Teorie výpočtu spotřeby vody v automobile

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

alternátor?

Příspěvek od gromit »

nedávno mi na škodovce "odešel" klínový řemen. Poznal jsem to celkem rychle - začala růst teplota motoru a zvýšily se otáčky na volnoběh.
Dá se z toho odvodit, že spotřeba motoru se po připojení alternátoru sníží (nižší otáčky=nižší spotřeba benzínu) :?:


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Karban

Re: alternátor?

Příspěvek od Karban »

No to si snad děláš legraci s takovým dotazem...?

:roll:
-----------
Otáčky po přetržení řemenu stouply díky menšímu zatížení, to je jasný.

Ale spekulovat o spotřebě...?
V tomhle režimu?

:lol:
Naposledy upravil(a) Karban dne úte 23 čer 2009 16:38, celkem upraveno 1 x.


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

alternátor?

Příspěvek od gromit »

ne, ale zajímal by mě spíš názor shnecka...

ale když tě to zajímá - ona se spotřeba na volnoběh s otáčkami nemění?


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Karban

Re: alternátor?

Příspěvek od Karban »

Spotřeba v litrech za hodinu se bude měnit dle režimu, v kterým motor pracuje.

Takže pro porovnání bude záležet na několika parametrech - nejekonomičtější otáčky pro běh bez pohonu alternátoru a s pohonem alternátoru se můžou trochu lišit.
Bez alternátoru stačí nižší, motor je méně zatížen.


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: alternátor?

Příspěvek od gromit »

podle změny otáček volnoběhu při různým zatěžování alternátoru (při jinak stejným nastavení motoru) by se teda dalo celkem snadno zjistit, kolik ten alternátor spotřebuje (ne přidá) z výkonu motoru, kdyby to někoho zajímalo. Proto jsem čekal, co na to shneck...


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

pokusný motor

Příspěvek od 1220 »

kamaráda též zde foristy měl alternárory 3. Vyvíjěč měl 4 m2 plochu elektrod, směsi to dávalo dost. Nastala úplná dekarbonizace ale bez separace kyslíku to holt nejelo dobře. Dalo by se říct , že bez PB (propan butanu) to jelo velmi špatně. Pokud vím tak někde na foru to zde je dost obstojně popsaný, řeší se pořád stejný věci.........
KDR :bye:


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: pokusný motor

Příspěvek od chiq »

Karel DR píše:...Pokud vím tak někde na foru to zde je dost obstojně popsaný, řeší se pořád stejný věci...
...a pokiaľ viem, tak sú tu popísané aj minimálne dve konštrukčné riešenia separácie kyslíka.


shneck
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: ned 21 čer 2009 18:11

Ještě jedno

Příspěvek od shneck »

Dobrá. Na ten prasklej řemen ani raději nebudu odpovídat, protože bych byl sprostej a celej ten můj dotaz napíšu ještě jednou...
Představte si kolo....normální jízdní kolo. Na něm je dynamo, nějakej reaktor třeba na výrobu cukroví (přijde elektřina vyrobí se cukroví) a jezdec. Jezdec se rozjede, dynamo se roztočí, vyrobí elektřinu, ta v reaktoru udělá cukroví a to cukroví sežere jezdec, dostane energii a popožene kolo....To je základní princip. Když jezdec pojede rychlostí 10km/h za spotřeby např. 1000 joulů, vyrobí třeba 10V což rektoru stačí na výrobu jednoho cukrátka. Kolik energie dostane jezdec z onoho jednoho vyrobeného cukrátka?

Na to sem se ptal. Je mi úplně u prdele účinnost alternátoru.

Ještě než mi začnete psát, že to vyrobí míň jak potřebuje, tak vemte v úvahu, že ostatní jezdci tam mají taky dinamo, ale místo rektoru na cukroví tam maj normální svítilnu, takže oba jezdci pojedou minimálně se stejnou spotřebou....Kterej jezdec je na tom lépe???

V jednom z mojich prvních příspěvků na tomhle tématu bylo psáno, že ani já nejsem přesvědčenej o tom, že by to mohlo pořádně fungovat, ale když mi tu pořád někdo něco cpe o tom, že to je blbost aniž by se pozastavil nad tim jak to je myšleno, tak to člověka vytočí a začne svoji myšlenku bránit.

Jinak - do atomovky taky nevkládaj Megaterawaty aby bouchala tak jak bouchá


Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

Cukrový?

