Znižovanie spotreby u dieselových motorov

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

rostlinný olej

Příspěvek od 1220 »

Můj kamarád z Kladna jezdí na rostlinný olej, který dostává od restaurací jako odpad zadarmo ze smažení. Tento přes filtr hrubý a jemný žene, když se to ustálo v sudu. Míchá s naftou tuším 1 : 1. Naftu kupuje od řidičů, kterým zbyla, protože jeli pod spotřební normou. Volná energie to holt není , úspora určitě.


Uživatelský avatar
Edgar
Zasloužilý člen
Příspěvky: 201
Registrován: stř 29 lis 2006 18:10
Bydliště: Brno
Dal: 2 poděkování
Dostal: 24 poděkování
Kontaktovat uživatele:

olej s naftou

Příspěvek od Edgar »

Kamarád má tatru 815 a živí to směsí nafta olej 50/50 + do směsi přidá trochu syntetického motoráku. Olej bere někde vyfritovanej po bečkách a jenom filtruje. Po půl roce motor ze zvědavosti rozdělal aby se podíval co to napáchalo. Nic. A nikde ani žádný usazený karbon. Viděl jsem to na vlastní oči.


Ještě u elektrotechnickýho vesla, ňákou dobu moh by sedět Tesla.
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: olej s naftou

Příspěvek od Palo »

No jó, jenže Tatra 815 – to je kovářská polorusácká práce, no a třeba ty ruský tanky jezdí aj na vodku a só v pohodě :D


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Uživatelský avatar
Edgar
Zasloužilý člen
Příspěvky: 201
Registrován: stř 29 lis 2006 18:10
Bydliště: Brno
Dal: 2 poděkování
Dostal: 24 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: olej s naftou

Příspěvek od Edgar »

Mňo, spíš je vtip v přimíchání syntetiky jak jsem zmiňoval výše. Pak nehrozí zadření čerpadel. T72 a Tatry 813 měly vícepalivové motory. Můžou jezdit i na benzin nebo směsi typu "co bitevní pole dá", ale vždy se muselo přimíchat trochu motorového oleje jinak šlus.
Moderní auta jsou přecitlivělé sračky tfuj. :roll: Liskal bych ty inženýry těmahle rukama... :evil: někdo nesouhlasí? :evil:


Ještě u elektrotechnickýho vesla, ňákou dobu moh by sedět Tesla.
Uživatelský avatar
Dodoboys
Stálý člen
Příspěvky: 34
Registrován: úte 14 lis 2006 15:15
Bydliště: Jižní Morava

olej s naftou

Příspěvek od Dodoboys »

Kamarádi, mám vyzkoušeno, že motor od PSA 1,9TD jezdí v pohodě i na samostatný motorový olej.Zkoušel jsem to v létě kdy byla teplota kolem 30-ti stupňů.V zimě by to asi dost dobře nešlo bez nějakého předehřevu - olej je moc hustý.
Motor měl přirozený zvuk, kouřivost téměř žádná a výkon byl stejný ne-li vyšší.
Na olej dál nejezdím, chtěl jsem to jenom vyzkoušet.Proč myslíte, že v poslední době zdražil stolní olej??Kdo to ví ať si to nechá pro sebe. ;)


Uživatelský avatar
Karel IV
Starší člen
Příspěvky: 145
Registrován: ned 21 led 2007 11:38
Bydliště: Hupikov
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od Karel IV »

Takže: záleží na typu čerpadla! Do rotačního olej NIKDY!!!
Rotační čerpadla jsou v podstatě dvojího principu:
1. s rotačním pístem (Bosch)
2. s radiálním pístem (Lucas, Rotto)
Čerpadla s rotačním pístem provoz na olej snáší dobře, narozdíl od těch s radiálním. Možná byste užasli, ma co všechno "chrochtavé motory" mohou jezdit.
Friťák má kromě ekonomických výhod ještě navíc odér jako je v oklí MacDonaldu.


Ohne Bier geht´s nicht
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: olej s naftou

Příspěvek od Merlin »

Palo píše: No jó, jenže Tatra 815 – to je kovářská polorusácká práce, no a třeba ty ruský tanky jezdí aj na vodku a só v pohodě :D
Polorusácká práce, jo! Přijeď k nám do Kopřivnice a dostaneš na čelist, frajere!!

