Auto a vodík

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
mister
Stálý člen
Příspěvky: 64
Registrován: úte 02 kvě 2006 9:23
Bydliště: The Big Moravia

Auto a vodík

Příspěvek od mister »

vlákno čisté - poo.

Tvrdí vám někdo že je vodík v autě nebezpečný?
Podívejte se jak dopadne porovnání 2 aut při jednoduché modelové situaci..

Vznícení palivové nádrže!!

(viz. příloha)

1. je auto poháněné vodíkem (vlevo)
2. je auto poháněné benzínem (vpravo)

Tak a co je bezpečnější? aha? :D
VODÍK !
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Když to funguje jinde, tak proč by nemělo tady?
***************************************
Research complete level indicator:
[|-------------------] 1% Complete | Status: [Research]
Collodi
Stálý člen
Příspěvky: 46
Registrován: pát 14 dub 2006 21:22
Bydliště: Miroslav (u Znojma)
Kontaktovat uživatele:

Vznícení palivov. nádr.

Příspěvek od Collodi »

Clovek by ani nerk ze vodik hori tak elegantne.
Ja bych se o bezpecnost vubec nestaral (to sem prehnal, bezpecnost je vzdy na prvnim miste to si pamatujte!). Generátorem se vyrobí pomerne malo plynu, ktery se navic nikde neuklada. Tak bych to neresil. Hlavni je jak ten plyn vyrobit!


Collodi
Stálý člen
Příspěvky: 46
Registrován: pát 14 dub 2006 21:22
Bydliště: Miroslav (u Znojma)
Kontaktovat uživatele:

imploze x exploze

Příspěvek od Collodi »

Zdravim...
Vlakno Ivanuv vyvyjec v sekci Dilna je plny prispevku tykajicich se bezpecnosti spalovani vodiku...
myslim ze to bylo objasneno...
Ale dovolil bych si este neco "prisadit" :-)
takze-Brownuv plyn(stechiometricka nebo stoichiometricka smes????) imploduje...
v PET lahvich sice dojde k explozi ale potom(po ochlazeni)dojde k implozi...
vysledny efekt je ten ze vystupni slozka reakce(H2O-vodni para) ma mensi objem(po ochlazeni) cili tato smes imploduje...
zalezi na tom, z jakeho pohledu se na to clovek diva...
tento efekt se da nadherne pouzit u motoru...
jakmile se smes zazehne dojde k expozi-pist jde dolu
pote se ochlazena smes zacne smrstovat(implodovat) a jakoby vcucne valec(valec jde nahoru)-zde nastava problem jak utesnit vyfukovy ventil...

v hlave me uz dlouhou dobu lezi napad jak tuto skutecnost(implozi BP)dokazat...

napadlo me naplnit nejkou trubici BP.Na jednom konci ji zaslepit a na druhy konec umistit pist...
z obrazku je patrna konstrukce...

neresil bych jestli jde o implozi ci explozi-ztracime cas...
pro nas je dulezite, ze to nejdriv bóchne a pak scmrkne...
tak to vidim ja
Collodi
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: imploze x exploze

Příspěvek od Merlin »

Collodi píše:... zde nastava problem jak utesnit vyfukovy ventil..
Tohle vede k úvahám proč vlastně nepoužít dvoutaktné motor. V podstatě by to bylo možné, ale jen v případě, že by neměl přepouštěcí kanály a směs byla nasávána přímo do válce v momentě kdy je píst v dolní úvrati, Nejstarší dvoutakty to takto dělaly. U dvoutaktu je ale ještě jeden, a to velmi důležitý aspekt - použití správně vyladěného expanzního výfuku, který odsává zbytky spalin z válce a současně "proplachuje" válec novou směsí. Dvoutaktní motor je schopen vyprodukovat neskutečný výkon až 1000 PS z litru obsahu, ale musí být bezvadně vyladěný. Hranice kanálů, délka sání a především tvar a délka výfuku hrají absolutní roli. Musí být v rezonanci...
A tady vidím největší problém, protože dvoutakt na BrP by musel být uměle přeplňovaný - musel by mít na sání něco jako kompresor. Podtlak po explozi by totiž úplně eliminoval expanzní funkci výfuku a motor by byl nevyladitelný. Na druhou stranu je ale možné, že nutnost expanzního výfuku poskytujícího podtlak v tomto případě zcela odpadá - ale odladitelné to bude jen tehdy, když ho bude ovládat mechanicky řízený ventil.
Šlo by to samozřejmě řešit i sofistikovanou geometrií motoru (průměr válce, zdvih, komprese apod. ale to už je mimo dosah kutila....


