Teorie výpočtu spotřeby vody v automobile

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Favorit

Příspěvek od Merlin »

Peter610 píše: jeden odkaz pre teba:

http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=clanky&id=9


moj motor toci na vodiku do 8000ot/min!!!

Nezlob.


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Re: Favorit

Příspěvek od belamachina »

An píše:Favorit který jede 180km/h. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
velmi by som sa tomu nesmial, pokial viem take motory sa upravovali na 300 konove vykony. Zmenou paliva je to narast len o nejakych 30km/h


Uživatelský avatar
Marteen
Stálý člen
Příspěvky: 86
Registrován: pát 14 zář 2007 19:42

Favorit 136L bez KAT

Příspěvek od Marteen »

Osobne som jazdil favoritom, ktory dokazal ist 180km/h. Ale to uz islo o zivot. Palivo SUPER 98. Fotku z radaru nemam.


Stinen

úprava kalkulačky

Příspěvek od Stinen »

Tak jsem to trochu poupravil... S poměrem vodík vzduch je již ve vzorci počítáno. Kalkulačka je upravená na vyvíječ HHO... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


shneck
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: ned 21 čer 2009 18:11

Spotřeba směsy

Příspěvek od shneck »

čau. Taky sme koumali nad spotřebou směsy... My sme na to šli doopravdy lajcky a to následovně...Dejme tomu, že máme třeba favorita (1.3). Na jednu otáčku motor nasaje logicky 1.3l/4 (má čtyři válce o celkovém objemu 1.3litrů...v motoru probíhají vždy 4 doby současně za jednu otáčku, což znamená, že sání probíhá jenom v jednom válci při jedné otáčce...) 1.3/4=0,325litrů za jednu otáčku...Aby se to lépe počítalo, tak dejme tomu, že nastavíme volnoběh na 1000ot/min (je to víc než auto potřebuje, ale dejme tomu). Z toho zase vyplívá, že na minutu provozu motoru 1.3 při volnoběžných otáčkách musíme dodat 325litrů směsy....Ale Při předpokladu, že bychom do motoru místo obyčejného vzduchu přimíchávali ještě vyrobený kyslík (vzduch má cca.21% kyslíku a my vyrábíme téměř 100% Kyslík). Výbušnost se tím tedy zvýší a tímpádem bychom mohl potřebovat méně směsy pro udržení volnoběžných otáček....Je to jenom teoretická úvaha a nevyzkoušená.


Karban

Re: Spotřeba směsy

Příspěvek od Karban »

Jo?
Kdepak vyrábíš ten 100% kyslík?
A jak ho přivedeš do sání, abys jeho přívod reguloval?

:lol:


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

shneck

Příspěvek od lajos »

Jste došli na množstvý směsy, no odtud je jenom krůček spočítat čeho kolik má být v té směsy. Párkrát se to již probíralo dříve.
Pro lambda 1 je poměr vzduchu a benzínu to je 14,7:1 , poměr vzduch vodík, která se spaluje jako chudá směs je to od 33:1 až 180:1.


Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: shneck

Příspěvek od Merlin »

Už jste někdy zvažovali pojem "aktivní kyslík" (-)O - tedy kyslík obsahující nabitý elektron? Je to stejný kyslík, který nám umožňuje dýchání. Při tomto procesu neudělá nic jiného, než že v těle odevzdá právě tento elektron, a pak už je neaktivní - může se pouze navázat na uhlík, a proto vydechujeme CO2. Totéž platí u libovolného jiného spalování.
Jaký vliv má elektron, odevzdaný z "přidaného kyslíku", na krakování paliva, a jeho následné hoření? Kolik N2O přitom vzniká?
Pokud vím, ve válci spalovacího motoru probíhají procesy, které se ještě nikomu nepodařilo popsat.


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: shneck

Příspěvek od Akord »

No, mezi jednotlivými vetami textu chybí další, které si je treba domyslet. Treba, že ten elektron ve stejném tele musí i prijmout. Jinak pri reálném importu takového množství elektronu z kyslíku by človek postavením se na izolační podložku začal fungovat jako elektrostatický generátor, proste by se vuči okolnímu vzduchu nabíjel na obrovské napetí. Pokud vím, i v lese probíhají procesy, které se ješte žádnému biologovi nepodarilo popsat.


Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

V lese?

Příspěvek od Dvell »

A to ještě započítejte ty statisíce organizmů které vymřou než je stihneme popsat.. :lol:

Dvell


shneck
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: ned 21 čer 2009 18:11

Re: Spotřeba směsy

Příspěvek od shneck »

Karban píše: Jo?
Kdepak vyrábíš ten 100% kyslík?
A jak ho přivedeš do sání, abys jeho přívod reguloval?
:lol:
Jak už jsem psal, tak je to jenom teoreticky. Ale při elektrolíze vody (za urychlení osolením nebo kyselinou sírovou) se u kladné elektrody štěpí voda na 02 a u záporné na 2H. Pokud budeš mít nějakou nádobu uprostřed rozdělenou přepážkou, která sahá minimálně pod vodní hladinu a v každé "komoře" elektrodu, tak se ti v komoře u + elektrody bude hromadit kyslík (téměř 100%ní) a u - elektrody zase téměř 100%ní vodík. Regulaci přístupu kyslíku do motoru bych řešil asi až potom, co bych zjistil, že to na tu směs jede nebo, že ta směs je schopná nějak efektivně tomu motoru přidat výkon nebo ubrat spotřebu benzínu.


Karban

Re: Spotřeba směsy

Příspěvek od Karban »

Ten kyslík bys musel jímat, pokud budeš chtít jeho přívod regulovat, nebo jen tak pouštět do vzduchu.

Co se týká elektrolýzy, nemůže na palubě auta přinést výhodu už kvůli faktu, že tu energii bereš motoru samotnému.


shneck
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: ned 21 čer 2009 18:11

Re: Spotřeba směsy

Příspěvek od shneck »

Ty seš prostě zatvrzelej odpůrce elektrolýzy nebo co?...Už jsem psal o tom alternátoru, že toho vyrábí nadbytek.
Podle toho cos napsal, tak bych si do auta nemohl přidat už ani rádio, protože beru energii motoru samotnému.
Alternátor tam má totiž takové udělátko, které vypustí přesně to co auto potřebuje (je to samozřejmě limitováno výkonem alternátoru, ale i tak má rezervy). Pokud rádio nemám zaplé, mám vyplá světla atd, tak alternátor vyrábí elektřinu jenom pro svíčky a baterku(u starších aut bez další elektroniky)...To znamená, že když přidám do autoobvodu ještě nějaký spotřebič, tak to auto ho pořád ještě uživí (jasně, že tam nenarvu elektrickej vařič, ale nádobu na elektrolýzu to vážně uživí).


Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

Re: Spotřeba směsy

Příspěvek od Dvell »

Ano uživí to se nikdo nehádá ale rozhodně né tak že by to vyrobilo dost vodíku pro chod motoru (bez přidání paliva) a pokud to chceš jen na "obohacení" směsi kterou motor saje.. tak to bude dle mého mít asi takový význam jako dát slonovy malinu..

Dvell


Karban

Re: Spotřeba směsy

Příspěvek od Karban »

shneck píše: Ty seš prostě zatvrzelej odpůrce elektrolýzy nebo co?...
Ne, žádnej odpůrce elektrolýzy.

Ale tobě asi stále nedochází, že na tu elektrolýzu je nutná energie.
A ti bereš z toho alternátoru, ev. z akumulátoru, který ovšem musí být dále z alternátoru dobíjen.

Alternátor nevyrábí žádnej nadbytek, ale jen tolik el. výkonu, kolik odebere motoru krát činitel účinnosti (zhruba 60%], a přitom všem je limitován vlastním maximálním výkonem, který je dle typu někde mezi 500 - 1200 W.
Nepleť do toho rádio - to má odběr někde v desítkach wattů jako běžné palubní spotřebiče.

Elektrolyzér ovšem bude schopen dodat jen tolik plynu, na kolik stačí ten elektrický výkon.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“