Mimův vyvíječ vodíku - pokus o repliku

Souhrn všeobecných informací nejen pro "Vodíkáře".
Odpovědět
občas_se_sem_kouknuvší

Re: Špatný zprávy

Příspěvek od občas_se_sem_kouknuvší »

Novák píše: --- a následným výbuchem.Celý problém jsem hledal v netěsnosti sacího ventilu. Byl to omyl.Vlivem vysoké spalovací teploty dojde k ohřátí elektrod zapalovací svíčky na teplotu samovznícení a následuje výbuch.Studené svíčky tento problém jenom posouvají v čase,ale problém neřeší.
--- aneb, jak se to dělalo kdysíváva dříve. Vždyť dnes je již taková halda nových a krásných materiálů, ale princip může být defuckto úplně stejný. Snad Ti to pomůže. 8)

Lubo, may sa. Pořád Tě sleduju. Už dlouho. ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


habana

Re: Špatný zprávy

Příspěvek od habana »

občas_se_sem_kouknuvší píše:
Novák píše: --- a následným výbuchem.Celý problém jsem hledal v netěsnosti sacího ventilu. Byl to omyl.Vlivem vysoké spalovací teploty dojde k ohřátí elektrod zapalovací svíčky na teplotu samovznícení a následuje výbuch.Studené svíčky tento problém jenom posouvají v čase,ale problém neřeší.
--- aneb, jak se to dělalo kdysíváva dříve. Vždyť dnes je již taková halda nových a krásných materiálů, ale princip může být defuckto úplně stejný. Snad Ti to pomůže. 8)

Lubo, may sa. Pořád Tě sleduju. Už dlouho. ;)
hele, ty občas sem kouknuvší, zrovna ty by jsi se měl možná přihlásit za plnohodnotného člena tohoto fora. Tedy jestli tě to nebude urážet, v nynější situaci. :roll: :roll:
... a pokud tedy jaksi taky již nejezdíššššš :roll: :roll:
Abys tomu rozuměl: když se přihlásíš, tak se tě třeba bude někdo moci na něco zeptat soukromou zprávou....
Navíc: Tvůj příspěvek má svoji váhu a rád bych ti přidal karmu. Ale nemohu, nejsi registrován. :roll: :roll:
Ta knížka ze který kopíruješ je mi ale velice povědomá, již jsem ji zde někde vidělllll. :roll: :roll:


PeTr1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 341
Registrován: úte 03 črc 2007 23:20
Dostal: 3 poděkování

Příspěvek od PeTr1 »

Kutil ma pravdu a to velkou.Tak co Mime kdy to konecne nekomu ukazes aby ten co to uvidi mohl prohlasit ano fungujeto.Ale toho se nedockame ze?To je u tebe uplne normalni vec.A rozhodne tady na foru nicemu neverim ohledne toho ze to jede.


habana

Příspěvek od habana »

PeTr1 píše:Kutil ma pravdu a to velkou.Tak co Mime kdy to konecne nekomu ukazes aby ten co to uvidi mohl prohlasit ano fungujeto.Ale toho se nedockame ze?To je u tebe uplne normalni vec.A rozhodne tady na foru nicemu neverim ohledne toho ze to jede.
Ano, kutil má naprostou pravdu, ale až na to, že to již zde bylo 100x řečeno.
...A Mimem nezodpovězeno.
Klec spadla.
Těžko ale dohledat, kdo je více postiženým.
Jen Mim možná ví, o čem mluvím. :roll: :roll:


habana

Re: Peter

Příspěvek od habana »

Novák píše:To těsnění je naprosto v pořádku.Mám ho schovaný,ale každou věc sem fotit nebudu.Uvědom si,že jsem tím motorem prohnal /spálil/ kýbl vody.Ani jsem si nedovolil ten vyvíječ pustit na plný výkon.
V týdnu byl u mne Ilem a celkem jsme se schodli v tom,že pokud to nejde jednoduše,tak ta kogenerační jednotka nemá žádný význam.Asi bych to časem vykoumal a upravil do stavu provozuschopného,ale to je podle mne špatně.Investovat tisíce nebo desetitisíce do úprav motoru pro dobrý pocit,že si můžu "draze" zatopit je blbost.Po osmitisících hodinách ten motor stejně skončí a pak zase znova a pořád dokola.Tudy cesta nevede.
To co dělá Iv je smysluplnější a některé pokusy mi napovídají,že má cenu se tomu věnovat.U Jeffa si o tom můžeme pokecat.