:evil:


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
whoami

Re: znižovanie spotreby u dieselových motorov

Příspěvek od whoami »

mahatma píše:táto téma síce nie je o voľnej energii, ale myslím, že by mohla zaujať. zatiaľ sa mi podarilo priemernú spotrebu znížiť o 1,3l/100 km ( z 8,3) bez zásahu do palivového čerpadla ionizáciou nasávaného vzduchu nerezovou mriežkou pod vysokým napätím. pracujem ešte na systéme orgónového generátora, ktorý pracuje podobne ako joe cell, ale je použiteľný aj pri vznetových motoroch.do marca budem mať viaceré varianty odskúšané v praxi. očakávam zníženie spotreby o 30 - 50% oproti normálu....keď to bude funkčné, hneď to tu zverejním.....
Na tychto strankach si mozes precitat o dalsich moznostiach znizenia spotreby nafty pomocou pridavania maleho mnozstva propanbutanu(Lpg) do sania a maleho mnozstva acetonu ako aditiva do palivovej nadrze:

http://en.wikipedia.org/wiki/Autogas#LP ... l_vehicles
a
http://www.pureenergysystems.com/news/2 ... 9_Acetone/
alebo googlit "acetone as fuel additive"


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: olej s naftou

Příspěvek od Palo »

gewo píše:Polorusácká práce, jo! Přijeď k nám do Kopřivnice a dostaneš na čelist, frajere!!

:evil:
Já to myslel tak, že je to kovářská práce - no ti rusáci to někdy berou fakt vážně - čím větší váha, tím líp - a ještě když náklaďák jezdí na benzín... hmm...

Prostě žádná Čína! :) :lol:


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Návštěvník

Re: KAWA

Příspěvek od Návštěvník »

Edgar píše:Nevím jak jsi na tom a angličtinou, ale zkus si vygooglovat "water injection". Získáš spoustu odkazů. Nebo "vstřik vody" na seznamu....Ale to sou základní věci chlape!
Na tomto tématu nejde o tituly ani o řevnivost,jde jenom o sounáležitost a svornost myšlenek v daném problému.Jestli Vám vadí myšlenková posloupnost aktérů,nementorujte,ale zúčastněte se s lidskostí nebo nechte být.Všichni někdy chybujeme nebo máme špatný názor ,od toho je DISKUZZZE.Vy nejste vyjímka.jste jenom více znalej, podělte se s námi o Váš názor bez předsudků.Nashedanou Říha.


Návštěvník

Re: olej s naftou

Příspěvek od Návštěvník »

gewo píše: Polorusácká práce, jo! Přijeď k nám do Kopřivnice a dostaneš na čelist, frajere!!
Nevrč příteli máme naše TATRY rádi,jako naše pivo.Ahojky.


Uživatelský avatar
rival
Hlavní admin - živý člověk
Příspěvky: 1220
Registrován: stř 16 lis 2005 9:44
Bydliště: severní­ čechy
Dal: 14 poděkování
Dostal: 226 poděkování
Pohlaví:
Kontaktovat uživatele:

Re: malá poznámka

Příspěvek od rival »

petr111 píše:Ahoj,
jen jsem chtěl říci, že mně tady na fóru chybí právě diskuse o skutečně praktických a podomácku realizovatelných úpravách motorů v autech, kotlů, o trkačích na čerpání vody, domácích minielektrárnách......
Plně s Tebou souhlasím. S potěšením bych praktickou část fóra vyhradil právě těmto poznatkům a zkušenostem. Měl bys chuť navrhnout jak tuto případnou část fóra rozčlenit a čím začít ?


rival - živý člověk
belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Re: malá poznámka

Příspěvek od belamachina »

