Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Autobaterie - provoz a údržba

Praktická část fóra.

Moderátor: Rival

Odpovědět
id77777
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: pon 26 pro 2011 16:23
Dostal: 1 poděkování

Re: auto- co se slabou autobaterii..

Příspěvek od id77777 »

Ďěkuji ti p. Elektro za názor, to propojení funguje i s dvěma slabšími bateriemi, kdy výsledná kapacita je bud stejna jako u nove, či ještě silnější- odzkoušeno osobně 2,5 roku funguje...samozřejmě něco za něco, kdy v autě je další zátěž a vodiče navíc...Honza.


ťuťu
Starší člen
Příspěvky: 148
Registrován: pát 06 kvě 2011 8:48
Dal: 3 poděkování

Re: auto- co se slabou autobaterii..

Příspěvek od ťuťu »

id77777 píše:
Ďěkuji ti p. Elektro za názor, to propojení funguje i s dvěma slabšími bateriemi, kdy výsledná kapacita je bud stejna jako u nove, či ještě silnější- odzkoušeno osobně 2,5 roku funguje...samozřejmě něco za něco, kdy v autě je další zátěž a vodiče navíc...Honza.
A úplně nejlepší je dát tam paralelně dvě baterky v dobrém stavu, pak se kapacita obou sčítá a máš jistotu.

Naopak snažit se ze dvou pochybných baterek udělat náhradu za jednu zdravou znamená zadělat si na problémy.


bigben
Starší člen
Příspěvky: 105
Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
Dostal: 12 poděkování

Re: auto- co se slabou autobaterii..

Příspěvek od bigben »

Paralelně bych nedal ani nové aku.V mém bývalém zaměstnání jsme měli dizlgenerátor(čkd-velikost chatičky) a startoval se dvěma paralelně spojenýma aku.Po půlroce začalo dělat problém samovybíjení a až po odpojení jedné baterky bylo vše vpoho a startovalo bez potíží.


ajakoamper
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: pon 22 čer 2009 19:35
Bydliště: Choceň

Re: auto- co se slabou autobaterii..

Příspěvek od ajakoamper »

Dovolte, abych reagoval, na vaše dohadování

Jlikož pracuji jako automechanik elektrikář, tak tento problém vám objasním blíže.
Zapojovat starou baterii je nesmysl, ato za:

1. Za tu směs silných kabelů na propojení ( min. průřez vodiče 50mm) ( po proříznutí izolace a zkratování, zaručeně vyhoříte)
2. Nějaký ten spojovacímateriál
3. Mít baterii, třeba v kufru vozidla nějak zajištěnou proti převrhnutí, protože v této době už k motoru není možno přidávat další věci páč u motoru již není místo
( z čehoš mi plyne délka kabelu v bodě 1. min. 3metry)
4. Chudák alternátor, který cpe proudy do baterie (baterií), zaručeně odejde do věčnýcj lovišť co nevydět nebo dříve
5. Když už člověk pojede a bude se mu v kufru dobíhet a vařit baterie, tak aby si nechal vysklít zadní okno, aby dostatečně vyvětral výpary
a další a další věci

Moje řešení, je to co by člověk dal za tento každý materiál navíc, tak koupit kvalitní baterii s vyšší kapacitou ( prostě to co se vejde do kastlíku)
A nekupovat nejlevnější značky Polské, Čínské a podobné výroby, aby ušetřil ( zaručuji že je do 4let po ní), ale kupit kvalitní výrobek typu VARTA, BOSCH, BANNER nejvyšší třídy, která zaručeně vydrží min. 6let provozu., která je přibližně o cca max.50% dražší než "levná sračka"

Můj závěr,
starou baterii max nabit, nastartovat s ní přes kabely a znova uskladnit.
Nebo koupit novou kvalitní baterii, ale pozor na e-shopy.
V kamených obchodech, nebo servisech je sice dražší, ale pokud ji budete reklamovat, máte to kousek a u správného prodejce vám zapůjčí náhradní
nemusíte platit poštovné
A baterie se točí, což znamená, že každý půl rok přijede dodavatel s novýmy kusy a vymění tzv. ležáky (čímž odpadává sulfatizace, protože je znovu přeměří dobijí a vyzkouší), to v e-shopech vám leží třeba 2roky a kdo potom takovouto baterii dostane do auta je akoráte nasranej chudák

Tak mi řekněte, kde jinde by jste chtěli teda šetřit


NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: auto- co se slabou autobaterii..

Příspěvek od NAVAR »

Souhlasím bez vyjímky.
Dobré je baterii napojit na "konzervátor" To jest malý adaptér a dokrmovat jí přes žárovičku co tam funguje jako "varistor".
Z praxe vím že takto opečovávaná baterie ještě socialistické výroby (vrch zalitý asfaltem) vydržela ve škodovce 9 let.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2442
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 470 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od lajos »