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Ochuzení plynu

Příspěvek od Merlin »

Směs plynů z vyvíječe lze poměrně snadno ochudit o kyslík tím, že voda cirkuluje přes druhou nádrž, ve které je snížený tlak. Velmi lehký vodík se uvolní už ve vyvíječi, ale část kyslíku zůstává ve vodě. Pokud ji vyvedeme přetlakovým ventilem do beztlakové nádrže bublinky kyslíku vyšumí. Z této nádrže ji pak čerpadélko žene zpět do vyvíječe. Tímto způsobem se poměr plynů ve směsi změní.
Je samozřejmě nezbytné vyladit cirkuační okruh tak, aby při stále stejné hladině zůstal zachován potřebný pracovní tlak, ale to pro správného koumáka nepředstavuje problém... Řešení nakonec uvádí např Carl Cella.


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Separace...

Příspěvek od Mim »

Také se dá použít membrána z kyslíkového generátoru....na trhu je jich dost....


Však ono to půjde!!!
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Separace...

Příspěvek od Merlin »

Mim píše:Také se dá použít membrána z kyslíkového generátoru....na trhu je jich dost....
Jistě, ale kam ji umístit a kolik kyslíku vlastně propouštět? Tady se asi neobejdeš bez interferometru.


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Re: Separace...

Příspěvek od Mim »

No, o tom je laborování....Všechno se dá vyzkoušet a měřit ( tedy skoro všechno) Ale jako problém to nevidím. Regulace tlakovým ventilem, nebo proporcionální řízení? Cokoliv.....


Však ono to půjde!!!
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Separace...

Příspěvek od Merlin »

Cokoliv, co je jednoduché a funkční.


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
pavel

vodík a spalovací motor

Příspěvek od pavel »

potřeboval bych o vás trošku poradit
koupil jsem si tuhle stavebnci

Kód: Vybrat vše

http://www.conrad.cz/auto-na-palivovy-clanek-fcjj11+dp105340/
vodíku se vyrobí asi 20ml pak kapacita nádoby naplněná a uniká asi za 1 min při napětí 2.5V a proudu 1-0.5A
obrácený proces- napětí= 1-0.7V I=asi 100mA a vodík vydží asi tak 5-10 min
takže ůčinost nic moc ,píšou tam 40-60%
tak bych chtěl koupit nějaký modelářský spalovací motorek kolem 1cm3
jaký bych měl použí kolik válců, 4takt,2 takt :shock: ?


Martin z KE

Příspěvek od Martin z KE »

No podla mna 4-takt. DO 2-taktov sa musi pridavat do paliva aj olej na premazavanie vnutornych casti do 4-taktov nie tam je na to olejova nadrz a vsetko sa robi oddelene od paliva. Takze ak chces v piestovom motore palit H2 tak najskor 4-takt. A pocet valcov tak to bude asi jedno.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Motocykel čiastočne na vodu

Příspěvek od sano »

ďalší z otvorených projektov, tentoraz o motocykli čiastočne na vodu.
Stránka: http://freedomfromgas.com/resources/Smack.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

zaujímavá stránka o vodíku od všímavých ľudí

Příspěvek od sano »

Zaujímavá stránka o vodíku od všímavých ľudí s OSP ( Open source projektmi)

http://freedomfromgas.com/index.html


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od hapalainen »



Hlavní je vyhrát zápas
Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Výroba H2, paliva, klasickou elektrolýzou

Příspěvek od sano »

Na fóre workingwatercar, sa udáva, že s 0,9 kW sa produkuje klasickou elektrolýzou 6l plynu za minútu. Ide o hodnoty dosahované pri čistení elektród elektrolyzéra podľa Boba Boycea.
Na pohon dvojlitrového motora / nechajme bokom technické problémy tohto pohonu/ potrebujeme vyvinúť, rovnako podľa odborníkov fóra workingwatercar, 100l pynu za minútu. 4% brownov plyn má rovnaké hodnoty ako zmes benzín vzduch vstrekovaný do motora. Pri monoatomárnom vodíku stačí len 1% zmes. Na ich vývin potrebujeme 15 kW.
100 : 6=16,6 x 0,9 = 15Kw.
Toto by teoreticky zvládlol aj generátor v aute.
Dá sa jazdiť, dajme tomu so 40% úsporou s tým, čo vyrobí auto samo? Myslím možnosť auta vyrobiť z vody dostatočné množstvo paliva.

Čo vy na to priatelia?

sano


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“