A co vlastně tedy dělá IV ????
...jestli tedy smím věděttttt?
Něco smysluplnějšího než Mim ? :roll: :roll:
Vim, sem strašnej vopruz a rejpalllll. ¨ :roll: :roll:
Anebó je to navopakkkk ????


občas_se_sem_kouknuvší

Re: Špatný zprávy

Příspěvek od občas_se_sem_kouknuvší »

habana píše:hele, ty občas sem kouknuvší, zrovna ty by jsi se měl možná přihlásit za plnohodnotného člena tohoto fora. Tedy jestli tě to nebude urážet, v nynější situaci. :roll: :roll:
... a pokud tedy jaksi taky již nejezdíššššš :roll: :roll:
Abys tomu rozuměl: když se přihlásíš, tak se tě třeba bude někdo moci na něco zeptat soukromou zprávou....
Navíc: Tvůj příspěvek má svoji váhu a rád bych ti přidal karmu. Ale nemohu, nejsi registrován. :roll: :roll:
Ta knížka ze který kopíruješ je mi ale velice povědomá, již jsem ji zde někde vidělllll. :roll: :roll:
díky za odpověď, ale vezměme to popořadě,

1) Situace je tu sice už nějaký ten pátek dosti podivná, ale pokud se mne chce kdokoliv zeptat na cokoliv, tak mu odpovím i veřejně, neslibuji však, že odpovím vždy a na vše. To budu raději statečně mlčet.

2) Víš ono je to asi tak, že pokud mi chceš přidat karmu, tak mi ji klidně přidej jenom imaginárně, protože já si na vyznamenání moc nepotrpím (kdo to má potom pořád přendavat na pyjamo a zase zpátky, že ??) :?

3) Myslím, že tato knížka tu na fóru ještě citována nebyla, dost možná si to pleteš s Mimem zmiňovaným titulem "Plynná paliva pro pohon automobilů" autorů: Tůma-Frček. Tato publikace je o chlup mladší a jako 13tý svazek ve své edici "Knižnice odborného vzdělávání" ji vydal Orbis roku 1947 v nákladu 3500 výtisků. Takže jich už na světě asi moc nebude (i když, třeba tady je k mání za dvě kilča http://www.zelenka-veterani.cz/foto/2110.jpg ).

4) Hlavu - patu. No, budu jedině rád, pokud to komukoliv pomůže, např. i zamyslet se alespoň trochu jinak (nebo třeba zbavit se naučených klišé).

5) Co se toho týče, tak dávam do placu jednu docela starou myšlenku(zde zjevně kacířskou) :
Což takhle nacpat vodík (BP) do klasického Diesla?? Za války se takto docela běžně předělávaly zmíněné motory z nafty na generátorový plyn (CO + H2). A zapalovalo se to potom vstříknutím docela malé kapičky lehce vznětlivého oleje. Toť vše.

6) A když už jsme u těch nafťáků, tak přidávám navrch ještě jednu malou třešinku. Bronsnův motor. :shock:

Cituji: První Dieslův motor pracoval úsporně. Spotřeboval málo nafty. Byl však velmi složitý, drahý a vyžadoval mnoho obsluhy. Proto se hledělo motor zjednodušit. Chopil se toho holandský inženýr Jan Brons (zvaný Bronzovej Honza) a provedl to vskutku radikálně.

a zbytek najdete v příloze ;)

Závěr pojednání o tomto motoru, díky němuž se přestal pro některé "drobné" nedostatky používat, je sice drobným zklamáním, ale pro naše účely by to, si myslím, nemuselo moc vadit, zvláště pokud se to zkombinuje s dalšími známými principy. :idea:

Hezké zamýšlení vám všem přeji, třeba nad tím, že naši předkové vskutku nebyli žádní blbci.

A že my zase máme k dispozici ty krásné nové a moderní materiály.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zkušenost

Příspěvek od 1220 »

Rok a půl jezdím 2l autem na LPG a podle doporučení užívám kvalitní
olej Shell .Jednou jsem tam dal nekvalitní z Lidlu za 299 Kč 4l a olej se změnil po dvou měsících v emulzi . Po návratu ke kvalitnímu oleji vše dobré opět. Napadá mně k tomu, že lze motor provozovat i na vyšší teplotě než 80 st celsia a použít slick, možná by to chtělo BP vstřikovat,
ale tam není jistota, zda nevybuchne při stlačování.
K.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Ahoj Habana

