Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Autobaterie - provoz a údržba

Praktická část fóra.

Moderátor: Rival

Odpovědět
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: startování v zimě

Příspěvek od poota »

aNONym píše:A nějaké tipy speciálně pro diesly bys ve své sbírce náhodou neměl?
Neměl - tedy z vlastní praxe, neb jsem nikdy vynález páně Dieselův neprovozoval.

Jinak z doslechu vím o ponorném vařiči zabudovaném do kapalinového chladicího okruhu. Při zapnutí (na běžné síťové napětí) dokáže za jistou dobu příjemně rozehřát promrzlý motor na teplotu, při které chytá ochotněji. Podmínkou je přívod 220V, což každý nemá. Také neznám přesnou definici "jisté doby" - zřejmě závisí na typu motoru a "termosifonovosti" chladicího okruhu.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Jova, NON

Příspěvek od Ilem »

Mimo téma (offtopic)
Díky oběma za objasnění místa uložení rozptylového bočníku u MOTu. Jinak rozptylky znám. Moje diplomová práce kdysi v podstatě spočívala v nahrazení rozptylek polovodičovým obvodem.

Jovo, svarinfa.cz jsem nenašel. Je to tak správně?


"Dum spiro spero"
Ciceron
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Jova, NON

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
spíš to bude http://www.svarinfo.cz/
případně http://www.svarbazar.cz/

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Jova, NON

Příspěvek od Ilem »

Mimo téma (offtopic)
Ajo, 1. pád svarinfo, 2. pád svarinfa. Už nebudu pít :oops:


"Dum spiro spero"
Ciceron
aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1476
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 7 poděkování

Re: startování v zimě

Příspěvek od aNONym »

poota píše:Jinak z doslechu vím o ponorném vařiči zabudovaném do kapalinového chladicího okruhu. Při zapnutí (na běžné síťové napětí) dokáže za jistou dobu příjemně rozehřát promrzlý motor na teplotu, při které chytá ochotněji. Podmínkou je přívod 220V, což každý nemá. Také neznám přesnou definici "jisté doby" - zřejmě závisí na typu motoru a "termosifonovosti" chladicího okruhu.
Podobně jsme to tak kdys za totáče řešili u služební škodky, abychom se měli jak dostat z odpolední šichty. ;) Non

To se vždycky na zem pod motor postavil infrazářič (s topnou "vaničkou") nasměrovaný nahoru. Fungovalo to velmi spolehlivě i v těch netřeskutějších mrazech. Teda až na jednu výjimku, kdy to šla "pod auto umístit" jedna kolegyně (byl totiž nějakej fofr a všichni technici byli silně zaneprádněni). Měli jsme tudíž nádherně vyhřátý prostor kufru, ale motor "vzadu" byl studenej jak psí čumák. :o :shock: :roll: :lol: :lol: (smajlíci vyjadřují náladu osádky vozu po zjištění faktu)


The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1476
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 7 poděkování

Re: Jova, NON

Příspěvek od aNONym »

Tak tenhle bastl ze zmíněných stránek je fakt povedenej. :lol: Non

Vypadá skoro jako vnitřek některých zařízení prodávaných vietnamskými prodejci. :D

Obrázek

"Převinutý MOT jako výkonný zdroj 12V na startování vozidel nebo napájení autohifi" ( http://www.svarbazar.cz/phprs/rservice. ... 2008031901 )


PS: Ale tohle je nádherný: "Desatero elektrosvářeče" http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2009031101 . :)


The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Re: mno...

Příspěvek od Pego »

jarda ovčák píše:dýzl....
:good: dik moc, take sem poridil dijzla, toz se mam co ucit. pri -21 sem musel zhavit na 3 krat a dvakrat tocit, ale pak chytl parchant :D


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Ohřívání motoru

Příspěvek od poota »

S tím ohříváním motoru opatrně - když se to přežene, tak motor sice může "chytit", ale místo vrrr dělá plamínky :!:

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

mno...

Příspěvek od jarda ovčák »

Přijde na to, co máš za dýzla.... Páč drtivá většina nejlépe chytá tři vteřiny po zhasnutí kontrolky žhavení....Souvisí to s tepelným náběhem a setrvačností, ev tepelnou hodnotou jednotlivých svíček. Pokud nejsou z jednoho vrhu, mívají různou tepelnou hodnotu a žhaví každá jináč, jináč dlouho na různou teplotu. Pak se chudák starter i baterka zapotí.Jenže, většinou se mění jedna žhavička a je nám buřt, co tam je původně....
Jináč v nouzi stačí na hodinku jednoplotýnkový vařič pod vanu a heá heá. Kontraproduktivní je nahřívání hlavy horkovzdušnou pistolí neb fukárkem. motor obelstíme, tedy tepelné čidlo, že je motor teplý a logika uzná za vhodné NEŽHAVIT....
Jináč elektrický nahřívátko funguje skvěle, termostat se po chvilce pootevře a už to fičí.
Já už auto bez nezávislého topení nekoupím. Nebo přikupím. Naprogramuje se hodinka, kdy má být motor, ev i interier vozu vyhřátý na konkrétní telotu. vyhřátí je zhruba decka paliva....
Je krásné lézt do auta s rozmrzlými skly a akorát topinkovou teplotou.Je vám úplně buřt, ešli bylo minus 30 nebo 70.......


Powers
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: pon 27 črc 2009 14:17
Dostal: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

aut

Příspěvek od Powers »

auto diesel jetta II 1993

ja nekedy zhavim 2x

kontrolka svieti potom zhasne 4s počkam potom sa ozve zvuk jako ked strunka zepne a štartujem vtedy štartuje naj ... do aut sa moc nevyznam takže tak..


O elektrine nevim nič ...
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

...opakuju dotaz...

Příspěvek od martin11 »

...jak naředěnou kyselinu mám nalít při rekonvalescenci akku...dotaz zněl...mám 98% H2SO4...v jakém poměru kyselina :voda při dané koncentraci kyseliny..../ kolika% roztok mám udělat...??....ví to někdo...???.../ dík martin11 :lol: p.s nemám hustoměr, takže 32Bé mě nic neříká... :oops:


... věřím, že se " TO " povede ......
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: ...opakuju dotaz...

Příspěvek od la »



martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: ...opakuju dotaz...

Příspěvek od martin11 »

....laďo dík :good: ...to je ono...38%...kyselina patří do nového akku../ nebo propláchnutého./ mám doma kyselinu p.a ještě z doby kdy jsem patlal barevnou fotografii doma...teď dojde k využití.... :idea: martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
SEDYPETA
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01 pro 2008 16:58
Bydliště: Daleké Popelice
Dostal: 5 poděkování

varta 140 Ah

Příspěvek od SEDYPETA »

SERVUS CHLAPCI
nedávno jsem koupil traktor na náhradní díly.
Před dvěma lety kleknul a majitel ho nechal tak jak ho pritáh. Je v něm baterka 140 Ah, jak je stará netuším. Na svorkách je napětí 2,55 V.
nevíte co bych měl udělat abych jí nezničil ?
Příde mi trochu tvrdé jí po dvou letech nečinosti nakulit 2 A nabíjecího proudu, s ohledem na to že nová baterka 140Ah stojí ani nevim kolik, ale určitě 5 000 a víc.
abych nezapoměl, je to varta
za odpověď předem děkuji.


NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: varta 140 Ah

Příspěvek od NAVAR »

Podobnou baterii jsem měl a zkoušel jsem jí přemlouvat a páchat na ní pokusy, bohužel mi to nevyšlo. Při napětí 2,5V je již vstupní odpor tak velký že se Ti nepovede nakulit tam 2A, to by muselo být napětí víc jak 40V a to by jí nesvědčilo.
Baterie bude mít zasulfatované desky až hrůza. Jakmile se baterie nechá stát několik dní ve stavu kdy má tuším pod 2V na článek je to většinou konečná.
Zkusil bych snad jedině baterii vylít nalít a vypláchnout peroxidem, znovu nalít elektrolytem a pak zkusit pulsně nabít nabíječkou co doporučoval A&(F).
Vzhledem k ceně baterií díky ekoteroristům to za pokus stojí.
Měj se.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
Odpovědět

Zpět na „Dílna“