Autobaterie - provoz a údržba

Praktická část fóra.

Moderátor: rival

Odpovědět
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

pro Martina

Příspěvek od la »

Taky su zvědavý a jedno ucho,spirálové znám jen tyhle http://projektysipvz.gytool.cz/Projekty ... px?uid=846
ale zatím prakticky očima sem je neviděl. :shock:


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: pro Martina

Příspěvek od lajos »

Jo, jsou to oni


Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Re: baterie udržba

Příspěvek od A(&F) »

martin11 píše:zajímalo by mě, jaký smysl má ta destilka v meziprostoru.
... :D ... žádný tajemno v tom nehledejte .... ;) ... pokud si přečteš, jak upravit akumulátor pro snadný vypouštění spodem, tak je ti jasný, že tam tudy může následně unikat, ... a většinou taky uniká ... proto ještě to umístění akumulátoru do další nádoby s vodou ... vyzkoušeno ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: baterie udržba

Příspěvek od Ilem »

Díky, myslel jsem, že se to udělá pořádně, aby to neutíkalo.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Re: baterie udržba

Příspěvek od A(&F) »

Ilem píše:Díky, myslel jsem, že se to udělá pořádně, aby to neutíkalo.
... a napadá Tě, prosím, jakým způsobem spolehlivě utěsnit vypoušťáky ve spodní části akumulátoru? ... mě ne ... ta kyselina je děsná sviňa ... ta proleze vším ... :D


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Desulfatace ...

Příspěvek od A(&F) »

- http://cs.wikipedia.org/wiki/Sulfatace ...

... jak už zde podotknul Lájoš, je vhodné mít k akumulátoru připojen nastálo "desulfatátor" (někdy též zvaný "aktivátor baterií", popř. "regenerátor") ... je to zařízení, které se paralelně připojuje k akumulátoru a několikrát za minutu produkuje "velmi krátký silný vybíjecí puls" (3x 0,1s / 90-100A), čímž ale akumulátor ve výsledku dosahuje mnohem větší životnosti ...

- http://shop.fkt.cz/aktivator-olovene-ba ... o+dp65989/ ...
- http://shop.fkt.cz/aktivator-baterii-12-v-24v+dp113913/ ...
- http://shop.conrad.cz/websale7/Pulsni-regenerator-olovenych-autobaterii.htm

( http://www.alton-moore.net/graphics/desulfator.pdf ... http://home.comcast.net/~ddenhardt20126 ... desulf.htm ) ...

- PE 2/2007 - Desulfatizace a regenerace autobaterií ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Uživatelský avatar
wolf234
Starší člen
Příspěvky: 158
Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
Bydliště: u pajkovačky
Dostal: 9 poděkování

aku

Příspěvek od wolf234 »

Ja som mal v traktore baterku 125 akuma teraz som kupil 125 od nejakeho slovenskeho vyrobcu je na nej napisane že ma o 20percent večiu kapacitu a je o 100korun lacnejšia ale traktor s nou už nenatočim dal bi som tam ten aktivator ale neviem či tie impulzi nebudu mat nejaky vedlajši negativny efekt na alternator počul som že ak je to vkuse zapojene a auto par dni stoji tak to už nenaštartuje neviem ako bi mi to chytalo teraz pri -20stupnoch ked je každy Amper dobry


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: aku

Příspěvek od lajos »

Kristova noho vlku-promiň, o čem máš tušení, elektrika, aku??? Okamžitě to reklamuj, tak zas tak levné to asi nebylo.
Čo to je teraz kúpil? 125+20 proc to je 150, tak že ta stovka úspory se ti vyplatila?????
Nejsme tak bohatý aby jsme kupovali levné věci? nemyslíš


jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

mno...

Příspěvek od jarda ovčák »

Volfe, to nic neříká... hlavně co máš za trachtor.... Já mám 10145 a mám tam dvě 75ah a startujou sqěle. Předtím jsem měl dvě 100ah a nechtělo se tomu.
Bude to tím, že ty nový jsou bosch.
Taky nezapomeň, že pokud máš zetůrek, tak 80% startů dělá startér. A 80% startéru dělají futra....
Tedy ložiska uložení rotoru. Pak stačí na start zetůrka 80ah, s předehřevem 55ah.
Zetůrek myslím do 77ps s atm plněním. O krystalech a jejich morbidních mechanických ztrátách při startování to je jiná melodie. Dnes jsem udělal repas startéru na vw a motá to jak šílený. Pouze jsem vyměnil uložení rotoru.
a pokud jezdíš jen občas, popužívej dobíječku -udržovačku baterie. Já to mám na zásuvku a jak dojedu, mrsknu to tam a ráno to hvízdá jak formule 1 :shock:
Tímhle nabíjím a udržuju http://www.autodily-pracharna.cz/nahrad ... 00015.html
Vono, všechno chce svoje


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

hm

Příspěvek od lajos »

Občas bývá škoda vykládat, hrách na zeď, jdu spát. Promiň ovčáku ale s tou spirálovou jseš asi mimochodní první, ještě jsem to neslyšel, hlavně když s klasikou aku jseš v poho


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: aku

Příspěvek od Ilem »

U akumulátorů se udávaji dva údaje kapacita a startovací proud. Větší kapacita nemusí automaticky znamenat větší startovací proud. Může to být i naopak. Aktivátor nepomůže. Je to dáno konstrukcí amumulátoru.


"Dum spiro spero"
Ciceron
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

mno...

Příspěvek od jarda ovčák »

Pro lajos...
Určitě nejsem první, komu ukápla baterka. To, že to byla ta s šesti válcema místo bedýnky, to je náhoda. V baterkách se vůbec nevyznám, pouze píšu osobní zkušenost. Navíc vůbec netuším, jak ty baterky byly starý, v jakým stavu... Není to žádná recenze či hodnocení té které baterky. to ani omylem.... Natolik tomu nehovím.
Navíc ty válcový baterky jsou drahý jak čokoláda, takže nic moc pro šetřílka.Boška stojí polovic.
Jináč mi baterky ztrpčujou život , co vím, že existujou.Že ti vědátoři nejsou štondt vymyslet něco jinýho.... nějakej superkondenzátor, nebo tak cosi, něco nesmrtelnýho. Vždyť to je volova a volova.....


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: mno...

Příspěvek od lajos »

Jasně baterky nás serou bez ohledu na odbornost, staráš se o něho, občas na to zapomeneš, 2-3 roky a jde do kytek.
Tak že tu spirálovou recenzuji teď já a doufám že si počkáte 8-9 let než se ukončí. 50A nabíjení snáší v poho, tak že se dá za hodku a půl narvat.
Jo superkondenzátory by byli krása kdyby nestáli majlant každy kus


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: mno...

Příspěvek od martin11 »

mno....kdysi jsem měl takovej vrak AVII....a k tomu jsem měl startovací trafo....vážilo asi 8 kg...což nebylo na závadu...ale avie se s tím nastartovala :idea: ...na chvilku se odpojila baterie a instalace se napojila na toto trafo....Starterem to točilo třeba hodinu....no trochu se to trafo hřálo...tak mě napadlo.....tohle udělat ze svářečky....má někdo typek, nebo nápad..../ svářečku mám na mysli elektrickou...ne autogen :oops: / m11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

mno...

Příspěvek od jarda ovčák »

Blahoslavení rusáci.... používali startovací motory pístové, i turbínku.Nepotřebuješ káble a vona ta elektřina mrcha si stejně kolikrát dělá, co chce, ludra jedna......


Odpovědět

Zpět na „Dílna“