Stevia

Moderátor: aNONym

Marty
Stálý člen
Příspěvky: 38
Registrován: pon 03 bře 2008 22:13
Dostal: 2 poděkování

Stevia

Příspěvek od Marty »

Kde v nasich koncinach lze sehnat tuhle rostlinu? Ma nekdo zkusenosti z pestovani? Pripada mi to jako velice zajimava nahrazka cukru i sladidel, ale chybi zkusenosti. Poradi nekdo ??


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

stevia,

Příspěvek od sano »

Nie som odborník. Mám len malé skúsenosti.
Pestujem ju už tri roky. Mám dve matečné rastliny. Tohto roku mi v zime zakvitla. Odložil som semená, ktoré majú majú mať podľa literatúry zlú klíčivosť. Na budúci mesiac ich vysejem. Vyzerajú ako semená púpavy( pampelišky(. Dajú sa množiť na jar aj odrezkami, ale to som ešte neskúšal.
V zime celkom dobre prežila pobyt medzi dvomi oknami v starom dome. V lete neprežije pobyt doma. Potrebuje ísť von na na záhon. Keďže korení plytko, potrebuje často zalievať. Nerobí jej dobre časté vyschnutie. Pri teplote pod 8 stupňov ju dávam dovnútra.


morse59
Starší člen
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 22 úno 2007 19:32
Bydliště: hradec králové
Dostal: 5 poděkování

Stevia

Příspěvek od morse59 »

Ahoj. Vloni jsem ji viděl normálně v zahradnictví v pucláku za Kč 60.-
Na netu jsem ji našel taky,pošlou semena ,ale nevím za kolik. Myslím si , že je to dnes už tak moderní rostlina,že jí budou mít v každém větším odborném podniku. Ahoj


Návštěvník

Re: Stevia

Příspěvek od Návštěvník »

Marty píše:Kde v nasich koncinach lze sehnat tuhle rostlinu? Ma nekdo zkusenosti z pestovani? Pripada mi to jako velice zajimava nahrazka cukru i sladidel, ale chybi zkusenosti. Poradi nekdo ??
Jako léčivky, pošlou i dobírkou:

http://www.zahradnictvikruh.cz/Katalog2 ... A=&JAZYK=1
1 sazenice 69.-

http://www.krakonosovozahradnictvi.cz/r ... zdravi.htm
2 sazenice 120.-


Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava