Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Freonový motor

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: Rival

Odpovědět
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Akord »

No a co dáš, když Ti nekdo zachání krk? Nenapsal jsi, o jaký plyn jde, protože je to podstatné. Mužu Te ale ujistit, že pokud je to vzduch, nebo dusík, tak to pojede hodne pres 300baru, spíše kolem tisícky. To je taky duvod, proč se dopravuje kapalný dusík, kyslík a vzduch ne v tlakových, ale tepelne izolovaných nádobách, aby v nich ta kapalina mohla mít tu mrznoucí teplotu bez velkého pretlaku. (Jinak doreš pojmy, plyn a kapalina jsou tekutiny, které obe tečou a jsou tekuté. Kapalný plyn neexistuje. Takže jsi chtel asi napsat kapalné neco.) Viz také to auto na vzduch, ani 300baru nestačí, aby byl vzduch v lahvích kapalný, takže to pri okolní teplote bude dosti výše.
Aby byl v lahvi únosný tlak tak do 200baru, muselo by být té kapaliny puvodne jenom neco na dne, ne naopak, že neco místa nad ní.


Gusto
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: stř 29 srp 2007 6:11
Bydliště: VS

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Gusto »

Jim68 píše:.. Flaše mám do 180ti... ;)

Nevím jak to vyřešit bezpečně (s rezervou):
možno by to išlo cez CNG nádrže. Majú prevádzkový tlak 250, skúšobný 380, havarijný cez 500.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Akord »

Gusto píše:možno by to išlo cez CNG nádrže. Majú prevádzkový tlak 250, skúšobný 380, havarijný cez 500.
Ale on tam asi nechce metán, ktorý má bod varu vyššie, než napríklad vzduch. Iba si tým potvrdil, o aký problém ide. Ale Jim68 by mohol tiež napísať, akú látku má na mysli.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Jim68 »

Akord píše:No a co dáš, když Ti nekdo zachání krk? Nenapsal jsi, o jaký plyn jde, protože je to podstatné. Mužu Te ale ujistit, že pokud je to vzduch, nebo dusík, tak to pojede hodne pres 300baru, spíše kolem tisícky. To je taky duvod, proč se dopravuje kapalný dusík, kyslík a vzduch ne v tlakových, ale tepelne izolovaných nádobách, aby v nich ta kapalina mohla mít tu mrznoucí teplotu bez velkého pretlaku. (Jinak doreš pojmy, plyn a kapalina jsou tekutiny, které obe tečou a jsou tekuté. Kapalný plyn neexistuje. Takže jsi chtel asi napsat kapalné neco.) Viz také to auto na vzduch, ani 300baru nestačí, aby byl vzduch v lahvích kapalný, takže to pri okolní teplote bude dosti výše.
Aby byl v lahvi únosný tlak tak do 200baru, muselo by být té kapaliny puvodne jenom neco na dne, ne naopak, že neco místa nad ní.
Díky, to je pro mě dostačující, pro představu v čem je problém.... Zadání bylo mlhavé schválně. Vy tady taky nepíšete, na čem děláte..... ;) Já mám radost, když tlak stoupá :D , jen jsem nevěděl přesně, kdy to končí výbuchem.... :oops: . Moje médium je speciál, ale rozdíl mezi nejmenovaným médiem kapalným a plynným jistě je :roll: . Stejný jako mezi vodou a vodní párou (myslím energeticky ;) )

Ještě jednou díky za radu, dílna zůstává na svým místě.... :shock:


Jim68
Be happy!
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Akord »

Jim68 píše:Díky, to je pro mě dostačující, pro představu v čem je problém.... Zadání bylo mlhavé schválně. Vy tady taky nepíšete, na čem děláte..... ;) Já mám radost, když tlak stoupá :D , jen jsem nevěděl přesně, kdy to končí výbuchem.... :oops: . Moje médium je speciál, ale rozdíl mezi nejmenovaným médiem kapalným a plynným jistě je :roll: . Stejný jako mezi vodou a vodní párou (myslím energeticky ;) )
Samozrejme jakékoli tajemství plne dopreju :). V zásade, čím je nižší bod varu média, tím více stoupá tlak pri pokusu uskladnit kapalinu média bez tepelné izolace a možnosti jejího varu/odparování.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Jim68 »

Jo, uskladnit... :shock: . Problém je v tom, že tu mašinu v létě nebudu moct zastavit!!!!! Teď v mínus deseti to ještě jde.... ;)


Jim68
Be happy!
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Akord »

Ale no. Však nádrž dobre tepelne zaizoluj, a pak tu kapalinu čerpej do expanzního stroje vysokotlakým čerpadlem. Sežere mnohem méne energie, než dá expanzní stroj, je to prece Rankinuv obeh. Jinak s tou kapalinou stejne težko udeláš neco jiné.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Jim68 »

Hm.... Většinou jsou ty nádrže ve vakuu. Ta kapalina se ale stejně ohřeje (bude to trvat..)... a pak.... :oops:

Mě to leze samo? Proč to čerpadlo? Myslíš kvůli regulaci? Na to mám takový pulsující ventil (podle tlaku v mašině pouští kapalinu do .....). ;)


Jim68
Be happy!
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Expanze freonu

Příspěvek od Akord »

Neohreje se, pokud dovolíš, aby se díky tepelným ztrátám v izolaci část kapaliny odparila. Takhle se ochlazuje každý zkapalnený plyn. Drobný úbytek par pak stlačíš už jen drobným kompresorem, a je to zpátky(jen zlomek výkonu z expanzního stroje).

