Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Alternatívne pohony automobilov

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
SonnY
Stálý člen
Příspěvky: 39
Registrován: stř 06 pro 2006 15:40
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od SonnY »

vlákno čisté - poo.

Open Source Auto
http://itnews.sk/buxus_dev/generate_pag ... e_id=47941


K8S6
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: úte 05 čer 2007 19:37
Bydliště: České Budějovice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Mikroauto na baterky

Příspěvek od K8S6 »

Nechapu proc upravovat minimalne tunovy auto kdyz ho nepotrebuju. Na zapade zjistily ze vetsinou jede s autem jeden clovek na malou vzdalenost a proto nepotrebujou velky auta a prodavaj se tam maly elektricky trikolky (nepocitam amiky v SUV :) ). U nas se spatne shani nebo jsou drahy tak sem se rozhod se si postavim vlastni. Mate nekdo zkusenosti se stavbou neceho takovyho? Jsem dratenik a programator ale strojarina mi moc nerika :( Pouzil bych ram svarenej z jeklu, zprevodovanej motor ze starteru, baterie Banner Buffalo Bull SHD (obrovska kapacita za prijatelny penize a zvysena vydrz), kola z horaku vzadu jedno 26inch a vepredu dve 20inch, hydraulicky kotoucovy brzdy na predni kola a vzadu retardacni - rekuperacni z motoru, kastle prutova kostra potazena platnem(velorex) a/nebo laminat. Dalsi detaily az je domyslim :)
http://www.nakole.cz/diskuze/sekce.php3?sid=40 trikolky a kola ale jen slapaci(sem lenivej)


Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

autobicykl

Příspěvek od 1220 »

To se Ti dost prodraží řekl bych ,jen pro začátek, a ani to nebude vzhledný,
Co takhle plastové ? Metoda vakuového tvarování je levná. A tříkolku a menší kola? :?: Udělal jsem asi 7 vakuových lisů, jeden největší v republice, svého času, s oboustranným ohřevem. Těžko bych se dnes donutil se tím zabývat komerčně, ale jsem schopen Ti říct co je ,a co není možné tou technologií udělat.
K.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2442
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 470 poděkování
Dostal: 212 poděkování

K8S6

Příspěvek od lajos »

A budeš s tím jezdit doma na dvorku? to bys mohl, ale na silnici bys skončil u prvního policajta. Nechci vás zlobit, je to suché konstatování.


ojozo
Stálý člen
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 04 kvě 2006 12:25
Bydliště: SR

Příspěvek od ojozo »

mne sa nepaci ten pohon. Na pohon by som pouzil toto:
http://www.tip.csiro.au/Machines/papers ... /#Abstract


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

motor

Příspěvek od 1220 »

tak nějak, motor by měl mít větší průměr, aby nemusel být převodovaný, aby měl velký moment při zrychlení i zpomalení. :!:
K.


K8S6
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: úte 05 čer 2007 19:37
Bydliště: České Budějovice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od K8S6 »

Ty kola se ti zdaji mala nebo velka? Motor jsem vybral z duvodu dobre dostupnosti a pozdeji az budu stavet jinou (treba z duvodu rozbiti teto) pouziju in-wheel do vsech kol pro lepsi trakci. Karoserie je taky brana jako startovni bod ale je to prece lety overene u velorexe:)<br>
S provozem na silnici to bude zajimave a asi zkusim zaroven pri jezdeni po dvorku obihat urady a pokusim se to prihlasit. Legislativa je "prehledna" spis bude problem s uredniky podle zkusenosti nekterych lidi co prihlasovali elektricka vozitka dovezena ze zahranici nebo doma sestavena - urednici nevi co maji delat a prehazuji si to jako horkej brambor nebo chteji pro elekriku nesmysly (hluk vyfuku, emise).<br>
Nejvetsi vyhodu vidim v moznosti nabijet v noci na levnej proud a pripadne z mistnich zdroju MVE, vetrna, solarni... - napr u FV panelu nebo vetru nepotrebuju tak velkou akumulaci tu mi zaridi vozitko (s pridanim FV panelu nekam na povrch vozitka do budoucna pocitam)


Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)
omikron
Stálý člen
Příspěvky: 96
Registrován: úte 06 úno 2007 15:50

Mrkni sem

Příspěvek od omikron »

Mrkněte sem: http://www.nvg.ntnu.no/sinclair/vehicles/vehicles.htm

V C5 jsem měl možnost objet Staroměstské náměstí. Je tam i fotogalerie, kde je vidět i plně kapotovaná verze do deště a prototyp bez kapotáže. Pod sedačkou to mělo dva olověné aku 12V.

Kdybych to navrhoval dnes, asi bych dal motory přímo do kol, podobné konstrukce jako je ve FDD. Tj. stator je sada cívek na šabloně rozložených do kruhu a rotor je kulatá placka s Nd magnety. alternování cívek a rozdílné otáčení kol v zatáčkách bych dělal elektronicky. Stačí na to jenočip procesor a pytlík tranistorů.