Příspěvek od Dvell »

Tak to jednou vyzkoušej a po třech dnech padneš z toho kola polomrtvej..:lol:

(ty jednotky si tam trošku pomíchal ale já to snad pochopil..)

Ale pokud to tedy chapu spravne ty počítáš s tím že na tom budeš o špetku lépe než zbytek šlapajících..
Bohužel ty účinnosti s tím přímo souvisí, jelikož ten tvuj jezdec vyrobí 1000W ale reaktor udela jen 700W v cukrovi a jezdec stravi jen 500W (zbytek vyloučí bez užitku) takže tvůj jezdec je permanentně 500W v mínusu..

Ted u reálnýho zařízení: ze spalovacího motoru vezmeš 1000W a z generátoru odejde 700W elektřiny z toho vyrobíš 500W v kyslíku a vodíku
Pokud těch 500W přivedeš zpět do motoru ten z toho využije tak 200W takže si zabil ve strátách 800W jen to fiklo

Okolo účinností se to všechno VŽDY točí, to je to oč tu běží..
Kvůli účinnostem nemůže bežet do nekonečna elektromotor a generátor zapojenej na zacyklování..

Nevím co víc dodat nechci buzerovat nebo se do tebe obouvat klidně si to vyrob a odskoušej v tom ti nikdo nemůže zabránit..

Tohle musím citovat: "Dobrá. Na ten prasklej řemen ani raději nebudu odpovídat, protože bych byl sprostej a celej ten můj dotaz napíšu ještě jednou... " protože to je svatá pravda..
Jen tak na okraj výkon motoru pokud si správně spomínám se vypočítá P=Mk*2*3,14*n
Čiže pokud motor více zatížíš stoupne Mk a klesnou otáčky.. P je konstaní..

Ale zpět k jezdci, nebylo by jednodussi nez péct cukrový a krmit ho odpojit dynamo?

A jen jeden postřeh.. Alternátor nevyrobí nic "navíc" vyrobí tolik jak je zatížen.. připojís na něj 10W žárovku vezme od motoru 20W výkonu udělá z toho 10W elektriny a valí čím víc ho budeš zatěžovat tím víc bede brát motoru..připojíšli na něj 100kW žárovku (za předpokladu že by to snesl) vezme od motoru tolik kroutícího mometnu že se ani nerozjedeš..

S pozdravem

Dvell


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Já jenom dodám, že kdyby se dynama pro kolo delaly bežne kvalitní, tak zapnuté dynamo s odpojenou žárovkou by jezdec ani necítil, že se dynamo točí, ale okamžite by pocítil zátež už s 5W zapnutou žárovkou. Klasické dynama na kola mají účinnost dosti menší, než 50 procent, trebaže i tam je zapnutí žárovky cítit. Mají špatnou účinnost elektrickou i mechanickou. To asi nekdo udelal tem cyklistum naschvál, príliš se do toho zamontovala cena a hmotnost a nastavila se špatne laťka. Dneska kvuli tomu vynalézají revoluční dynama na kola, treba, kdyby kdosi tehdá chtel, mohl udelat omnoho lepší. Je pravda, že merný výkon altu neodym proti feritu zvedne, no ale šlo to nekolikrát zlepšit už za doby feritu. Pokud to nekdo rozebral, tak se na ty pólové nástavce vystrižené z plechu musel dívat jako hus do píva, vycházím z vlastního pocitu.


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ještě jedno

Příspěvek od gromit »

shneck píše:Dobrá. Na ten prasklej řemen ani raději nebudu odpovídat, protože bych byl sprostej a celej ten můj dotaz napíšu ještě jednou...
kdybys někdy seřizoval volnoběh, tak pochopíš o čem to bylo...
shneck píše:Představte si kolo....normální jízdní kolo. Na něm je dynamo, nějakej reaktor třeba na výrobu cukroví (přijde elektřina vyrobí se cukroví) a jezdec. Jezdec se rozjede, dynamo se roztočí, vyrobí elektřinu, ta v reaktoru udělá cukroví a to cukroví sežere jezdec, dostane energii a popožene kolo....To je základní princip. Když jezdec pojede rychlostí 10km/h za spotřeby např. 1000 joulů, vyrobí třeba 10V což rektoru stačí na výrobu jednoho cukrátka. Kolik energie dostane jezdec z onoho jednoho vyrobeného cukrátka?
třeba 100Pa?
ale mohl by to být zajímavý motivační systém do spining centra...
shneck píše:Na to sem se ptal. Je mi úplně u prdele účinnost alternátoru.