Milý zlatý, huž to nemohu čísti- kupte si vesmírné aku optima 50 Ah - startovací proud 850 A, ůbytek kapacity za rok stání 15%, při rozbytí kastle aku z něho nic neteče a funguje dál, v zimě při mínus 25 točí jako turbína, životnost asi 8 let, mám ho dva roky, kupoval jsem ho za 4500 před těmi dvěma roky, ale v zimě je k nezaplacení, na parkovišti ráno při jakémkoliv mínus točí jako v létě čerstvě nabytý(ostatní jen čumí). Má jedinou nevýhodu, mimo cenu, když dochází kapacita-točí do poslední chvíle jako když je nabytý a pak končí- je prázdnej. Po dvou letech mi s ním stálo auto 2 měsíce a zjistil jsem že je na nule(asi nějaká menší zátěž), vyndal, nabyl a funguje jako když jsem ho koupil-jo nemá omezený nabýjecí proud-100-160A, dá se na příslušné nabýječce nabýt do půl až hodiny.
Nemáme na to aby jsme kupovali levné věci a tohle je fakt vesmírná technologie.
V práci jsme používali Varty 100Ah, furt dolévat nabíjet-byly starší tak že když jsi potřeboval, většinou byli v hajzlu-mohl jsem určit jaké nové aku koupit-4ks pro několik stanovišť startování a od té doby nemusím myslet na akumulátory.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od poota »

Určitě máš pravdu, běžná baterie vydrží tak 4 roky a ke konci už na ni v zimě není moc spoleh.
Ale když si vezmeš, že 45 Ah koupíš běžně i kolem 8mi stovek, tak jich za cenu té "kosmické" máš pohodlně pět. I kdybys je provozoval pokaždé jenom dva roky, tak to máš na deset let vystaráno a vždycky "mladou" baterku. A přitom není vůbec problém je kupovat raději na podzim - když to uděláš po třech letech, tak je to v pohodě a i s dostatečnou rezervou.
To je jenom pohled s "druhé strany toho počítání".

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od NAVAR »

lajos píše:.. kupte si vesmírné aku optima 50 Ah - startovací proud 850 A, ..
Díky za typ. Tohle vypadá že je to dělané obdobně jak svitek kondíku takže vnitřní odpor bude menší než u deskové baterky.
Přesně tak.... levně koupený 3x placený.
I když u aut co mají dva akumulátory v základní výbavě to už je vcelku pálka.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2442
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 470 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od lajos »

Milí poota, s počtama 3x2 roky máš určitě pravdu, 45Ah aku za 800? pod tágem jsem je neviděl.
No suma sumárum: až bude týden -15 až 20 a třetí den ráno půjdeš startovat-budeš rád když se ti otočí startér, s optimou celý týden seš jako při letním provozu, howgh


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od poota »

lajos píše:.. 45Ah aku za 800?
Ale jo, najdeš snadno, třeba namátkou
http://www.perfektshop.cz/product/autob ... 60a-24203/
http://www.battery.cz/autobaterie-super ... 4409-v5021
shodou okolností jsou to jenom 44 Ah, ale dál už se mi hledat nechce.
Při větších mrazech se dá baterie odnést domů a startovat potom s "teplou" - konkrétně tuhle zimu se jednalo tak o dva týdny.
Jinak samozřejmě nic proti kvalitě, pokud ji potřebuješ a taky využiješ, tak si ji i rád zaplatíš.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od NAVAR »

Když jsem u té teploty, tak ono zhruba pro olověné akumulátory platí takové pravidlo že co stupeň dolů od 20-25C to dolů 1% z kapacity, takže když je -20C je baterie téměř na polovině normální kapacity.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Autobaterie - provoz a údržba

Příspěvek od poota »

Vlákno vyčištěné - poo.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Stejnosměrný proud

Příspěvek od poota »

Jak tak pozoruju věci a děje kolem sebe, občas narazím na nějakou "podivnost".

Stejnosměrný proud z autobaterky by měl být tím nejprimitivnějším z elektrických proudů, který proudí jenom do té doby, než se přeruší a pak už naopak neproudí.
Ale i on má některá "ale"!
Prozradily mi to LED diody, taková ta metráž, která se stříhá vždycky po třech diodách a každá ta trojice má natištěné příslušné odpory a propojky k těm dalším. Takže když se to připojí na baterku, tak to svítí. V pořádku, tak to má být.
Když se to odpojí, tak to nesvítí. Tedy jak kdy a jak jak.
Abych to vysvětlil blíž.
Když se odpojí oba póly a svorky jsou dost daleko od baterky, tak to opravdu nesvítí ani ve tmě.
Když se odpojí jenom jeden pól, v mém případě záporný, a svorka se nechá ležet nahoře na baterce, tak diody ve tmě svítí! Ne sice moc, ale dají se rozeznat žířící body. Divná věc, divná věc. Když se na odpojenou svorku přiloží prst, tak začnou ty potvůrky svítit daleko víc.
Podrobněji jsem úkaz nezkoumal, ale usuzuji, že se asi jedná o "bezdrátový" přenos nejspíš na základě nějakého pole, tedy něco ve smyslu indukce, která se dle vědů v případě stejnosměrného proudu konati naprosto nemá.
Čili se vědové mýlí buď v tom, že autobaterka dává stejnosměrný proud, a nebo v tom, že stejnosměrný proud se neindukuje, avšak v každém případě v tom, že proudový okruh stačí přerušit na kterémkoli místě vodičů, aby "elektrony přestaly proudit".

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1194 poděkování

Re: Stejnosměrný proud

Příspěvek od A(&F) »

poota píše:... a svorka se nechá ležet nahoře na baterce, tak diody ve tmě svítí! ...
... a nemáš jenom špinavej povrch akumulátoru ??? ... někdy je totiž vlivem vzlínání kyseliny lehce vodivý (i po jejím uschnutí) ... ;) ... stávalo se to především u starších aku ...

PeS: ... "nehoří, Péťo, ... jednou pro vždy nehoří" ... :D :D :D ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Teoretické Paradoxy

Příspěvek od poota »

:D Prověřím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Odpovědět

Zpět na „Dílna“