobrý akorát je potřeba být opatrný na množství, prý to může propálit písty pokud se tam toho dá hodně. Jinak aceton je mísitelný s vodou takže bude mít i vliv na odstranění vody v nádrži.
A měl by být čistý, ne ten běžně prodávaná na praní štětců.


jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

MNO....

Příspěvek od jarda ovčák »

Mno, záleží nač potřebuješ vyšší oktanový číslo. raději použij booster, kterej fachá i u nadupanejch mašin. mají to u každé pumpy....Jsem si vzpoměl, jak jsem měl před léty opel kadet a ten jezdil na čistej technickej benzin a jako aditivum nějakej kolemjdoucí olej. no tejral jsem ho takhle 40000kiláků a byl to furt jura.......
Chtěl jsem se ho zbavit a já auta dojížděl do mrtě......
Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...Pak jsem toho nechal, páč jsem trochu dostal rozum.
Jo jo, co člověk nadělá kokotin, než scípne.......


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: MNO....

Příspěvek od Palo »

jarda ovčák píše:Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...
Počkej, na co ho rozpouští? Na benzín? :lol:


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: MNO....

Příspěvek od huhu »

jarda ovčák píše:Mno, záleží nač potřebuješ vyšší oktanový číslo. raději použij booster, kterej fachá i u nadupanejch mašin. mají to u každé pumpy....Jsem si vzpoměl, jak jsem měl před léty opel kadet a ten jezdil na čistej technickej benzin a jako aditivum nějakej kolemjdoucí olej. no tejral jsem ho takhle 40000kiláků a byl to furt jura.......
Chtěl jsem se ho zbavit a já auta dojížděl do mrtě......
Aceton jsem taky zkoušel, ale ten rozpouští olej ještě rychlejác, než benzin, tak jsem toho nechal...Pak jsem toho nechal, páč jsem trochu dostal rozum.
Jo jo, co člověk nadělá kokotin, než scípne.......
remnomno

mnommno

strýc jezdil na směs ředidel a acetonu a kdovíčeho v Ragulinu ( čistokrevný žiguli )

ale to se nehledělo na spotřebu a na životnost )

já jsem letos dojel na blbou naftu , zůstal jsem stát 650 km daleko od domova v cizině s děckama a babou .
takže tankuju lukoil , slušná cena , spotřeba lehce nad 5 litrů a pocit , že dojedu. unicorn už se bojím , stálo to nervy a peníze. Najezdím ročně 60 - 80 tkm a celková cena za kilometr ( pořízení , údržba , provoz ) je pro mě rozhodující....


jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

mno..

Příspěvek od jarda ovčák »

Palo, smývá olejovej film ze stěny válců.....
Já taky už dávno s tdi , za 5 litránků a když se mi chce prdět dle úpředpisů, tak 4,2, s trvalým pohonem 4 kol....
Skrze bezpečnost půjdu do něčeho s rámem, třebas ford explorer, nebo suburban.
Já už nechci jezdit, já už se chci enem válet...... 8)


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: mno..

Příspěvek od Palo »

jarda ovčák píše:Palo, smývá olejovej film ze stěny válců...
Takžejác výsledek jsou propečený písty, jak psal NAVAR - předpokládám...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

MNO...

Příspěvek od jarda ovčák »

Asi by se nakonec propálili, nejdřív by to ztratilo kompresi, což u benzínu není potíž, ale začalo by to v důsledku opotřebení pístních kroužků a stěny válce žrát olej jak zjednaný a pak asi i ty písty.. ale ty se propalujou při vysoké teplotě, takže při detonačním spalování třebas technickýho benzínu.... Jenže, já tomu svýmu oplu dával čočku na ten technickej a.... nic.
Dobrý je dát do benzínu, když prodáváš auto dát litr dva nafty..... motor ztichne, přede jak kocour a nekvedlá to tolik. Já teda auta dával do šrotu, až na vyjimky.... toho folcvágna budu mušet zapálit, páč ten jede a jede a jede a......dlouho ještě pojede....


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: MNO...

Příspěvek od Palo »

jarda ovčák píše:...toho folcvágna budu mušet zapálit, páč ten jede a jede a jede a......dlouho ještě pojede....
No je to tak, to jsou držáky. Voni na Ukrajině ví, proč jezdí s VW group. Oktávej a Prassatů jak naje*anejch... Audi taky... Francouzský, japonský a korejský mrchy leda jen ve městech a velmi málo...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: Tankování pohonných paliv do vozidel popř. jiná alternat

Příspěvek od NAVAR »

cimirek píše:
NAVAR píše:
Palo píše:Před chvíli mi povídal laik, že se běžně přidává panák acetonu do nádrže, prý to zlepší oktanové číslo, ale zas je třeba dávat pozor, aby to někde něco nerozežralo či co (hadičky?). Tak nevím, potřeboval bych potvrdit, vyvrátit či doplnit...
Aceton je dobrý akorát je potřeba být opatrný na množství, prý to může propálit písty pokud se tam toho dá hodně. Jinak aceton je mísitelný s vodou takže bude mít i vliv na odstranění vody v nádrži.
A měl by být čistý, ne ten běžně prodávaná na praní štětců.
Přesně tak myšleno opravdický ACETON a nikoliv C6000 atd jak se mnozí domnívají. On i ten čistý aceton ja na praní štětců lepší a levnější než ředidlo.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“