Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Elektrokolo

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: Rival

Odpovědět
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Elektrokolo

Příspěvek od Dr Meduza »

vlákno čisté - poo.

shanim elektromotor cca 1000W DC 24-60V
nemate nekdo neco levnyho?


Obrázek
martinq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1235
Registrován: pon 27 bře 2006 16:33
Bydliště: Prágl
Dal: 31 poděkování
Dostal: 203 poděkování

pračka

Příspěvek od martinq »

v každé pračce je motor 220V dvoufázový cca 650W při 2850 otáčkách, třeba by šel přemotat, hlavní je, že je víceméně zdarma, jenom odchytit někoho kdo veze starou pračku na sběrný dvůr, nebo do kovošrotu, přinejhorším zajít do opravny jestli se mu tam nějaký neválí, anebo přímo do kovošrotu a nebo na sběrný dvůr. je tam i druhý malý motorek na čerpání vody, ale otáčky a výkon netuším, neni popsaný.


Vím, že vím vše, aneb meditace o ničem.
oxy

Příspěvek od oxy »

Nevím pro jaký účel to má být, ale zkus použít 12V dynamo (ne altík) ze starého auta, při 24V by kolem 1kW mohlo dát.


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Taketo motory sa používajú vo vysokozdvižných vozíkoch na batekový pohon.
Výkon čerpadla pri 24V je cca 1 - 5 kW
Výkon pohonového motora podobný.
Ďalšia možnosť sú napr. vozíky na prepravu batožiny u dráhy...
Pekný motor bol aj v SMEP-ke / 24V , 1,5 kW ? /


Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

hm mas k necemu takovymu pristup?

no previjet motor se mi zrovna nechce :roll:
ale znamj mi poslal kontakt na jednoho cloveka, co prodava 28V 3kW stary dynamo, tak to by mohlo bejt dobry, jeslti nebude moc velky a tezky


Obrázek
ja

motor

Příspěvek od ja »

ja som mal motokaru na 12V pouzil som tam dynamo z trabanta. z neho sa robili aj brusky na 12V.neviem presny vykon ale tusim ze mi to tahalo okolo 40A pri strednej zatazi.


oxy

Příspěvek od oxy »

Taky mam zkušenost s dynamem s Trabanta, při 12V mi to táhlo jízdní kolo asi 35km/h. Bohužel baterka byla moc těžká. Jinak mám i motor z multikáry je to Balkankar a má výkon 2.8kW/72V/2800ot. - kdyby ti nestačilo to dynamo. Poháněl hydrauliku. Dělala se i verze na 24V.


Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

2 oxy: jak je ten motor velkej?


Obrázek
oxy

Příspěvek od oxy »

Průměr 15cm, délka 30 a má 20kg.


Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

hm to je docela krava motor

povodne sem chtel jenom malej lehkej skutr a nakonec z toho bude monstrum :twisted:


Obrázek
oxy

Příspěvek od oxy »

Na to by byl ideální nějaký AC systém s permanentním magnetem, ale je to dost drahé. Jinak pak asi to dynamo, je tak asi poloviční než ten 2.8kW motor.


Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

no AC ma sice spoustu vyhod, ale potrebuje uplne silenej menic, kdyz se chces dostat na trochu rozumny otacky :roll:
na to dynamo se pridela PWM z jednim tranzistorem diodou a par kondikama + ridici integrac a uz to frci 8)


Obrázek
oxy

Příspěvek od oxy »

To jo souhlas, ale za cenu menší účinnosti a větší hmotnosti. Zase je to ale za babku. Zkus mrknout na http://www.cyclestar.cz/elpohony.html - uplně dole. Je to sice jen 300W, ale něco na ten způsob. Je to i AC a řídící el. je v ceně. Je to nízkootáčkové tak s řízením asi není problém, jestli to má ale dostatečný krouťák bez převodů toť otázka. Někde na netu jsem viděl i variantu pro elektromobil vyvinutou u nás, bylo to v náboji kola a mělo to výkon řádově kW.


ZeusJuri
Stálý člen
Příspěvky: 69
Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
Bydliště: Ostrava
Dal: 1 poděkování

Příspěvek od ZeusJuri »

Někde na foru jsem četl, že ten nábojový pohon je nanic, že by musel být min. 750Wattový. Údajně je lepší použit samostatný motor a stávající převody (horské kolo) ale má to nevýhodu v tom, že se musí pořád šlapat.


I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

no slaby a predrazeny, ikdzy maj tam akci na baterky 12V 12Ah za, o tom uz se da uvazovat, de vo to, jak sou stary


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“