Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Motor s vodním pístem-Diskuze

Praktická část fóra.

Moderátor: Rival

1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Mill Maxův větrný motor

Příspěvek od 1220 »

Ladislave, Ladislave
a co oteplení vlivem vnitřního tření vody :roll: , nic ve zlým ;)Ale dáš li tam jednoho studenýho šediváka a jiskřiště, bude to celý zavřený natrvalo
V jačejce nejačejce ale z matroše hoodně čistýho. Navíc bez pohybu.
Po Vánocích to roztočíme, bude li nám přáno.
:oops: K.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Leccos se může točit

Příspěvek od 1220 »



la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

motor s vodním pístem

Příspěvek od la »

Ahoj.Tak že závěr ,složitá věc ,při špatné konstrukci,bum jen jednou nebo za chvilku.To by bylo k motoru s vodním pístem.la. ;) :smoke: :D PS:zatím??


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

k motoru zatím

Příspěvek od 1220 »

:hip: pro mne taky zatím .Píst tam musí chybět :idea:
K.


Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: motor s vodním pístem

Příspěvek od Ilem »

la píše:Ještě malá aplikace na vodík.Je to natolik šílené,že by to mohlo fungovat.Popis funkce:Vyvíječe (malé s VN) jsou stále pod napětím.Otevřeme li ventil 1 ponoří se vyvíječ 1,po uzavření ventilu a vynoření vyvíječe to scela jistě bouchne, těsně před tím musí být otevřen ventil 2 aby se voda mohla přemístit k vyvíječi 2 a po jeho uzavření a uzavření ventilu 1 se děj může opakovat současně s vodou se pohybuje píst,ale to už je pro znalce motorů co na něj připevní, osobně bych dal přednost magnetickému přenosu síly před mechanickým.Jen bych chtěl upozornit, že zařízení musí být dostatečně mechanicky tuhé ,aby první bouchnutí nebylo tím posledním .Ahoj.la. :pivko:
Řekl bych, že z tak malých vyvíječů ne bude za tak krátký okamžik dostatek hořlavého plynu, aby to něco výrazného mohlo dělat.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Tak mě to nedalo

Příspěvek od Ilem »

a hodil jsem na obrazovku svoji ideu motoru s vodním pístem. Pro hnidopichy - je to jen idea - vím, že například kliková hřídel má příliš velké vyložení na délku vedení plunžru. Nesedí ani průměry,...
Pro úplnost - je to čtyřtakt.
Pro přehlednost jsem nemaloval cirkulaci vody z důvodu její filtrace, protože se v ní budou částečně rozpoušťet výfukové plyny.

Proč nejsem zastáncem magnetického přenosu síly? Vezměte dva magnety, dejte mezi ně přepážku, která vydrží tlak, který je v motoru a pochopíte.

Membránu taky neberu, protože část energie utíká do stran.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ilem dne sob 10 lis 2007 11:55, celkem upraveno 1 x.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Ještě vysvětlení

Příspěvek od Ilem »

Pro ty, kteří nevědí, jaké ztráty mám na mysli u membrány trocha skládání vektorů.
Xová složka síly je v případě membrány pro nás nevyužitelná. Skutečná konstrukce membrán je taková, aby tato složka byla minimalizována, ale moc to, už z principu nejde.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

To jste všichni vymřeli?

Příspěvek od Ilem »

Čekal jsem spoustu kritiky, a ani jeden ohlas. Co se děje?


"Dum spiro spero"
Ciceron
WhileShewrMen
Stálý člen
Příspěvky: 28
Registrován: pát 09 lis 2007 4:09
Dostal: 1 poděkování

Re: To jste všichni vymřeli?

Příspěvek od WhileShewrMen »

Ilem píše:Čekal jsem spoustu kritiky, a ani jeden ohlas. Co se děje?
Ahoj Ile,
Sorry chlape, za sebe se moc omlouvám, neb jsuž od včerejka v práci, protože tu máme dost velkej průšvih, ještě jsem pořádně ani na dnešek nespal. Ale zítra snad už bude klid. Taky jsem čekal víc malůvek, ale i tak je dobře. ;)


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Pro Ilema

Příspěvek od la »

Ahoj.Magnetickým přenosem sil jsem myslel:http://www.essentia.cz/index.php?obsah=6&id=6 a k tvému řešení bych podstatné námitky neměl, jen vyvíječem při jeho vynoření bych nahradil svíčku.la


Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: To jste všichni vymřeli?