Ještě než mi začnete psát, že to vyrobí míň jak potřebuje, tak vemte v úvahu, že ostatní jezdci tam mají taky dinamo, ale místo rektoru na cukroví tam maj normální svítilnu, takže oba jezdci pojedou minimálně se stejnou spotřebou....Kterej jezdec je na tom lépe???
tipoval bych na ty se svítilnou - v noci si aspoň nerozbijou...
Jestli ti nezáleží na účinnosti, dej tam místo reaktoru na cukroví a svítilny elektromotor, ten propoj natvrdo s dynamem a šlapej jak o život... potom to dynamo i motor sundej a zahoď - kdy se ti pojede líp??
shneck píše:V jednom z mojich prvních příspěvků na tomhle tématu bylo psáno, že ani já nejsem přesvědčenej o tom, že by to mohlo pořádně fungovat, ale když mi tu pořád někdo něco cpe o tom, že to je blbost aniž by se pozastavil nad tim jak to je myšleno, tak to člověka vytočí a začne svoji myšlenku bránit.

Jinak - do atomovky taky nevkládaj Megaterawaty aby bouchala tak jak bouchá
to ne, ale štěpný materiál, což by mohlo těm "Megaterawatům", jak píšeš, odpovídat...

obrana myšlenek je v pořádku, jen by bylo užitečné vzít v úvahu i argumenty oponentů - nebo chceš slyšet jen souhlasné mručení?


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
shneck
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: ned 21 čer 2009 18:11

Re: Ještě jedno

Příspěvek od shneck »

gromit píše: to ne, ale štěpný materiál, což by mohlo těm "Megaterawatům", jak píšeš, odpovídat...
obrana myšlenek je v pořádku, jen by bylo užitečné vzít v úvahu i argumenty oponentů - nebo chceš slyšet jen souhlasné mručení?
1. Argumenty oponentů v úvahu beru. Je mi úplně jasný, že po vložení určitého výkonu do čehokoiv nemůže vyprodukovat víc nebo stejně výkonu. Ale nebavím se o "převodu" elektřiny na pohyb nebo "převodu" elektřiny na nějakou směs a zpět na elektřinu...To by pak platilo, že z toho víc dostat nemůžu.

2. Tady se bavim o tom, že mi to něco vyrobí a to něco při spálení by teoreticky mohlo vydat tolik energie, že by to mohlo pokrýt vloženou energii. Viz příklad s uhlím. Vykopu uhlí za spotřeby 1000kJoulů, ale to uhlí v kotli vyprodukuje víc kJoulů než jsem do toho vložil. Energetická hodnota vyrobené směsy se nedá tak lehce přepočítat jenom s použitím příkonu elektrolyzéru. Když vložim 10W tak se nemůže uvažovat, že měs mi přidá na výkonu 6W....Pokud bych zpětně použil palivový článek, tak ano, ale ta směs se bude spalovat, má jinou roztažnost při hoření než směs benzínu a vzduchu. Ještě k tomu, že mám brát v potaz argumenty oponentů-někdo mi tu psal, že při explozi v motoru je zapotřebí i vzdušnej dusík, kvůli kompresi atd....to beru, souhlasím a bude to předmět dalšího zkoumání, když zjistím, že to na tu směs dokáže jet nebo to má aspoň snahu.

Ještě jednou pro představu, protože už jsem z Vás zoufalej.

Válec v motoru se bude muset posunout o 2cm aby to vyrobilo třeba 0,2l směsy kyslíku a vodíku (JENOM TEORETICKY), potom se těch 0,2l směsy přesune k tomu válci, kde se spálí a ta směs (ČISTĚ TEORETICKY) bude schopná posunout ten válec o 4cm (protože je schopná při explozi se roztáhnout více jak směs benzínu a vzduchu)...


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Ještě jedno

Příspěvek od 1220 »

shneck píše:[Ještě jednou pro představu, protože už jsem z Vás zoufalej.

Válec v motoru se bude muset posunout o 2cm aby to vyrobilo třeba 0,2l směsy kyslíku a vodíku (JENOM TEORETICKY), potom se těch 0,2l směsy přesune k tomu válci, kde se spálí a ta směs (ČISTĚ TEORETICKY) bude schopná posunout ten válec o 4cm (protože je schopná při explozi se roztáhnout více jak směs benzínu a vzduchu)...
moc se Ti při tom nesměju, spíš se bojím, že ta zoufalost bude vzájemná,
rozumím tomu takhle: máš chemický přístup vezmeš ocet a sodu, vznikne C02 a sodná sůl kyseliny kyseliny octové. Když bys ten tlak,musí to být uzavřené, vedl do např modelářského motorku, tak se bude točit. Myslíš to např takto ????


