Freonový motor

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: rival

Odpovědět
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Akord

Příspěvek od Akord »

lajos píše:Čemu říkáš scroll, v továrně na klimošky jsem dělal 4 roky ale tento název neznám?
Já jsem ten název nezavedl a doposud jsem vždy psal o spirálovém, když melo jít o spirálový. Protože beldy zrejme píše o spirálovém, tak jsem se prizpusobil. Už jednou jsem taky napsal, že by se to melo lépe rozlišovat. Já normálne scrollem nazývám rotující excentr, i když se tento nazývá spíše rotační, no ale jiní, viz i google odkazy scrollem označují i spirálové kompresory. Je v tom bordel. Klidne se prizpusobím, pokud znáš, nebo je nekde nejaké výstižné doporučení. Všemožne se snaží zákazníkum naznačit, že to jejich nové je lepší, protože tam neco rotuje...
V zásade mezi základními skupinami rotačních kompresoru rozlišuju
1. rotační - principem rotující nebo krouživý excentr (protože je název stejný, jak celá skupina, tak nekdy opakuju/respektuju po jiných obecné označení scroll)
2. lamelový
3. spirálový
4. vretenový, 1 a více vreten
5. méne rozšírené typy


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

akord

Příspěvek od lajos »

A rotační pístové je které z těch uvedených, protože v klimošce jsem jiné neviděl, teda ve firmě kde jsem dělal. Taky to vyráběli jako komponent v německu ale v řezu jsme ho měli v tréningovém centru.


beldy
Starší člen
Příspěvky: 170
Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
Bydliště: Podtatransko
Dostal: 2 poděkování

scroll

Příspěvek od beldy »

Ja myslim, ze nazov scroll bude najskor odvodeny od slova zvitok, alebo zavin, lebo tak aj vyzera ...


Sebestačnosť = SLOBODA!!!
beldy
Starší člen
Příspěvky: 170
Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
Bydliště: Podtatransko
Dostal: 2 poděkování

otazka

Příspěvek od beldy »

Inak mam otazku na Akorda, zmienil si sa, ze si mal rozobraty piestovy kompresor z auta. Neskusal si nahodou precerpavat nim kvapalinu napr. riedky olej alebo nieco podobne?. Ak nie, aky je Tvoj nazor na jeho pouzitie ako cerpadlo kvapaliny (samozrejme do nejakych "rozumnych" otacok). Uvazujem taky kompresor pouzit ako freon-pumpu , kde by jeho otacky boli asi 20x nizsie ako normalne, t.j okolo 150 az 200 ot/min...


Sebestačnosť = SLOBODA!!!
habana

To: Akord & beldy: KOUKÁM NA TOTO VLÁKNO....

Příspěvek od habana »

Mimo téma (offtopic)
KLUCI A CHCI VÁM POGRATULOVAT.
ZE ZAČÁTKU JSTE SI VJELI DO VLASŮ A TEĎ JSTE VLASTNĚ Z ROVINY KONFRONTAČNÍ VJELI DO ROVINY KONSTRUKTIVNÍ.
BLAHOPŘEJU VÁM A MÁTE ODE MNE OBA :good:


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: To: Akord & beldy: KOUKÁM NA TOTO VLÁKNO....

Příspěvek od Akord »

Mimo téma (offtopic)
Ono to jenom časem vždy vypluje na povrch, kdo delá konfrontaci a kdo konstruktivne. Ve fotbale je to videt trochu dríve. Dost záleží, jací hráči se sejdou a co mají natrénováno. No a hrát nejakou ligu taky nejde bez určitého postupu a výkonu.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Ahoj

Příspěvek od 1220 »

Dobré téma f. motor
Měl jsem rozebrané podtlakové čerpadlo brzdového okruhu tuším z felicie a obdivoval jsem jednoduchou konstrukci s jednou posuvnou excentricky umístěnou dvojčinnou lamelou. Při náležité mohutnosti přítoku par by určitě vyhovělo jako motor, bylo to z vrakoviště za 100 Kč opotřebování boků lamey a jejího vedení neměřitelné. Pokud v tom bude muset být kompresor, asi by stačilo předělat ledničkový např. na DC motor, jsou velmi vymakané a taky vlastně /použité/ za několik málo korun ze sběru .......
Jako odparníky by šly ledničkové zadní chladiče, popř přímo odparníky.
Pokud Slunce nezhasne něco to určitě dá, a když zhasne tak je to jedno . Vlastně jěště chvíli potom co zhasne, protože možno dáti místo kolektoru kotel na kamna.
:good:
:bye:
Ten lamelový bazmek dělá podtlak pro posilovač brzd !
Dodatečně mně jěště napadá, že ten kompresor by mohl mít pohon řemenem..........