Vzpomeňte na fenomén zvaný "Cargo efekt".......jev pozorvaný u primitivních civilizací v Tichomoří, nové náboženství.....místní šamani si vyrábějí bedýnky ze dřeva s bambusovou anténou, tancují před nimi a křičí do nich.....čekají, že přiletí velký pták a z nebe jim shodí ty roztodivné věci.......vždyť to viděli na vlastní oči, že to funguje......
KDYŽ DVA DĚLAJÍ TOTÉŽ, NENÍ TO TOTÉŽ !!!!!![/quote]


presnejsie by som to ani ja nepovedal, problem je v tom ze oproti holoritiam z ostrova sa tunak ludom co urcite nie su celkom blbi nepodarilo poskladat repliku pod dozorom majstra :-))) divne ale pravdive


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: pro Rivala, ale i ostatní

Příspěvek od 1220 »

petr111 píše:Rivale,
určitě se nad Tvou nabídkou zamyslím, nerad něco plácám.....tu rukavici určitě zvednu, jen musím trochu popřemýšlet.
Jestli můžu, chtěl bych zde napsat něco, možná je to příliš obecné, ale rozhodně se to týká celkově tohoto fóra.
Tuhle jsem se "nudil", proto jsem si zadal heslo "spalovací motor" a prohledal všechny světové patenty, dosud platné. Jednalo se o maličkost, pouhých 3782 záznamů.
Ale stálo mi to za to. Zjistil jsem, kolik věcí zůstalo zcela bez povšimnutí, kolik bylo "znovuobjeveno" atp.
Jen pro zajímavost :
a) US 89/440224 - pěkná aplikace, vodní pára s benzínem do upraveného spalovacího prostoru, katalyzátor na bázi Pt, svíčka o 3 trojnásobném napětí oproti normálu......nic Vám to nepřipomíná?
Klidně můžeme zabrousit do českých patentů a do období reálného socialismu :
b) 241181 Ionizační trubice pro úpravu nasávaného vzduchu - moc se mi to líbí, jednoduché, prosté a fungující

A takových pěkných věcí se tam najde spousta. Jen je oprášit.

Pro všechny bublinkáře :
S vodu se peru celá život, je to moje práce, koníček a tak trochu životní poslání.
Nevím proč, ale mám pocit, že jakákoliv elektrolýza či rozklad vody v roztoku, není příliš schůdná.
Daleko přítulněji se voda chová v plynném stavu, přibývá nám jeden stupeň volnosti a dost důležitý - tlak plynu.
A jako u každého plynu pak změny teploty s tlakem.....
On název spalovací motor je úplně špatný, vrátil bych se k původnímu "výbušný motor" nebo zavést název úplně nejlepší : expanzní motor.
Mechanickou práci v motoru nekoná zvýšení teploty hořením, ale expanze plynu. Bohužel zjednodušená forma rovnic Carnotova cyklu k tomu zavádí. Tuhle jsem se opět "nudil" a trochu jsem si hrál s rovnicem pana Carnota a grafickým vyjádřením pana Clapeyrona. Oni to totiž sestavili pro parní stroje....!!!!!
Naše technokratická civilizace do zavedla do učebnic a dodnes se ve vysokoškolských učebnicích pro strojaře - motoráře dočteme, že účinnost ideálního spalovacího motoru je závislá na jen ta teplotě okolí a spalovací teplotě na výfuku !!!!!
Potom samozřejmě jakýkoliv přísun vody do sání je špatná, že ?
Jestli by z Vás někdo měl zájem, mohu to sem hodit, je to fakt docela pěkné počteníčko......plodil jsem to sám. Např. si každý uvědomí, že přidáním určitého množství vody do spalovacího procesu nutně zvýší účinnost motoru.....je to fakt dost jednoduše a matematicky prokazatelné....

To jsem se nějak rozkecal, se omlouvám.
Jsem moc rád, že forum neumře na aroganci a nekompetentnost. Je to jako v přírodě, vše se postupem obnovuje. :good: Každé drobné vylepšení i zásadně nový pohled na staré věci určitě zajímá ostatní, tak jako by forum mělo mít části:Fantazie, Ověřené teorie, Neověřené teorie, pokusy,Udělal jsem to takhle, Proč mi to asi nefunguje, zajímavosti a sloupek černých mužů. Taky hospoda by tam neměla chybět. :bye:
k.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“