Motory pro vodík

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
Krisot
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: stř 03 kvě 2006 21:13
Bydliště: KE, SK
Kontaktovat uživatele:

Motory pro vodík

Příspěvek od Krisot »

vlákno čisté - poo.

Zdravim,

mozno trochu predbieham ale predca
Aky typ motorov bude najlepsie pouzit pre spalovanie vodiku.. 2takt, 4takt ? NA co si davat pozor?
Napada vas lacny zdroj malych vhodnych motorov? nieco velkosti ako maju el. centraly ale iba motor... 1000, 2000 korun
samozrejme lacno vide nejaky motor zo 120, lenze tazsie sa s nim manipuluje.
Tak vdaka za napady, pripadne linky

Krisot


Jerry
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: ned 11 čer 2006 11:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Linear combustion engine (LCE)

Příspěvek od Jerry »

Tento motor keby bol v predaji, by sa my velmi pacil. Priamo rata so spalovanim vodiku:
The linear combustion engine is an electromechanical converter the chemical energy of hydrocarbon or hydrogen fuel as an input to electric energy as an output.

Momentalne je vyvijany na Technickej univerzite v Prahe.
Ako hovori Ivan: " v jednoduchosti je krasa".

http://www.lceproject.org/index.html


LoL

Příspěvek od LoL »

zaujimavy motor :D to co hovoril berky ze moze vybuchnut olejobva vana je dost nanic :roll: .......a inac by som to neriesil do 2-taktov pretoze su mazane olejom v benzine ale keby tam davame vodik tak by sme nemali ako mazat valec.....


Uživatelský avatar
ZeusJuri
Stálý člen
Příspěvky: 69
Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
Bydliště: Ostrava
Dal: 1 poděkování

Příspěvek od ZeusJuri »

Nechci do toho moc kecat ale podle mě výbuch olejové vany způsobuje kyslík (základ svařování plamenem kyslík se nesmí dostat do kontaktu s masnotou jinak výbuch)


I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.
miso

olejova vana

Příspěvek od miso »

a co tak vyviest z olejovej vane hadicku ktora by pod malym tlakom pustala plyny von? plyn sa potom nenahromaci a bude stale odvetravanie zaistene. Podla mna je tento krok az ten posledny najprv nam musi ist rezonancia. :)


MartinFALCON
Stálý člen
Příspěvky: 31
Registrován: stř 01 úno 2006 10:19

Příspěvek od MartinFALCON »

Každopádně každá olejová vana by měla mít odvětrávání, nevím jak je to u starých škodovek, ale vetšina motorů by to měla mít a hadička bývá vyvedena pod vzduchový filtr sání(alespoň tak to mám u escorta z 93).
Vana nemůže být utěsněná to by potom nebylo moc dobrý(rozpínání oleje atd... Navíc se občas když už je motor starší může stávat, že do oleje pronikne benzín a ten se po prohřátí oleje odpařuje a jde právě zmíněnou hadičkou do sání a pak se v motoru ty výpary spálí takže já si myslím, že vodík by byl tlačen potom taky do sání a znovu spálen, je fakt že jsou to hrozně malé molekuly a může pronikat všude možně, ale že by došlo k výbuchu vany se mi nezdá LPG je sice o něčem jiným ale o nějakým takovým problému se myslím nikdo nikde nezmiňuje. Osobně si myslím, že toto náš hlavní problém nebude, navíc pokud by k tomu skutečně docházelo tak by to muselo být nějak ošetřeno u motorů co jsou ve vodíkových autech nebo autobusech a to si myslím, že tam řešeno asi nebude...
Jinak si prostě myslím, že vodík by stejně jak benzínové výpary odešel odvětráváním pryč.
taky mi není jasná jedna věc: Milan psal, že má vyřešenou ochranu motoru proti korozi, a že to dobře funguje. Potom psal, že upravil několik vozidel, kde se dělal vodík plazmou, pak zase,že se použijí sodíkové ventily, pak že se po nějaké době u těch vozidel poškodil motor a ventily spálené, no jsem z toho jelen a teď aby si člověk z toho vybral...
Tak teda fakt nevím jak řešil tu ochranu.
Taky si myslím, že ochrana motoru by měla jít ruku v ruce s výrobou vodíku.


profesor

Re: Linear combustion engine (LCE)

Příspěvek od profesor »

Jerry píše:Tento motor keby bol v predaji, by sa my velmi pacil. Priamo rata so spalovanim vodiku:
The linear combustion engine is an electromechanical converter the chemical energy of hydrocarbon or hydrogen fuel as an input to electric energy as an output.

Momentalne je vyvijany na Technickej univerzite v Prahe.
Ako hovori Ivan: " v jednoduchosti je krasa".

http://www.lceproject.org/index.html
Exploze je využitelná do 55%, Imploze do 93%


conny
Starší člen
Příspěvky: 126
Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
Bydliště: Zlin
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

re: olejova vana

Příspěvek od conny »

samotna vana odvetravani nema,ma jej az sani nahore - jak jsou zdvihatka (ventily).Takze poku by vodik padal dolu (coz by nemel :) ),tak odvetravat vanu by melo smysl.. Ikdyz clovek nikdy nevi a jistota je jistota,takze proc ne..

Jinak uz jsem psal v jine diskusi,zadna reakce..
Motor se nici vodikem nebo vodou?? Myslim tim korozi.
A koroze vznika pri behu motoru nebo az pote,co zastavi a v motoru zustava voda?