Příspěvek od sano »

ahoj,

jedna vec je, že tí, ktorí tvrdia ´že majú vyvíjač, resp že jazdia nepodali dôkaz.
Druhá vec je, že to nie je dôkaz, že sa na vodík nedá jazdiť. Aj to, že Novák sa stretáva so začiatočníckymi ťažkosťami, nie je dôkaz toho, že to v princípe nejde.
Problém je v tom, sa na fóre zbytočne klame. Je to dôsledok toho že sa jasne neurčili pravidlá. Síce v úvode sa píše, že fórum je na podporu...., ale v praxi vysoké duchovné bytosti, ktoré viedli toto fórum totálne sklamali. &ukzali sa ako hamižníci/ hamouni/.
Ba dokonca sú aj takí ako Ilem, ktorí tento princíp hamižnosti povýšili na cnosť. Viď jeho povídání o zlatom dole.
východisko je len v tom,že sa jasne určia pravidlá ako overovať výsledky tých, ktorí budú tvrdiť , že niečo majú. Iste určite niektorí odpadnú, ale nebude ich škoda. Aspońpodľa ich doterajšieho prínosu pre fórum. Chybou bolo vyhlásiť pokus o repliku mimovho vyvíjača, bez riadneho overenia, či mu to funguje. Ale nechcem byť po bitke generálom. doplatili sme na svoju dôverčivosť, čo svedčí skôr o dobrej povahe tých, ktorí tomu uverili.

Takisto je chybou od Nováka, že posudzuje svoj úspech len podľa toho že sa mu nepodaril dlhodobo prevádzkovať motor. asi nie je dôležité vyriešiť už vyriešené. V zahraničí sa dajú lacno kúpiť návody ako prevádzkovať motor na BP.
Dôležité je , že má vyvíjač. je zatiaľ jediný, kto ho má a prevádzkuje ho
na motor. ostatné sa vyrieši.
Dosť trieštime sily. mali by sme viacej si dôverovať a spolupracovať. nik nie je univerzálny natoľko, aby nepotreboval pomoc ostatných. Prvý, kto ponúkol spoluprácu na stretnutí bol Novák. A zatiaľ jediný. Ostatným to nejako nevychádza. Novák sa dostal ďaleko s vyvíjačom. na tom s treba stavať. Môže to pomôcť jemu aj ostatným.myslím že spolupráca sa dá organizovať aj tak, aby nerušila prípadné obchodné nároky hlavného riešiteľa.
majte sa.
Pozdravuje vás viac teoretik ako praktik
sano


belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Re: Ahoj Habana

Příspěvek od belamachina »

sano píše:V zahraničí sa dajú lacno kúpiť návody ako prevádzkovať motor na BP.
1/ kde sa daju zohnat ?
2/ za kolko?
3/ su overene praxou?


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: Ahoj Habana

Příspěvek od chiq »

belamachina píše:
sano píše:V zahraničí sa dajú lacno kúpiť návody ako prevádzkovať motor na BP.
1/ kde sa daju zohnat ?
2/ za kolko?
3/ su overene praxou?
http://stores.homestead.com/hydrogengar ... BOOST+KITS


y

Re: Zkušenost

Příspěvek od y »

Karel m píše:Rok a půl jezdím 2l autem na LPG a podle doporučení užívám kvalitní
olej Shell .Jednou jsem tam dal nekvalitní z Lidlu za 299 Kč 4l a olej se změnil po dvou měsících v emulzi . Po návratu ke kvalitnímu oleji vše dobré opět. Napadá mně k tomu, že lze motor provozovat i na vyšší teplotě než 80 st celsia a použít slick, možná by to chtělo BP vstřikovat,
ale tam není jistota, zda nevybuchne při stlačování.
K.
Neplašte sa . V tom oleji to nebude. Jazdil na PLG asi od roku 1995. Používal som iba najlacnejšie oleje a automaticky som predlžil výmenu oleja na dvojnásobok. Dokonca na novej Felícii (priamo z predajne išla na prestavbu, predajca zúril, stratil som záruku, nikdy som ju nepotreboval) som prvú výmenu oleja absolvoval až na 35 tis. km. Jazdila do 150 000 km, potom ju ukradli. Žiadny problém nebol. Všetky výmeny oleja neboli skôr ako 25000 km. Prečo? Lebo som predtým jazdil na Formane tiež na LPG. Mal som možnosť potom vidieť motor rozobraný . Zvnútra bol biely. Felíciu som kúpil na protihodnotu za ten Forman. Keď predajca zistil, že jazdila takmer celý čas na LPG ani ju nevystavil, stál niekde v skladoch mesiac, potom značkový predajca!!!!! odtočil na tacho zo 140000 km polovicu a tak ju predal. Nakupujte u odborníkov.