Vysokotlaké čerpadlo není kvuli regulaci, ale jako zdroj vyšší tlakové hladiny potrebné pro expanzní stroj.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Expanzní stroj

Příspěvek od Jim68 »

Když já tu kapalinu po cestě ohřívám a ona se tím natlakuje...? Proto je tam ta rezonance, aby to mělo stabilní tlak páry :roll: Je to taký parný strojček...Něco jako freonový motor. ;)


Jim68
Be happy!
beldy
Starší člen
Příspěvky: 170
Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
Bydliště: Podtatransko
Dostal: 2 poděkování

plyn

Příspěvek od beldy »

Pri tankovani skvapalnenych plynov treba nechat priestor skrz roztiaznost kvapaliny, Kvapalina sa roztahuje, ale pritom sa tvari ze je nestlacitelna, takze kludne dokaze roztrhat v podstate lubovolne hrubu tlakovu nadobu. Videl som uz roztrhane bomby na propan-butan v krorych bol propan-butan. Inak scrolla uz mam doma, cez vykend ho budem rozoberat skrz odstranenia spatneho ventila, tak potom tu zavesim nejake fotky...


Sebestačnosť = SLOBODA!!!
spaceball
Zasloužilý člen
Příspěvky: 614
Registrován: úte 05 kvě 2009 20:25
Bydliště: 48°15'N 16°22'E

propan butan

Příspěvek od spaceball »

Propan-butan lze zkapalnit buď tlakem nebo teplotou. V kapalném stavu je to 1:260
plynného objemu. Zapalovač na kapalný butan - umělohmotná "bomba" zcela odolá tlaku
a tím pádem zůstává plyn kapalný i při pokojové teplotě. Roztrhnutí hrozí buď při
mechanickém poškození nebo teplotou (vyšší jak 50st.C). Při plnění se nikdy nepodaří
beze zbytku zaplnit celý prostor - ani u zapalovače (musel by se použít nějaký
ventil pro odvzdušnění, nebo celou nádobu ponořit do kapalného plynu).
Kapalný vodík, kyslík, dusík... se musí nechat odvětrávat. Existují speciální kryogenní
nádrže, ve kterých kapalný vodík vydrží 4-6 dní bez odvětrávání (problém tepelné izolace)
v použití pro hybridní auťáky.

Obrázek


Spaceball Obrázek
_________________
To není průmyslové znečištění, co poškozuje naše životní prostředí. Jsou to nečistoty ve vzduchu a vodě, které za to mohou. G. W. Bush
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Expanzní stroj

Příspěvek od Akord »

Jim68 píše:Když já tu kapalinu po cestě ohřívám a ona se tím natlakuje...? Proto je tam ta rezonance, aby to mělo stabilní tlak páry :roll: Je to taký parný strojček...Něco jako freonový motor. ;)
Já vím, že nápady se kradou, ale není tomu tak vždy, krome toho bývá vetšinou vetší problém zarídit výrobu, a docela čekat, než pomalu neco nakape, starty bývají vleklé, naši páni si to pletou s lichvou.
Kdybys uvedl aspoň bod varu, tak by byl ten tlak orientačne známý a vedelo by se, že nejde treba o kapalný dusík, napsals to moc obecne.
Kapalné médium potrebuješ dopravovat, to Ti žádná rezonance nezajistí, a když, tak tam stejne musí být neco jako ventily, a to se pak dá stotožnit s dopravním vysokotlakým napájecím čerpadlem. Proste neco, co dá k dispozici kapalinu o vysokém tlaku. Je moc možností, jak udelat takovéhle mechanicko-rezonanční stroje, ale málo z nich za neco stojí, probíralo se to tu podrobneji na více místech v souvislosti s volnopístovým rešením, nebo kmitajícím pístem, nebo klikovým mechanismem. Takový motor je reálne problém ustabilizovat a potíže s tím spojené prevyšují možné výhody. Videl jsem tento typ motoru nezvládnutím popisované situace i rozbitý. Akustické rezonance zas nebývají moc účinné, taky jsou s tím spojené konstrukční problémy.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Expanzní stroj

Příspěvek od Jim68 »

Hm, nic takového tam nemáme, díky, žádná mechanika, jen pár ....... Ani jsme to nezkoušeli, to je devatenáctý století. Ale běhá to a je to stabilní.... ;) Bod varu media volíme (teda to médium) podle potřeby klienta, někdo má teplo výš a někdo níž, ....Jsem se ale rozkecal... :shock:


Jim68
Be happy!
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

scroll

Příspěvek od Jim68 »

beldy píše:Pri tankovani skvapalnenych plynov treba nechat priestor skrz roztiaznost kvapaliny, Kvapalina sa roztahuje, ale pritom sa tvari ze je nestlacitelna, takze kludne dokaze roztrhat v podstate lubovolne hrubu tlakovu nadobu. Videl som uz roztrhane bomby na propan-butan v krorych bol propan-butan. Inak scrolla uz mam doma, cez vykend ho budem rozoberat skrz odstranenia spatneho ventila, tak potom tu zavesim nejake fotky...
Ahoj beldy, dávej pozor, až ho budeš testovat. Možná ho nejdřív rychle roztoč provazem na hřídeli a pak teprvá ho pořádně natlakuj, aby se nekousl... :roll:


Jim68
Be happy!
Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“