Příspěvek od Ilem »

Peter píše:
Ilem píše:Čekal jsem spoustu kritiky, a ani jeden ohlas. Co se děje?
Takhle bych to upravil já. Výfukové zplodiny tam nejsou, voda ubývat nebude, náplň vzduchu, nebo nějakého plynu může být trvalá, čtyřtakt není nutný. Problém bude v zapálení.
Nedokážu si představit reálné použití tohohle motoru.
Myslím, že kdyby nebylo potřeba probublávat vyvíječ vzduchem, tak by to Mim nedělal. A hlavně by to pořád nezdůrazňoval. Kdo ví, k jakým reakcím tam dochází.

Využití motoru? To nemyslíš vážně. Na co se používají motory?
Naposledy upravil(a) Ilem dne sob 10 lis 2007 17:52, celkem upraveno 1 x.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro Ilema

Příspěvek od Ilem »

la píše:Ahoj.Magnetickým přenosem sil jsem myslel:http://www.essentia.cz/index.php?obsah=6&id=6 a k tvému řešení bych podstatné námitky neměl, jen vyvíječem při jeho vynoření bych nahradil svíčku.la
MHD generátor ano. Už jsem o něm kdysi četl, ale já hlupák, hlava děravá... berlu mrazilku jsem zapoměl doma. Potom by to musel být dvouválec typu "boxer".
Pokud myslíš vyvíječem studenou fůzi, v okamžiku vynoření, tak i to by mohlo být řešení. Jen nevím, jak vyřešit opalování elektrod.


"Dum spiro spero"
Ciceron
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Pro Ilema

Příspěvek od la »

Ahoj.Musím s tebou opět souhlasit.http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 03&start=0
to opalování je vlastně jediné co realizaci brání.la


Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: To jste všichni vymřeli?

Příspěvek od Ilem »

Peter píše:
Ilem píše:
Myslím, že kdyby nebylo potřeba probublávat vyvíječ vzduchem, tak by to Mim nedělal. A hlavně by to pořád nezdůrazňoval. Kdo ví, k jakým reakcím tam dochází.

Využití motoru? To nemyslíš vážně. Na co se používají motory?
Kdy u toho motoru dochází k podtlaku nad "pístem"?
Při výbuchu dojde k zvýšení tlaku a zároveň k rozpuštění určitého množství plynu ve vodě. Při pohybu plunžru nahoru nevznikne podtlak, dojde jenom ke snížení tlaku nad vodním pístem a zároveň se uvolní plyny rozpuštěné ve vodě. To vytvoří, pro představu něco takového jako když zatřepeš flaškou se sodou a hned ji otevřeš. Zároveň dochází k vyvíjení plynu z elektrolyzéru, který ti zvyšuje tlak. Na probublávání tam nevidím žádný prostor.
Zapomeň na průběhy tlaků jako u klasického motoru.
Při trochu jiné konstrukci a s použitím MHD by to mohlo mít nějaký účinek.
Stále jde jenom o množství potřebné energie a výsledné energie.
Konečně se někam dohrabeme. Takže turbodmychadlo. Ten vzduch tam musíme dostat, bez toho to nepojede.
Tím, že to bude 4takt se rozpuštěné plyny z větší části uvolní už při výfuku. Je pravda, že tím také odejde část vyrobeného BP. S tím si zatím nevím rady.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3116
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 346 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní píst

Příspěvek od Ilem »

Chybí mi tam, co bude konat práci. V dosavadních motorech je to vzduch, který se nasaje studený, spálením paliva se ohřeje, tím expanduje a vyvíjí tlak na píst. Teplý vzduch je vyfouknut a děj se opakuje. Jak to bude fungovat tady?


"Dum spiro spero"
Ciceron
Odpovědět

Zpět na „Dílna“