Teraz jazdím už druhé auto na CNG. Výmeny olejov 25-30000 km. Žiadny problém, teraz tam nechávam domácu polosyntetiku.

Y


y

Re: Peter

Příspěvek od y »

Novák píše: V týdnu byl u mne Ilem a celkem jsme se schodli v tom,že pokud to nejde jednoduše,tak ta kogenerační jednotka nemá žádný význam.Asi bych to časem vykoumal a upravil do stavu provozuschopného,ale to je podle mne špatně.Investovat tisíce nebo desetitisíce do úprav motoru pro dobrý pocit,že si můžu "draze" zatopit je blbost.Po osmitisících hodinách ten motor stejně skončí a pak zase znova a pořád dokola.Tudy cesta nevede.
To co dělá Iv je smysluplnější a některé pokusy mi napovídají,že má cenu se tomu věnovat.U Jeffa si o tom můžeme pokecat.

Každá koge po 8000 hod. potrebuje GO aj na zemný plyn. Aj tak je to výnosné pre majiteľov. Jej plnenie čímkoľvek lacnejším ako zemný plyn je obrovská výhoda. Naopak, spoluspaľovanie BP so zemným plynom v kotloch s problémami a ušetrení pár tisíc Sk za sezónu je iba cesta ku konečnému riešeniu - kúrenie na 100%ako náhradu zemného plynu. Potom to má význam. Kým to tak nebude dovtedy je to hračka, drahý RC model. Práve tu platí tvoje dobrý pocit, že múžu draze topit je blbost. Musíš k tomu započítať aj náklady na vývoj, atd.

Takže, máš zlého poradcu. Venuj sa koge a nerieš kotly. Nechaj to iným. Využitie v koge má dvojnásobný efekt oproti obyčajnému hlúpemu priamemu spaľovaniu v kotloch.

Samozrejme prínosom bude aj spaľovanie v kotloch. Postupne však každý príde nato , že koge je cesta. TAkže aj IV -ova robota skončí pri koge.

Y


Uživatelský avatar
Marteen
Stálý člen
Příspěvky: 86
Registrován: pát 14 zář 2007 19:42

Teplota horenia BP

Příspěvek od Marteen »

Otazka pre Novaka.
Je mozne, ze si mal bohatu zmes? H2 : 02 buchne v pomere 4% - 76%.

Teplota horenia BP je zavisla od bohotosti zmesy. Urcite si robil pokusy s mnozstvom vzduchu. K akemu minimalnemu pomeru BP:vzduch si sa dostal ked motor este bezal? (asi sa to tazko meria).


občas_tady_šmírující_:)

Re: RE pro novou přezdívku

Příspěvek od občas_tady_šmírující_:) »

Novák píše:na BP to nepojede,ale na vodík ano.Vstřikování do komůrky a je po ptákách
- proč myslíš, že na BP ne ???
- Lubo, nechtěl bys to téma ohledně Dieslů, jakožto motorář/mechanik, trochu více rozebrat (proč Ano/ proč Ne)??? Nikomu ostatnímu se té kacířiny zjevně moc nechce (a já bych chtěl oponenta, neva?), díky Ti předem.

A pokud se rozvinutí této myšlenky zapojí i kdokoliv jiný, tak budu samozřejmě jedině rád.

add to Luba: zkus na BP před spálením v motoru hodně působit UVCčkem. A buď přitom, prosím, hodně moc opatrný !!!! ;)


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Ahoj Habana

Příspěvek od Ilem »

sano píše: Ba dokonca sú aj takí ako Ilem, ktorí tento princíp hamižnosti povýšili na cnosť. Viď jeho povídání o zlatom dole.
sano
Sano, velmi si tě vážím, ale tady jsi mimo mísu. Já jsem nepovýšil princip hamižnosti na ctnost. Jen se umím koukat kolem sebe a vidím, že žiju mezi lidmi, ne mezi anděli. To je jen realita, a je mi z toho stejně mizerně, jako tobě. Pokud to nevidíš, asi žijeme každý v jiném světě. Můžeme si o tom popovídat na srazu.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Odpovědět

Zpět na „Rozklad vody a vodík - všeobecně“