Tepelné motory

Vstup do sekce

Moderátoři: rival, sano

Odpovědět

Vyhovuje mi, že v mém voze pálím palivo, ze kterého dostávám jen 13% energie pro jízdu vpřed:

Ano, je to prima
5
15%
Klidně bych zaplatil i víc
0
Žádná hlasování
Radši bych platil jen těch 13%
7
21%
Jak je to možné?!
1
3%
Co s tím můžu udělat?
20
61%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

To Poota
Do výchozí polohy to vrací vratná pružina nebo případná zátěž a ta dovolí to proudění přes chladič v tomhle provedení je to jednočinné.Ta pružina (vlastně zátěž)je předepnuta tak moc, že sval i když je natlakován je rovný.Proto odpověď na otázku jaký to bude mít výkon bude ,podle zátěže omezení je dáno jen únosností vláken opředení a tím jaký vydrží obal tlak.
Samozřemně záleží na chlazení a tepelném příkonu.
poota píše:U Stirlinga je teplým vzduchem píst odtlačován za současného chlazení vzduchu. V optimálním případu skončí expanze vzduchu v horní úvrati a od ní se již projevuje snižování objemu chladnoucího vzduchu, který tak "nasává" píst zpátky. V dolní úvrati je vychlazený vzduch předán do přeháněče, který jej dopraví k dalšímu ohřevu, po němž ho přesune opět na začátek cyklu k expanzi. Výkon je závislý hlavně na tom, kolik tepla se podaří z média odebrat chlazením. Teplo tím motorem "protéká" - na jedné straně do něj ohříváním vstupuje a na druhé z něj chlazením vystupuje.
Problémů u "svalovce" vidím několik.
Přesně, tady se sice sval smršťuje podél, mění délku,ale plyn do něho proudí,jinak by se nenafouknul.

Já vidím problém v malém zdvihu přeháněče a časování pomocí změny síl na silové straně motoru žabkou ,poněkud nešťastné ,na tohle pružinky asi nemají. V přeháněči to půjde asi snadněj ukočírovat ,váha přehaněče se nemění,na silové straně na můj vkus je moc proměnných.Snažím se to spáchat tak,, aby by časování bylo pokud možno ideální.

další
poota píše:Ideální pracovní cyklus svalu je zdroj trvalého tlaku, který se nějakým zařízením "dávkuje" do svalu. Pro návrat svalu do výchozí polohy se tlak někam odpustí, čili jde o otevřený systém s postupnou ztrátou tlakového média. Uzavřít by se dal tento cyklus tak, že by se médium odpouštělo do větší nádrže, ze které by se kompresorem tlakovalo zpátky do nádrže pracovní. Obávám se, že teplem se toho dosáhnout nedá.
Tohle už jde .Třeba Festo nebo i jiní výrobci svalů vyrábějí ventily dokonce seřiditelné které při nastaveném vyšším tlaku se otevřou a při poklesu na jinou nastavenou nižší úroveň uzavřou.Otevřou se až zase při dosažení vyšší úrovně tlaku.Materiál snese i páru do 220°C
pak jsou barevné změny,prakticky by měl vydržet do 300°C.Vlastně jednoduchý parní strojek by se s toho měl dát spáchat a návrat media může řešit napaječka.Medium nemusí být voda.

:pivko: :eclap:


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

E-CAT

Příspěvek od Jim68 »

Pánové, vypadá to, že zdroj tepla je prostě vyřešený. Po těch zkouškách v Bologna si myslím, že se to už nezastaví. Je tu mezi námi přítomný skeptik, který by nám ještě jednou vysvětlil, jak to nefunguje? Mám na tom osobní zájem:). Moc nechápu ten COP - jakým způsobem to žere elektriku, když to samo topí? Tím příhřevem?
http://ecat.com/news/ecat-com-interview ... in-bologna


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Stirling žije

Příspěvek od Jim68 »

Včera jsem hledal nějaké bráchovy práce a zjistil jsem, že na škole se dá dělat spousta tepelný techniky:
http://betlemska-stirling.blog.cz/


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

Tak přece jenom jsem se setkal s tepelným motorem, který běží nepřetržitě a nepotřebuje zahřívání a ani chlazení. K chodu mu úplně stačí kolísání teploty v místnosti, tedy třeba pouhý rozdíl mezi teplotou ve dne a v noci.
Bez nadsázky se dá říct, že je to technický majstrštyk a díky opravdu mastné ceně se na to běžně nenarazí, i když ke koupi to občas je.
Tak abych zbytečně dlouho nenapínal:
http://www.ebay.com/itm/Jaeger-SERIAL-4 ... 4abcfab6f9

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Natron a čpavkový motor ...

Příspěvek od A(&F) »

... sice se to tu už před časem probíralo, ale tady je ještě popis principu v češtině ... http://www.i-magazin.cz/view.php?nazevc ... 2006050033 ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Lammův motor

Příspěvek od Jim68 »

Tohle je podobné, ovšem jen jako akumulátor skupenského tepla: http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/fl ... /998f4.jpg


Jim68
Be happy!
Odpovědět

Zpět na „Sekce "Nadšenců"“