Alternatívne pohony automobilov

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Ultra Capacitor Bus ...

Příspěvek od A(&F) »

[youtube][/youtube]


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Přestavba benziňáku na elektromobil ...

Příspěvek od A(&F) »

... velmi povedená (detailně popsaná) přestavba Ford Focus na elektrický pohon, kterou majitel zvládl svépomocně v garáži za několik měsíců ... :good: ...

... dokonce si poté změnil i SPZtku ... :D ...

Obrázek

... více info zde: ... http://www.simonfamily.us/FocusEV/FocusEV.htm ... velmi podrobně popsáno ...


--------------
PeS: ... dalších "pár" podobných strojů je možno najít na Electric Vehicle Album ... :) ...

Obrázek Obrázek


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
bagri
Starší člen
Příspěvky: 137
Registrován: pon 07 led 2013 0:48
Bydliště: Na Ko 69
Dal: 87 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od bagri »

Nádhera. Škoda že mě nefunguje info odkaz. Jsem přítelem elektropohonů zvlaště poté, co jiné alternativy zklamaly a bohužel, vypadaly dobře jen na papíře. Dnešní technologie aku a elmotorů umožňují adekvátní náhradu za spalovací motor (výkonnostně) a když se k tomu přidá i trochu rozumu, tak i levně. Konkrétně, nějaký ten rok starý projekt - malé vozítko s 4 takt. motorem o obsahu 30ccm (podobné ufo z filmu Ať žijí duchové), mě stála jeho elektrifikace kolem 5500Kč bez aku a práce. Použil jsem střídavý motor oběžka 2kW 14 pólů s proudovou zatížitelností 60A za 2500Kč. Střídavý programovatelný regulátor 150A s optočlenem bez BEC vyšel zhruba na 2400Kč (může být i s BEC ale nebude galvanicky odděleno od výkonnostní části.) Programovací krabička s konektorem a display za 150Kč. Složitý řídící signál regulátoru jsem nevyráběl žádnými podomácku slepeným obvody, ale servotesterem za 200Kč. Jako dočasný test zdroj jsem použil 8 článečků Lipo (5 min. jízdy). Programátor uloží do regulátoru hlídané mezní proudové hodnoty, způsob rozběhu motoru, smysl otáček, hlídání kapacity baterie, teploty a další - může být umístěn přímo ve vozítku. Servotesterem se ovládají otáčky-plyn, start a stop pomocí potenciometrového kolečka, které se dá bez problému napasovat na pedál. Napájení 4 tužkové bat. - jsou důvody, proč neodebírat z pohonu. Delší čas zabralo spojení s převodovkou než slepení celé elektroniky. Výsledek s 2 gelovými bateriemi splnil očekávané k radosti děcek, které mohly rajdit v hale když pršelo. Porovnám-li to se svými dávnými předchozími projekty, jako kolobrnda z aku vrtačky s komutátorovým motorkem 150-300W a jiné podobné, z dnešního pohledu kraviny, je řešení střídavým motorem s příslušnou elektronikou úplně někde jinde jak ve výkonu, tak dobou provozu.


Tak tyhle hodiny se nám do kufru nevejdou - Maršál Koněv, Praha 1945, Staroměstské nám.
karlik77
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: úte 23 črc 2013 15:56
Dostal: 1 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od karlik77 »

Pěkně to výpada ale dokud nebudou baterky co umožní výkon auta aspoň 250-400 km tak jen snívame. Dnes jsem našel článek spřed dvou let, že se testují nějaké nove baterky které by umožnili výkon až 800 km. Jenže je to dva roky dozadu a od této doby už ani jedno nové slovičko k tomu...


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od lajos »

To víš že ty baterky dávno mají ale tají to jak ufo, nebo stroje na volnou energii


karlik77
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: úte 23 črc 2013 15:56
Dostal: 1 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od karlik77 »

No tak na vodík by to už stejně mohlo běhát. Jenže se stále někdo musi nabalit tym, že se prodává benzin.
Jenže te testy dělali "nezaujaty" lide. Teda hm... žeby někdo koupil patent?


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od poota »

karlik77 píše:No tak na vodík by to už stejně mohlo běhát.
Tak přímo na vodík by to běhat nemohlo. On ten líbivý slogan, že "vodík je palivo budoucnosti" je taky pěknej nesmysl, jak se dost snadno a rychle může přesvědčit každej, kdo to opravdu zkusí - teda pokud to ve zdraví přežije a spočítá si, na kolik ho výroba a nebo pořízení toho vodíku přijde.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
karlik77
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: úte 23 črc 2013 15:56
Dostal: 1 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od karlik77 »

Tak co ten "EU prográm" co se (vraj) na Islandu testovali BMW na vodík? Fake? Hoax? Blbej vtip?


