Ultrazvuková mlha

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od bigben »

:eclap: Skvěle vysvětleno-díky.


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od huhu »

V osmdesátých letech minulého století se voda přivstříkávala do vodou chlazených škodovek.


Uživatelský avatar
NoDi
Stálý člen
Příspěvky: 34
Registrován: pát 27 lis 2009 20:30
Bydliště: Valachy

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od NoDi »

Nejsem tu nějakým stálým příspěvovatelem ale tohle téma mě vždycky nejvíc zajimalo a čekal jsem že se tu budou řešit konstruktivní věci. Nasávání vodní mlhy má u auta skutečně pozitivní vliv na spalování, to je holý fakt, na předchozím autě jsem měl ten systém zprovozněný a úspora paliva tam skutečně byla (taky lepší dynamika jízdy, ale až po zahřátí motoru). Napadlo mě na růžné pokusy si koupit malý modelářský motor http://www.rcshop.eu/asp-12mx-20ccm-lod ... -4757.html ( ) a stím zkoušet různé upravy jak snížit spotřebu paliva a hledat poměry vody/paliva. Je to určitě levnější než to zkoušet u auta které používám jako otroka :) co na to říkáte? Dělá to někdo takhle??

Zdraví NoDi


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od huhu »

dvoukubíkový motor není na pokusy vhodný - čím menší, tím háklivější na seřízení
navíc je to žhavík - palivem je methyl, ne benzín, směs zapaluje rozžhavené vlákno, ne jiskra svíčky.
naprosto běžně se ke žhavíkům dodává podložka pod hlavu a pro provoz v prostředí se zvýšenou vlhkostí se doporučuje změna kompresního poměru ( výměnou podložky )
jelikož mám s modelářskými motory zkušenosti - dvou i čtyřtaktními, můžu ti potvrdit, že pro lítání v mlze je potřeba vždycky upravit alespoň bohatost směsi. ve vlhku má motor citelněě větší výkon a líp se chladí.
nejlevnější spalovací motory, které skutečně běhají jsou asi tyto : http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10898
vezmi raději větší kubaturu, nevím, odkud jsi, tak nedávám odkaz na českého prodejce - najdeš snadno.
nebo jdi na závody motokár a poptej se po starém motoru. já jsem tak koupil Comer 80cc. závodníci je už nepoužívají a motor s přepravkou náhradních dílů mám za cenu toho lodního 2cc ;)
na ebay jsem koupil nepoužitý 52cc neidentifikovatelného původu ( neseženu náhradní díl) i s elektronickým zapalováním za 140€ :
a 4takt seženeš ve šrotu. u sekaček se často střihne kolík na magnetu, když zahrádkář nabere kámen, verdikt servisu je - neopravitelné,výměna motoru a ty si ho dáš kutilsky do provozu.
a pokud trváš na žhavíku, vezmi nejlépe 12,7 - 15cc a nejlépe O.S. MAX ( jenže cena tě porazí ) O.S. 15cc fourstroke s 5% nitrometanu je nejspolehlivější a nejpříjemnéjší motor co jsem kdy měl - chová se vždy stejně. ty malé mrchy jdou pokaždé jinak :)
good luck


bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od bigben »

Na pokusy mohu nabídnout motor čtyřtakt skůtr-původně jsem chtěl dělat centrálu H2+O.....ale spíš se vrhnu na solar a mikrovodu...


QWETR
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: sob 11 úno 2012 22:30
Dal: 1 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od QWETR »

Dobry vecer,
panove prosim nehadejte se.
Je nutne rozdelit dve zakladni veci, a to:
- spalovaci proces, kdy chci dosahnout maximalniho vytezku, rozumej ziskaneho tepla
- mechanickou praci konanou plynem
To, ze se voda pri cca 2500 K rozklada na vodik a kyslik, je pomerne znama vec. V praxi se s ni seznamili napriklad cernobylsti hasici - strikali vodu na tavici se reaktor a ono to horelo cim dal vic, nechladilo to.
Samotna reakce rozkalu neni exotermicka, proto ma pouze lokalni vyuziti. Problem je, ze materialu, ktere vyzdrzi tuto teplotu, neni mnoho.
Jinak je to s vodou ve spalovacim motoru. Neni ucelem rozkladat vodu na vodik a kyslik, ba naopak. Vodni para ma vsak jine vlastnosti pracovniho plynu, nez napr. CO2. Tim se muze dosahnout ze stejneho objemu spalovaciho motoru daleko vyssiho vykonu, princip se uziva u nekterych zavodnich aut.
Ale myslim, ze toto vse jiz bylo na foru mnohokrat receno a napsano.
Tak se omlouvam, ze jsem se tak rozepsal.