PS: Pokud vám jméno vynálezce a design stránky připadají povědomé, pak to bude asi tím že je to tentýž pan Sinclair, který udělal ZX Spectrum, na kterém vyrůstala většina počítačového lidu u nás...


Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

K8S6 píše:Ty kola se ti zdaji mala nebo velka? Motor jsem vybral z duvodu dobre dostupnosti a pozdeji az budu stavet jinou (treba z duvodu rozbiti teto) pouziju in-wheel do vsech kol pro lepsi trakci. Karoserie je taky brana jako startovni bod ale je to prece lety overene u velorexe:)<br>
S provozem na silnici to bude zajimave a asi zkusim zaroven pri jezdeni po dvorku obihat urady a pokusim se to prihlasit. Legislativa je "prehledna" spis bude problem s uredniky podle zkusenosti nekterych lidi co prihlasovali elektricka vozitka dovezena ze zahranici nebo doma sestavena - urednici nevi co maji delat a prehazuji si to jako horkej brambor nebo chteji pro elekriku nesmysly (hluk vyfuku, emise).<br>
Nejvetsi vyhodu vidim v moznosti nabijet v noci na levnej proud a pripadne z mistnich zdroju MVE, vetrna, solarni... - napr u FV panelu nebo vetru nepotrebuju tak velkou akumulaci tu mi zaridi vozitko (s pridanim FV panelu nekam na povrch vozitka do budoucna pocitam)
Říkají ti něco pojmy jako homologace, crashtesty, ... No nechci tě zrazovat, ale když se ti to povede oficiálně dostat do jiného než dvorkového provozu, půjdu si koupit klobouk, abych ho před tebou mohl smeknout.


"Dum spiro spero"
Ciceron
vito
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: stř 24 kvě 2006 8:50
Bydliště: Kolín

LPG a H2

Příspěvek od vito »

Směšovač LPG a připojení vyvíječe H2. ahoj, chtěl bych udělat vyvíječ podle Mima, a připojit ho do toho bazmeku(difuzor či něco takového co je nad karburátorem). Chci se zeptat zda nemáte někdo s tímto nějaké zkušenosti. Předpokládám, že by mixovat LPG a H2 nemělo snad vadit. A i pokud bude H2 méně(že by to celé auto neutáhlo), tak by to mělo znamenat doufám výraznou úsporu LPG.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2442
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 470 poděkování
Dostal: 212 poděkování

směšování

Příspěvek od lajos »

Motory se zkoušejí na vodík a zemní plyn u nás (propan butan zatím je vyřazeno z nesplněných bezp. podmínek). Samotný vodík se jevý jako moc ostré palivo tak že se zkoušelo i směs zemního plynu s vodíkem, což změkčí palivo neboli snižuje teplotu ve válci. Zatím tyto infa mám tak trochu vydolované jako z nedávné historie(osobně jsem u toho nebyl) ale v tomto trendu se bude pokračovat.
Samozřejmě k ničemu tě nenavádím ale vodík a metan se směšuje ale spíš na vyšších tlacích.


K8S6
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: úte 05 čer 2007 19:37
Bydliště: České Budějovice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od K8S6 »

Většina byrokracie se da obejit tim ze se z toho udela kolo s pridavnym motorem a potom se na to vztahujou predpisy jako na bicykl. Musi se splnit par podminek jako motor do 1kW max 25km/h a odnimatelny motor bez zasahu do nosny konstrukce (vykon a rychlost jde obejit elektronikou a ta se da taky obejit :D ) po meste stejne nema cenu jezdit rychleji(el. omezovac se da stejne vypnout) a venku to nema moc velkej dojezd (velky baterky jsou zase zbytecne tezky do mesta) a ten vykon v elektrice bohate staci. Je to zatim jen pro me takze ty omezeni nejsou moc dulezity a kdyz bude zajem tak se da najit reseni.

edit: http://www.kolombo.cz/bike/341r02.html
Naposledy upravil(a) K8S6 dne pát 08 čer 2007 14:20, celkem upraveno 1 x.


Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)
K8S6
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: úte 05 čer 2007 19:37
Bydliště: České Budějovice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od K8S6 »

Slapacky maj navic vyhodu kdyz dojde baterka :D ale stejne tak muzou bejt jen na okrasu :lol:


Udělej věci blbovzdorné a najde se blb ktery to rozbije :-)
vito
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: stř 24 kvě 2006 8:50
Bydliště: Kolín

Baterie LI-FE (A123) a střídavé motory

Příspěvek od vito »

Ahoj, v modelařině se poslední dobou začínají prosazovat nové články, s poměrně slušnou kapacitou, a vypadá to že i s dobrou životností, na bázi LI-FE s označením A123. Používá je do nářadí firma DEWALT.
A jako motorek, bych navrhnul nějaký velký stříďák, podívej se na AXIky (firma http://www.modelmotors.cz).


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2442
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 470 poděkování
Dostal: 212 poděkování

KS6

Příspěvek od lajos »

Ty vlastne popisuješ elektrodvoukolku (250-350W), asi čínskou? Nedávno je prodávali za 5000,- a byli zřejmě schváleny na silnici, ten by měl asi smysl upravovat.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“