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od poota »

I když pominu všechny ostatní potíže, tak pořád bude problém s tím, že vodík "prolézá" díky mrňavosti svých molekul prakticky všemi materiály, takže se nedá nějak jednoduše dlouhodobě skladovat, najmě pak pod tlakem. Což vede k tomu, že se "spotřebovává" rovnou při "výrobě" - to znamená u auta třeba to, že se musí vozit "výrobník" sebou. A taky se musí vést materiál, ze kterého se ten vodík vyrobí, takže v součtu je to daleko složitější, než si vozit raději vodík navázaný na uhlík, čili uhlovodíky neboli cokoli od metanu až po naftu. To, že se někde něco zkouší, ještě zdaleka neznamená, že je to lepší, výhodnější a že to rázem smete zavedený systém s celou jeho distribuční sítí.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od bigben »

Vodík jako palivo můžeme použít na dva způsoby.Za prvé spalovat ve spalovacím motoru místo benzínu a za druhé spalovat v palivovém článku , který nám vyrábí elektřinu a poháníme vozidlo elektromotorem.


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od Slavek Krepelka »

bigben píše:Vodík jako palivo můžeme použít ...
To není nic nového. Otázkou je, jak ho ekonomicky vyrábět a bezpečně skladovat. Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Metal - Air Battery ... budoucnost je ve vzduchu ...

Příspěvek od A(&F) »

... budoucnost je ve vzduchu (a v elektromobilech) ... stačí přilejt vodu ... :D ...

... Al-O2 baterie ... lehká, laciná, plně recyklovatelná, s vysokou hustotou energie ...

[youtube][/youtube]

... http://www.phinergy.com/default.asp?cat ... 7ACE1C4%7D ...

... May 27th 2013 Channel 10 evening news broadcast in Israel showed a driving car with Phinergy battery in the back, being "fueled" with "pure drinkable water", claiming 20,000 km operational run for one battery before replacement is necessary. ...

... :bye: ... Anri ...

-------------
PeS: ... pokud by si to někdo chtěl vyzkoušet v domácích podmínkách ...

- http://exo.net/~pauld/activities/AlAirB ... ttery.html
-


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
bagri
Starší člen
Příspěvky: 137
Registrován: pon 07 led 2013 0:48
Bydliště: Na Ko 69
Dal: 87 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od bagri »

karlik77 píše:Tak co ten "EU prográm" co se (vraj) na Islandu testovali BMW na vodík? Fake? Hoax? Blbej vtip?
Nejedná se o hoax. Pokusná vodíková Honda jela (nebo jezdí) s vodíkovým článkem a BMW jej přímo spaluje ve svých 12ti válcích. Jestli se tak stalo na Islandu, nevím, ale rozhodně se veřejná prezentace těchto pohonů konala již před 6-8 lety. Vodíkové technologie trpí notoricky známými problémy, ale vždy budou lákavé pro dostupnost \"paliva\", byť jeho příprava je energeticky náročná vzhledem ke stabilním vazbám zmíněného \"paliva\", mimo jiné, umožňující život na této planetě.


Tak tyhle hodiny se nám do kufru nevejdou - Maršál Koněv, Praha 1945, Staroměstské nám.
django1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 317
Registrován: úte 29 kvě 2012 6:38
Dal: 4 poděkování
Dostal: 60 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od django1 »



Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Výroba nafty z umělohmotného odpadu ...

Příspěvek od A(&F) »

... sice to zde již před pár lety proběhlo, ale proč si to nepřipomenout ...... v seriálu "Bordelopolis, tč. vysílanému na Prima-Zoom, je v 5. díle (věnovanému Bombaji) ukázána fabrika, kde z odpadních umělých hmot vyrábějí palivo vhodné i pro motorová vozidla ... firma: EcoReco Ltd./ přístroj: PolyCracker

postup je vcelku jednoduchý:
- rozemlít
- zplynovat
- prohnat katalyzátorem (= změna velikosti molekulárních vazeb)
- zkapalnit = vznikne látka podobná petroleji
- tu pak dalším postupem přeměnit na benzín nebo naftu ...

... denně takto zpracují 400 tun všemožného umělohmotného odpadu, přičemž celá výroba je výhradně poháněna tepelnou energií, která vzniká spalováním odpadních produktů ...

... za pár dní bude tento díl dostupný ke shlédnutí na http://zoom.iprima.cz/search/apachesolr ... rdelopolis ... (výše popsané bylo v poslední čtvrtině, tzn. zhruba od 40. minuty) ...

... :bye: ... Anri ...

PeS: ... je tam také ukázána vermino-kompostárna, kde 2,5 milionu žížal (+ pár manuálně pracujících zaměstnanců) měsíčně vyprodukuje 30 tun kvalitního vermino-kompostu ... :) ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“