Tohle je myslim zaklad,protoze pokud spatny efekt je diky vode,tak proc pred zastaveni neprepnout na benzin - samozrejme spolu s tim se asi bude muset udelat zarizeni na okamzitou zmenu predstihu rozdelovace (prip. preprogramovani pocitace auta).A to uz zase neni takovy problem..

Takovy pruplach motoru a vyfuku benzinem a splodinami by mohl vodu (paru) vypudit.Samozrejme asi neco zustane v katalyzatoru a castech nejnize ve vyfukovem potrubi.. Ale to by snad take slo nejak vyresit..


Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech.. :)
Uživatelský avatar
martinq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1235
Registrován: pon 27 bře 2006 16:33
Bydliště: Prágl
Dal: 31 poděkování
Dostal: 203 poděkování

motor

Příspěvek od martinq »

ideální by byl wankluv motor, ale špatně se schání, moc RX7 (8) po vrakovištích není a udělat ho doma je dost náročné, možná poslat pár dopisů do Mazdy a poptat se po ceně 500ks serie nějaké rozumné kubatury třeba 450ccm3, napsat, že motory nejsou k dalšímu prodeji, a zeptat se na ochranu motoru

napadla mně kombinace turbíny a el.generátoru, či jinak obejít zbytečně těžkou převodovku a celý benzinový motor, třeba hydrodynamickým měničečm, nebo jen stlačenym vzduchem


Vím, že vím vše, aneb meditace o ničem.
FiF

Motor

Příspěvek od FiF »

Pokud pominete vícebodový vstřik, 4ventilovou techniku atd. a vezmete starší typ, u spalovacích motorů je to asi tak: 4takt 1300ccm = 2takt 970ccm = wankel 650 ccm = cca 40kW = 54 HP(koní) = 9L/100km. Jak je vidět, 4takt má nejlepší účinnost a nejmenší emise za cenu toho, že se energie ztrácí ve změti hejblátek (vačky, ventily atd.). Nejlépe si vede vankel, který má sice značné netěsnosti kolem rotačního pístu, nekoná ale lineární pohyb, tudíž nepřemáhá při návratu sebe sama, má výrazně plynulejší chod, protože pouze krouží a to jedním směrem. Navíc moment wanklu je bližší spíše dieselu. Krom toho se nedivte, že otáčkoměr ukazuje až 12 000 rpm hřídele, protože píst se točí teprve na 4 000. Navíc nemá hejblátka. Tolik základ. Z toho plyne, že je wankel je číslo jedna, protože emise vás neberou, stejně je to jen H2, CO a páry. CO je důležité, pokud nepřidáváte při výrobě H2 uhlík, mícháte si výbušnou směs, protože vodík hoří, oxid působí jako inhibitor ( ještě zpomalí hoření), ale pokud je tu místo toho vodík s kyslíkem, kyslík navodí tak vysokou rychlost hoření, že se jedná o třaskavou směs ( ale zase to spálíte zpátky na vodu :D ). Pokud chcete wankel, Mazda RX7 nebo RX8. Obojí je 2 x 650 ccm = 2 válce. Dělaj to pořát stejně, aby to nemuseli počítat znova :wink: (nebo spíš pro zaměnitelnost dílů a nižší náklady), RX8 má ale RENEZIS II. Ta má keramickou povrchovou úpravu vnitřností, čímž vyřešíte ochranu před korozí. Fakt ovšem je, že si připlatíte.
4takt je blbost, upálíte ventily sodík nesodík, to stačí tak na ethanol. Museli byste ho taky seřídit z předstihu na pozápal.
2takt ujde, dokonce lepší vyběhanej, napovlakujte ho nebo mažte tekutou směsí kovů (jedy jako Hg, Pb atd. jsou nejlepší) nebo obojí. Při mazání olejem se dočkáte přehřívání (hřeje se krom motoru i olej, odpaří se a ohřívá vzduch) a nižší účinnosti, případně se stanete svědky jevu, kdy se spalovací motor za chodu změní v reaktivní :D .

Autor předkládá pouze vlastní, ničím nepodložené názory, nikoho nenabádá k jakémukoli činu, byť i nepřímo souvysejícímu s daným tématem a distancuje se od jakýchkoli teoretických či praktických výsledků, následků či závěrů, odvozených od těchto názorů. Dále varuje že by mohly tyto být zavádějící,ne-li scestné, a proto by jim nemělo být důvěřováno a to ani okrajově. Pro vlastní bezpečí a bezpečí svého okolí BY JE NIKDO NEMĚL ČÍST.


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Linear combustion engine (LCE)

Příspěvek od Palo »

Iv píše:
profesor píše: Exploze je využitelná do 55%, Imploze do 93%
Toto je správný směr ,imploze je i návrat k přírodě a má větší účinnost a neznečišťuje.
To je sice pravda, ale jak dosáhnu imploze a zároveň jak toho můžu využít? Dá se to nějak polopaticky naznačit/vysvětlit?
Navíc při tom může "vznikat" chlad... ???


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

niečo o autách na vodu

Příspěvek od sano »

na stránkách http://quark-e.imladris.sk/body.php?cislo=0504&clanok=6
je zaujímavé "povídaní" o vodíkových autách. U veľkých automobiliek ide do tuhého.
sano


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Pridávanie vody do motora využívajú tuningári

Příspěvek od sano »

http://www.dawesdevices.com/howto.html
Úspešné zvyšovanie výkonu motora vodou. Tuning.
sano


Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Jak to chodí...

Příspěvek od Merlin »



The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“