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Ahoj

Příspěvek od Akord »

Na první pohled mnoho vecí vypadá použitelne, na druhý polovina, na tretí polovina z poloviny, no a já se takhle 2 roky dívám na svou sbírku už takovou dvacítku kompresoru, které jsem si opatril ve stylu, co kdyby.
Obvykle neselže princip, ale konkrétní provedení stroje.
No a ješte nikdo neodpovedel na hádanku, kterou jsem položil minule. Proč asi se temto kompresorum moc nechce pracovat ve funkci rotoru. Nebudu predbíhat, ať se vidí, kdo s tím delá i prakticky.

Ta lamela z toho podtlakového čerpadla je jediná v oválném statoru? Nebo je v pomocném rotoru? Nebo jsou tam klouby/čepy? Lamela rotuje, nebo je ve statoru? Podobných konstrukcí je totiž dost, a jsem zvedavý, kterou použili. Dekuji za tip, nevedel jsem o takto docela dostupné veci (v mým aute je membránové), možná se na to nekde podívám, pro jistotu.


bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

motor rotor

Příspěvek od bigben »

Na stejném principu jako podtlakové čerpadlo z motoru(lamely) pracuje vzduchové nářadí.Třeba utahovák na kola v pneuservisu.Ale existují i menší stroje na vzduch-rozbruška,vrtačka,...-ty mají menší spotřebu vzduchu. Tohle nářadí je relativně levné oproti elektrickému, ale spotřeba vzduchu je obrovská.Např. utahovák na kola cca 300litrů za minutu při tlaku cca 8 atmosfér.I u menších mašinek je spotřeba kolem 200litrů.Pokud potřebujete píst , tak jsou na vzduch příklepové kladiva-bez rotace-jen to klove jak datel.Všechny tyhle mašinky potřebují přimazávat-vzduchem se přenáší rozprášený olej .


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Podtlakové čerpadlo

Příspěvek od 1220 »

Jedna lamela tuším v kruhovým prostoru, ale exentricky. Přimazávání vypadá, že by bylo nutné.
K.
Kompresor - motor není tolik moje parketa,tipoval bych si u kompresoru, že se by se měl blížit mrtvý prostor nad pístem v horní úvrati nule,což je důležité kvůli účinnosti. U motoru spalovacího je nějaký objem tohoto prostoru nutný, kvůli oktanovému číslu, které se nedá donekonečna zvyšovat / popř cetanovému/
Dimenzování kanálů bude opačné, opačně ventily, nevhodná ecentricita- nebo neoptimální.
Napadá mně, že u kompresoru pístového moc záleží na jmenovitém tlaku . Pokud by se vybral jednostupňový kompresor, který měl vysoký jmenovitý tlak,
Tak by šlo tento tlak snížit vyšší novou hlavou popř regulovat novou hlavou s protipístem/ jako mají spalováky modelářské/. Tím by pak šlo nějaké optimum nastavit.
Pokud ale někdo by chtěl pouze elektřinu nabízí se řešení o mnoho jednodušší.
Večer se ozvu s fotkou, kde bude ta lamela ve svojí dráze.
K.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Podtlakové čerpadlo

Příspěvek od Akord »

Karel DR píše:Jedna lamela tuším v kruhovým prostoru, ale exentricky.
Zbytku rozumím, ale toto normálne není možné. Buď je stator ovál(pozor, jenom malý, na první pohled kruhový, nejaká Pascalova krivka), nebo jediná lamela nemuže být excentricky. Musela by se totiž menit její délka, nebo zalomení. Prumer kruhu je jenom jediný a prochází stredem.

Bigben, já jsem se zajímal o konkrétní provedení, v principech mám pomerne jasno, a skoro každý ze základních typu mám i doma, již jsem se zmínil.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

fotky

Příspěvek od 1220 »

Asi fakt malý ovál, ale i ta délka se mění, nástavečky na koncích se budou rozjíždět odstředivou silou.
Trubka dole má světlost 6 mm.
:bye:
K.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

beldymu

Příspěvek od Jim68 »

Ahoj, těmhle to funguje... :shock: :D . Jak jsi pokročil?


a schéma:


Jim68
Be happy!
beldy
Starší člen
Příspěvky: 170
Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
Bydliště: Podtatransko
Dostal: 2 poděkování

cerpadlo

Příspěvek od beldy »

Ta lamelova vacuum pumpa je trocha mala, mozno vhonejsie by bolo pouzit olejove cerpadlo posilovaca riadenia, ktore je tiez lamelove. Vid:
http://www.nasetraktory.com/clanky/cerp ... ozauta.htm
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Sebestačnosť = SLOBODA!!!
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: cerpadlo

Příspěvek od Akord »

beldy píše:by bolo
Nebybolo. Najprv vyskúšaj, ja som skúsil, možno zle.


Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“