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Ještě jedno

Příspěvek od gromit »

shneck píše: 1. Argumenty oponentů v úvahu beru. Je mi úplně jasný, že po vložení určitého výkonu do čehokoiv nemůže vyprodukovat víc nebo stejně výkonu. Ale nebavím se o "převodu" elektřiny na pohyb nebo "převodu" elektřiny na nějakou směs a zpět na elektřinu...To by pak platilo, že z toho víc dostat nemůžu.

2. Tady se bavim o tom, že mi to něco vyrobí a to něco při spálení by teoreticky mohlo vydat tolik energie, že by to mohlo pokrýt vloženou energii. Viz příklad s uhlím. Vykopu uhlí za spotřeby 1000kJoulů, ale to uhlí v kotli vyprodukuje víc kJoulů než jsem do toho vložil. Energetická hodnota vyrobené směsy se nedá tak lehce přepočítat jenom s použitím příkonu elektrolyzéru. Když vložim 10W tak se nemůže uvažovat, že měs mi přidá na výkonu 6W....Pokud bych zpětně použil palivový článek, tak ano, ale ta směs se bude spalovat, má jinou roztažnost při hoření než směs benzínu a vzduchu. Ještě k tomu, že mám brát v potaz argumenty oponentů-někdo mi tu psal, že při explozi v motoru je zapotřebí i vzdušnej dusík, kvůli kompresi atd....to beru, souhlasím a bude to předmět dalšího zkoumání, když zjistím, že to na tu směs dokáže jet nebo to má aspoň snahu.

Ještě jednou pro představu, protože už jsem z Vás zoufalej.

Válec v motoru se bude muset posunout o 2cm aby to vyrobilo třeba 0,2l směsy kyslíku a vodíku (JENOM TEORETICKY), potom se těch 0,2l směsy přesune k tomu válci, kde se spálí a ta směs (ČISTĚ TEORETICKY) bude schopná posunout ten válec o 4cm (protože je schopná při explozi se roztáhnout více jak směs benzínu a vzduchu)...
Čistě teoreticky to právě možný není, to ti tady většinou píšeme. Nemůžeš porovnávat "výrobu" uhlí nebo uranu, protože v nich už je jaksi zakonzervovaná nějaká energie z daleké minulosti, kterou můžeš uvolnit a získat víc, než kolik tě stála ta "výroba" s výrobou kyslíkovodíkové směsi v elektrolyzéru.
Vzhledem ke ztrátám, které jsou všude musíš i v tom pomocným okruhu počítat s nějakým zdrojem, nějakým procesem, který ti ty ztráty nejenom pokryje, ale ještě přidá tolik, abys byl v plusu - motor je ztrátový, dynamo/alternátor je ztrátový, elektrolyzér je ztrátový, něco mechaniky se ztratí v převodech, něco elektriky se ztratí v kabelech, něco vyrobného plynu unikne - ta desetina, která ti po tom všem zůstane je celkem reálná - a abys byl v plusu, muselo by ti spalování té "obohacené" směsi poskytnout aspoň DESETINÁSOBEK energie na to celé spotřebované - což už je nejenom teoreticky nemožný, ale i prakticky těžko představitelný. Můžeš to ale prakticky otestovat, proti tomu nic, ale tak jednoduchý jak sis představoval to nebude. Držím palce a napiš, až ti něco konkrétní vyjde.
:good:


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Karban

Re: Ještě jedno

Příspěvek od Karban »

shneck píše:....
Ještě jednou pro představu, protože už jsem z Vás zoufalej.

Válec v motoru se bude muset posunout o 2cm aby to vyrobilo třeba 0,2l směsy kyslíku a vodíku (JENOM TEORETICKY), potom se těch 0,2l směsy přesune k tomu válci, kde se spálí a ta směs (ČISTĚ TEORETICKY) bude schopná posunout ten válec o 4cm (protože je schopná při explozi se roztáhnout více jak směs benzínu a vzduchu)...
Ovšem stále jaksi pomíjíš, že třeba ten benzín má energetickou hodnotu, kterou využíváš, a do nádrže ho naleješ u pumpy.
Kdežto do elektrolyzéru přivádíš proud, který bereš z jistou ztrátou z toho benzínu a vodu, která je bez energetické hodnty, dokud ji nerozložíš v elektrolyzéru...

8)


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“