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Milí uživatelé, vlákno Ultrazvuková mlha je tímto vypucováno ode všeho, co nebylo úzce tématické a co bylo informativně bezcenné (Karbanátky a jiné lahůdky). Poněkud příbuzné příspěvky budou zařazeny v příslušných vláknech, specielně příspěvky zabývající se rozkladem vody a příspěvky zabývající se kombinacemi systémů spořících palivo ve spalovacích motorech, jmenovitě dodávání vodní mlhy, Geetu, chemického dopování a dopování statickou elektřinou, které budou zahrnuty dohromady v jednom zvláštním vlákně.

Další závažná odbočování od tématu nebudou tolerována. Není problém s jedním či dvěma příspěvkama mimo téma a označenýma "mimo téma", ale větší série jsou neúnosné. Taky by nám pomohlo, kdyby se členové naučili měnit podtéma příspěvku, pokud přímo neodpovídají, kdy je nejjednodušší odpovědět citací i za cenu vymazání celé citace. Děkuju. 7.3.2012 SDK

S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od keft »

Zdravím Slávku, tvé vstupy mi přijdou odborné a zajímalo by mne, zda někdo má podobné zařízení už namontováno. Můj švagr kdysi jezdil profi a vozil Husáka v T613. Říká, že dal pod filtr sání vzduchu kýbl s vodou, místa tam bylo dost a na cestě Praha a zpět (700km) se odpařilo cca 1,5L vody a ušetřil, neuváděl kolik,ale auto jezdilo jak drak. Mi radí zkusit udělat totéž u Toyoty Corolly benzín 1333cm3, dát nádobu na výfuk a nad předehřátou vodu vést nuceně sání před či za vzduchový filtr. ZDŮRAZŇUJE , že se nemá voda rozprašovat ale jen předhřát cca na 70 stupnů. Ty ve svých vstupech naznačuješ, že vodní pára má být spíše chladná? Myslíš, že má můj připravovaný pokus naději na úspěch? Dík za rady, Pavel


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od Slavek Krepelka »

keft píše:Zdravím Slávku, tvé vstupy mi přijdou odborné a zajímalo by mne, zda někdo má podobné zařízení už namontováno. ...
No, je toho tady po vláknech pěkných pár. S tím výfukem to dává velice smysl, ale spíš bych šel hned na nějaké koleno u motoru a spíš stříkal do komůrky, než mít nějakou vroucí nádobu :ethink: Nebo ještě spíš na koleno namotat tenkého měděného šneka a hnát vodu krz něj přes jehlový kohout. Stejně se to bude blbě regulovat a dobrá regulace mne jaksi nenapadá kromě snad vývodu do sání aby si to podtlak přido-regulovával sám :ethink: Možná dát operátor jehlového kohoutu na nějakou podtlakovou hubličku a regulovat přívod vody do šneku hloubkou vakua.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od A(&F) »

to keft: ... nejlépe opravdu použít mlhu vzniklou pomocí ultrazvuku, jelikož ta je "nositelem náboje" ... ;) ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od bigben »

Zaujal mě ten nápad s kýblem vody u motoru a zkusil jsem něco podobnýho.Airbox v mém Berlingu je řekněme vanička nad ní filtr(bavlněnej) a saje to odspoda nahoru.No a tak jsem na cestování v těchhle vedrech nalil do sání -do té vaničky-pár deci vody na zkoušku.Výsledek-každopádně lepší reakce na přidání plynu,jakmile se voda vypařila bylo slyšet při přišlápnutí plynu zaklepání motoru(jak se změnou podtlaku reguloval předstih), po doplnění vody byl opět klid a motor se rozbíhal ochotněji.Ještě jsem netankoval , ale podle stavu paliva to vypadá na velmi slušný výsledek , ale ne nějak rekordní.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od martin11 »

ahoj, dobrá rada, dej si pozor na zanášení filtru....ten zvlhčený vzduch zvlhčuje i filtr a na ten se lepí více prachu, je neprůchodný a tím se ti zvětší spotřeba....
argument, že se toto děje za deště neobstojí, páč za deště se nepráší :idea: ....vyzkoušeno... :bye: :pivko: martin11 :D


... věřím, že se " TO " povede ......
bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od bigben »

Martine dík za radu.Dnes dotankováno-spotřeba 6,55(najeto 652km)-to je u mně v létě celkem normální-takže tady zázraky nejsou-možná tak 3 deci.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“